Mummo-sana ?

Vierailija

mummo
Synonyymit: akka, äkäpussi, ämmä, eeva, eukko, heikompi astia, isoäiti, kauniin sukupuolen edustaja, keijukainen, mökkihirmu, muori, nainen, riivinrauta, sulotar, tupakarhu, ykslahkeinen, muija, mummi
Nämä löysin googlettamalla mummo-sanan ;D

Mitä muita synonyymeja olisi?

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Lainaus:

mummo
Synonyymit: akka, äkäpussi, ämmä, eeva, eukko, heikompi astia, isoäiti, kauniin sukupuolen edustaja, keijukainen, mökkihirmu, muori, nainen, riivinrauta, sulotar, tupakarhu, ykslahkeinen, muija, mummi

Useimmat noista ovat minusta nainen -sanan synonyymeja. Isoäiti sanan synonyymi käsittääkseni on esim. mummo, mummu, mummi, mamma.

Nimim. Minä olen mummu

Vierailija

Minä olen " Mummo" ja pidän tästä mummoudestani hyvin paljon tulinhan mummoksi jo 37 v.
En millään muotoa haluaisi että minua kutsuttaisiin " Mammaksi" sillä miellän mamman pyyleväksi lihavaksi ja vatsakkaaksi ja sitä en ole enkä liioin haluakkaan olla.

Vierailija

Tulin MUMMUKSI viisikymmentä vuotiaana. Halusin ehdottomasti olla mummu koska mummo-nimitys kuuluu (muka) vanhemmalle ihmiselle. Kotiamme nimitetään mummulaksi.

Mummu minäkin.

Vierailija

Täällä yhdeksän kertainen MUMMI.Tulin ekaksi kertaa mummiksi 44 vuotiaana.Meillä kun on uusioperheitä ym..ja mummoja monta ,niin lapset erottavat paremmin ,kun on :mummo.iso-mummo,mamma ,mummi.Sitten on :ukki,pappa,ukko .Aivan hauskan nimen antoivat pienet minulle yhdessä vaiheessa ,olin:MIIMA.

Vierailija

Minulla oli aikoinaan vallan upea ja ihana mummo savossa.
Äitini on lapsenlapsilleen mummo.

Anoppini oli lapsilleni mummi ja ehkä siksikin minäkin olen mummi.
Minusta näin nuorehkolle ja nuorenmieliselle mummille sopiva nimitys.
Nyt etenkin, kun pikkuinen osaa jo huutaa mummi.

Vierailija

Lainaus:

mummo

Nuo ei ole mitään synonyymeja mummolle. Älä googleta, kun ymmärrät sanat väärin!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

mummo

Useimmat noista ovat minusta nainen -sanan synonyymeja. Isoäiti sanan synonyymi käsittääkseni on esim. mummo, mummu, mummi, mamma.

Nimim. Minä olen mummu

Olen samaa mieltä, ettei nuo kaikki ole mummon synonyymeja. Mummo, mummi, mamma, isoäiti ovat ok. Osa tuossa listauksessa on suoranaisia haukkumanimittelyjä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

mummo

Nimim. Minä olen mummu

Olen samaa mieltä, ettei nuo kaikki ole mummon synonyymeja. Mummo, mummi, mamma, isoäiti ovat ok. Osa tuossa listauksessa on suoranaisia haukkumanimittelyjä.

Mutta minä kyllä olen nettikeskusteluissa nähnyt tämäntapaisia kommentteja: "Mummo tukki metron portaat peräkärryllään, ja metro lähti nenän edestä - kiitti v-usti, mummo!"

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 05.02 13:24

Näinhän se on. Äidin äiti oli minulle itselleni mamma ja isän äiti
oli mummo. Itse olen lapsenlapsilleni mummo. Nimen, joksi halusin
itseäni kutsuttavan, sain itse valita. Minusta mummooli
ikään kuin arvonimi. Minusta oli tullut mummo, ihanaa :)
Se ei tarkoittanut sitä, että ikäni puolesta olisin ollut mummo.

Kun ensimmäinen lapsenlapsi oli vauva, niin sattui pari kertaa
mielestäni hauska tapaus. Kun olin miniän ja vauvan kanssa
puistossa, niin joku vanhempi naisihminen luuli, että minä olen
se äiti ja kanssani on kaksi tytärtä :)

Vierailija

Eteenpäin sanoi mummo lumessa!

Kuvaa hyvin tätä mummoenergiaa, josta olen saanut nauttia jo reilut kaksi vuotta. Tämä mummous on ehdottomasti ihaninta mitä voi enää tällainen 50+ kokea!

Vierailija

Lainaus:

Mammaon meillä käytössä.
Lämmin sana ;)

Minun mielestäni mamma on äiti-sanan synonyymi.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mammaon meillä käytössä.
Lämmin sana ;)

Minun mielestäni mamma on äiti-sanan synonyymi.

Näin on ja mamma on pyylevä ja mammamainen .)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat