Missä tapasit tulevan puolisosi ensi kerran?

Vierailija

Hei! Ajattelin näin juhannuksen aikaan kysellä tällaistakin, kun monihan on mennyt vihille kesällä ja ehkäpä juuri juhannuksena!
Muistelkaahan siis hetkinen ensitapaamistanne, miten ja missä ja milloin se tapahtui. Olisi mukava lukea vähän vanhemmalta ajaltakin olevia ensitapaamisia, esim. 30-50 vuoden takaa! :)

Itse "löysin" tulevan puolisoni hänen vanhempiensa mökiltä, siitä on aikaa jo 34 vuotta...! Tosin aloimme seurustella vasta vuoden kuluttua siitä, ja hääkelloja soitettiin vuonna -82 elokuussa.

Kävi näet niin, että sekä minun että tulevan mieheni vanhemmilla oli mökit samalla seudulla, ja kummankin isät tunsivat toisensa työn kautta! Tuolla kerran sitten huomasivat toisensa, postilaatikolla, nuo isät!

Meidät kutsuttiin heidän mökilleen kahville, ja kuinka ollakaan, siellä oli sitten tuo tuleva ihastukseni!! Ensimmäisenä kesänä vain ujosti tapailimme vuorotellen kummankin mökillä, ja vasta seuraavana kesänä seurustelu varsinaisesti alkoi.

Ehdimme olla naimisissa kuitenkin vain alle 28 vuotta, kun mieheni joutui lähtemään enkelten kotiin vakavan sairauden takia. Mutta parempaa miestä en olisi voinut löytää, hän oli kaikkeni!!
Hyvää juhannusta kaikille! T: sureva leski

Kommentit (14)

Vierailija

NO HEIPPA!! hauska aihe.. Tapasin mieheni eka kerran 6 vuotiaana, naapurin poika 12 vuotias. huomena tulee 40vuotta kihloihin menosta.. pienten mutkien jälkeen olemme palanneet mieheni kotitilalle, viettämään eläkepäiviä,, Ei kylläkään leppoisia, vaan työntäyteisiä vanhaa asutusta raivaten.mutta hauskaa on!! Hyvää juhannusta surevalle leskelle kuitenkin, minkäpä teet, kun rämmit vaan päivän kerrallaan.. pikkuhiljaa helpottaa

Vierailija

Muutettuani opiskelupaikkakunnalle minulle kaksi ystätärtäni neuvoi minulle soittajan ,joka aloitteli muusikon uraansa ja oli kuulemma kumpaakin tyttöä vähän flirttaillut.
Sikspä menimmekin kylän tanssitalolle eräänä iltana jona tytöt tiesivät näiden soittaja poikien harjoittelevan.
Kun pojat olivat lopettaneet harjoituksensa tulivat he meidän juttusille.
Tämä nykyinen mieheni V jututti minua ja koetti flrittaillakin.
He pyysivät teelle ja lähdimmekin porukalla.
Sillä kertaa ei sen enempää,mutta kun pienellä paikkunnalla kaikki tuntee toisen tai tuttava tuttavan minä sain kouluun kirjelapun ja V oli lähettänyt sen nyrkkipostissa ,sille isosilmäselle tytölle!!
Hän ehdotti tapaamista jossain baarissa ja siitä se lähti. Minä ajattelin että minäkinpä katson tämän naisten hurmaajan ja niin sitten lipshdin itse ihastua. Ahkerasti sitten riiattiinkin koko talvi .Paljon ei ollut mahdolisuuksia olla kahden kesken kuin tulikova pakkastalvi muuta kuin saattoretkillä.
Minäkin asuin alivuokralaisena ja vuokraemäntä koputti klo 20 oveen ,että vieraat saa lähteä.
Niin minä rakastuin muusikkoon ja tätä on kestänyt nyt45 vuotta tosin ammatit on vaihtuneet jo monta kertaa ,mutta soittaja poika kuitenkin on pysynyt miehenä.
Isäkin varoitteli kun kun V kysyi lupaa mennä naimisiin kanssani (ikäraja silloin 21)että hän varoittaa soittaja pojasta ,että ottajiakin löytyy. Monia vaikuksia on kestetty ja tässä sitä vaan ollaan saman katon alla.

nim.Rusina joka ei edelleenkään pääse omalla nimimerkillään läpi

Vierailija

No täälläkin yksi joka haluaa keskusteluun osallistua. Vietän oman ukkoni kanssa jo 39.ttä juhannusta. Me emme ensimmäistä kertaa tavanneet juhannuksena mutta juuri siitä keskikesän juhlasta on muistot . Lähdin 30 kilometrin päästä juhannusaattona naapurin tytön luokse 20 kilometrin päähän mopolla. Siellä päätimme että josko lähdetään Kuhmoon Kelolle tanssimaan.

No niin mopolla kaksistaan köröteltiin meille takaisin ja siitä muistaakseni liftaamalla 30 kilometrin päähän tansseihin. Yritykseni oli saada mieheni saattajaksi, mutta hänellä oli aivan toisenlaiset kuviot. No useamman kerran sitä tuli pettyneeksi uudestaan ja uudestaan mutta lopultakin se tärppi kävi .

Olemme olleet naimisissa syksyllä 40 vuotta. Myrskyt ja tyynet on käyty mutta olen onnellinen kun saan viettää taas juhannusta hänen seuranaan. Toivottavasti vuosia riittää. Lapsenlapsiakin on jo 6, joten elämässä vaihtelua piisaa. Tapasimme ensikerran kun olin jo 14 vuotiaana isosiskon kanssa tanssimassa en ollut silloin vielä rippikoulua käynyt.

Vierailija

EI mitään soria, kuhan sähelletään, onneksi täällä ei ole nuoret, tai siis tosi nuoret sanomassa että voi töhö. Hauskaa juhannusta ja muistetaan se vanha mainos " kylmä kangistaa nopeasti" Jos alottais juhannus hulinat käväsemällä hautuumaalla...

Vierailija

Yli 41 vuotta sitten tapasin tulevan mieheni tansseissa Helsingin Yrjönkulmalla. Olin edellisenä syksynä muuttanut Hesaan, samoin tämä tuleva mieheni. Häät vietettiin helmikuun pakkasissa lapsuuskodissani, lähes 400km:n päässä. Liittomme kesti 28 vuotta, ja nyt exäni on nukkunut maan povessa kohta 7 vuotta. Lämmöllä häntä muistelen. Neljä lasta saimme, ja nyt minulla on neljä lastenlasta. Yksin elelen jälleen lapsuuskodissani ja Juhannuspäivänä vietän 60-vuotissynttäreitä. Hyvää Juhannusta!

Vierailija

Elämähän alkaa kuusikymppisenä !!! keksii vaan jotain puuhastelua neljäksikymmeneksi vuodeksi ,tai yli ... kävin viikolla sata kolme vuotiaan luona. hyvää jussia!

Vierailija

Minä tapasin aviomieheni junassa työmatkalla. Olimme kumpikin hyvin väsyneitä ja hän istahti minua vastapäätä istumaan. Katselimme toisiamme silloin tällöin ja sitten hän uskalsi tarjota sisuja. Kun hän lähti vaunusta yhtä asemaa ennen minua, hän vilkutti silmää. Sen jälkeen hän tuli aina samaan vaunuun työmatkoilla. Rupesimme juttelemaan ja seuraavana kesänä, puoli vuotta tapaamisen jälkeen, hän kihlasi minut.

Vierailija

Tapasin nykyisen puolisoni Tampereen linja-autoasemalla. Treffailimme muutamia kertoja ja tutustuimme kunnolla.
Pikkuhiljaa hän tuli luokseni ensin viikonlopuiksi, jolloin esimerkiksi sienestimme . Ja sitten pitemmäksi aikaa. Juhannuksena tuli neljä vuotta kun menimme kihloihin juhannuskokolla. Siitä lähtien juhannuksena on käyty samalla kokkopaikalla. Keski-ikäisenä ei ole hyvä olla yksin. Arkiromantiikka kannattelee.

Vierailija

Olin katsomassa kuinka tenniksen pelaamista aloiteltiin ensin teorialla ja sitten käytännössä. Koska kurssilla olevien lukumäärä ei ollut parillinen jouduin katsomosta hänen pelikaverikseen.

Olin vain katsomassa enkä pelaamassa mutta pelikaverini kotimatka oli samaan suuntaa ja kun minulla oli juuri ostettu uusi auto ja minun piti vain harjoitella todellakin vain auton kanssa iltaisin niin se vain menikin tenniksen pelaamisen opetteluksi.

Pelaamiset jäivät kun kiloja tuli lisää ja silloin syntyneen perheeni kanssa tuli jatkettua tenniksen opettelua kotioloissa ihan vain teoriassa..

- on se kumma juttu näiden tapaamispaikkojen suhteen, kuka missäkin ja kulloinkin kohtaa omat tulevat surunsa tai onnensa.. kohta lähes puoli vuosisataa sitten.

Vierailija

Hän tuli kotiini korjaamaan siskoni autoa. Tiesimme hänen olevan poikamies, joten kehotin siskoani keittämään hänelle kahvit- "ties vaikka ihastuisi sinuun". Muutaman viikon päästä tansseissa hän tuli minua hakemaan ja nyt on yhteistä taivalta kuljettu nelisenkymmentä vuotta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat