Alkoholi ja matkat

Vierailija

En tarkoita tällä "itärallia"
Oletteko ulkomailla käydessänne tutustunut paikalliseen alkoholi-kulttuuriin?
Poikkeaako se mielestänne eri maanosissa/maissa suuresti?
Olisiko meillä jotain opittavaa? Näkyykö suomalainen häiritsevästi katukuvassa?

Kommentit (8)

Vierailija

Tarvittiinko vielä seitsemäs alkoholiaiheinen keskustelu?
Kyllä kai, tämähän kuuluu matkailuun....

Vierailija

Monella meistä olisi alkoholin käytön suhteen paljonkin opittavaa. Ulkomailla monessa maassa käytetään viiniä ruokajuomana, mutta sitä nautitaan ainoastaan ruuan kanssa. Juominen ei ole humahakuista, sillä monessa maassa illallinen syödään myöhään, ja siellä on pienet lapsetkin mukana. Suomalaiset aloittavat usein alkolin juomisen lentokoneessa, ja monella ei siinä ole mitään kontrollia. Sitten jotkut tulevat vielä agressiiviseksi, ja alkavat haastaa riitaa toisten kanssa. Kerran olen käynyt lomalla kohteessa, jossa alkoli oli kokonaan kielletty. En kokenut sitä ongelmaksi, kokemuksena tosi hyvä. Ei tarkoita kuitenkaan sitä että olisin absolutisti.

Vierailija

Hävettää olla suomalainen hotellissa missä suomalaiset örveltää.
Pysysivät kotimaassa kännäämässä!
Tulisi halvemmaksi,ja muitten matkalaisten ilo lomasta ei tärveltyisi!

Toisaalta, niitten moukkien omaiset saavat "lomaa" näistä häiriköistä,
kun ne on ulkomailla oksentelemassa.

Vierailija

Pakkohan suomalaisen miehen on vetää kännit, eihän se muuten kehtaisi mennä ronkkimaan alaikäisiä ulkomaan lapsia. Tosin eihän siitä sitten onneksi ole mihinkään. Monille koko matkan tarkoitus on pelkästään ryyppääminen. Enkä puhu kokemusperäisesti, koska en ole matkustellut, en viinalla enkä ilman, mutta monet tuttavat kertovat omakohtaisia seikkailujaan. Kertovat - vaikka EVVVK!

Vierailija

Ei pidä yleistää ja mollata suomalaisia. Olen matkustellut paljon, mutta en ole huomannut suomalaismiesten örveltävän. Herää kysymys: Millaisia ihmisiä teidän seurueessanne onkaan, kun liikutte ulkomailla?

Vierailija

Sinulle joka kysyit, millaisia ihmisiä teidän seurueessa onkaan? Tiedoksi sinulle, lentokoneissa on paljon matkustajia, he ovat yleensä tuntemattomia ihmisiä, eli eivät välttämättä ole seurueita. Olen itse omatoimimatkailija, enkä harrasta seuramatkoja, mutta näitä häiriköitä löytyy valitettavan usein, ikävä kyllä myös oman maan kansalaisia. Jos ottaa tasokkaan hotellin, voi näiltä ikäviltä örveltäjiltä välttyä. Näitä häiriköitä on myös naapurimaassa, ja varmaan monessa muussakin. Muistan kun laivamatkailu naapurimaahan alkoi, parhaimmat örveltäjät aloittivat tuliaisten juomisen jo junassa. Se ei todellakaan ollut muille matkustajille mitään mukavaa, arvaa missä kunnossa oli esim. käymälät.

Vierailija

Lainaus:

Tarvittiinko vielä seitsemäs alkoholiaiheinen keskustelu?
Kyllä kai, tämähän kuuluu matkailuun....

Oletko itse osallistunut mihinkään keskusteluun muuten kuin kertomalla keskustelujen
lukumäärän. Ole tarkkana kun olet ryhtynyt noin vaativaan tehtävään.

Vierailija

Lainaus:

Sinulle joka kysyit, millaisia ihmisiä teidän seurueessa onkaan? Tiedoksi sinulle, lentokoneissa on paljon matkustajia, he ovat yleensä tuntemattomia ihmisiä, eli eivät välttämättä ole seurueita. Olen itse omatoimimatkailija, enkä harrasta seuramatkoja, mutta näitä häiriköitä löytyy valitettavan usein, ikävä kyllä myös oman maan kansalaisia. Jos ottaa tasokkaan hotellin, voi näiltä ikäviltä örveltäjiltä välttyä. Näitä häiriköitä on myös naapurimaassa, ja varmaan monessa muussakin. Muistan kun laivamatkailu naapurimaahan alkoi, parhaimmat örveltäjät aloittivat tuliaisten juomisen jo junassa. Se ei todellakaan ollut muille matkustajille mitään mukavaa, arvaa missä kunnossa oli esim. käymälät.

Onhan niitä yksittäistapauksia. Ei silti pidä yleistää, että kaikki suomalaiset miehet örveltävät. Minä en ainakaan ulkomailla ollessani ehdi hotellissa seurailla ihmisten käyttäytymistä, kun on muutakin mielenkiitoisempaa tekemistä kuin möllötellä hotellissa. Minulla on aina tasokas hotelli, silti kerran kävi niin, että norjalalaisnuoret oli seinänaapurina ja mökä öiseen aikaan oli melkoinen, joten nukkumisesta ei tullut mitään. Huomautettiin heille asiasta, johan hiljenivät ja saatiin seuraavat yöt nukkua rauhassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat