Kommentit (8)

Vierailija

Lukijakyselyyn vastanneista moni on näköjään ajatellu jättävänsäkin mökkeilyn haavetasolle. Jos haluaa ison kaikilla mukavuuksilla varustetun hirsihuvilan järvenrantatontille täytyy tämän päivän Suomessa olla takataskussa muutakin kuin saksittuja sanomalehden sivuja.
Luultavasti useammilla mökkiläisellä on korkeintaan puolensadan neliön retromökki ja sisustus sitä sun tätä. Niin minullakin ja tyytyväinen olen varsinkin kun omistan pätkän myös veden rantaa.

Vierailija

Haaveilustahan tuossa oli kyse, oikeasti mäkkeilyn taso on varmaan paljon matalemmalla. Ihan kuten sanoit. Näin ainakin voi todeta asian olevan kun käy tuttavien mökeillä. Ei siellä mitään uutta sisustusta ole eikä ilmastointia ja muita juttuja!

Vierailija

Samaa mieltä, en itse ainakaan kaipaa mitään täysvarusteltua mökkiä. Ehkä tämän varustelun pohjinmainen ajatus on, että mökillä pääsee sitten helpolla esim. ruoanlaitossa, kun on kaikki pelit ja vehkeet käytössä. Itse nautin mökilläni kaikkein eniten puilla lämpiävästä saunasta ja istuskelusta saunan kuistilla. Mökillemme ei tule vettä ja sielä ei ole sähköä. Sadevedellä pestään ja muuten hanavesi haetaan sovitusta paikasta. Ylellisyytemme on akkuvirralla toimiva pieni jääkaappi ja radio, sekä muutama valopiste.

Vierailija

On se sitten ollut saamarin ihanaa aikaa kun on pirtissä paleltu ja tuhrustettu öljylampun tai kynnttilän valossa ja juostu pakkasessa paskalle huurteiseen huusiin. Ainakin siitä päätellen, että nykypäivänkin ihminen tieten tahtoen hinkuaa alkeellisiin oloihin viettämään aikaansa. käsittämätöntä. Siis käsittämätöntä!

Vierailija

Kesäaikaan on harvoin pakkasessa tarvinnut huussiin juosta ;)

Nykyaikana voi kyllä hommata ekologisen ja hajuttoman kuivakäymälän mökilleen sisätiloihin
niin ei vie Mörkö elokuun pimeinä iltoina huussireissulla ;D
Kyllä pikkuruinenkin liiteri mikä mökin nimeä tottelee on ihanaa vaihtelua kaupunkiyksiössä hikoilevalle ..

Minä yövyn mielelläni vaikka teltassa tai aitassa toisten pihamaalla mieluummin kesähelteillä kuin Stadissa asfaltinhuuruissa.

"Polttaa, kesäkatu kuuma..."

Vierailija

Minun "Mökkini" on Dubaissa ;)
tietenkin mielikuvituksessa--kunnon ilmastointi ja kaikki mausteet...
Sadekesinä erittäin miellyttävää.

Oikein helteellä olen kyllä harkinnut jotain Antarktiskohdetta..
Sitä katselen ja uittelen varpaita vadissajossa veden seassa uiskentelee jääpaloja.ja mintunlehtiä....
Sitten muutamia hyisiä avantouintikuvia--huuh..ihan nousi iho kananlihalle! ;D

Vierailija

Alkeellisissa oloissa on oma viehätyksensä, niin siis kunnes joutuu asumaan sellaisissa oloissa. Itse kuvittelin, että maalla, alkeellisissa oloissa on mukavaa. Yksi talvi huonosti varustellussa talossa mutti mielen. Siellä tosin asuin ihanm, en kesämökkeillyt.

Vierailija

Kesämökkeillessä alkeellisuus on vapaaehtoista ja siellä viihtyy niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Välillä voi lähteä kaupunkiasuntoon pesemään pyykit automaattikoneella ja ottaa vielä likaiset astiatkin mukaansa ja pestä ne koneella, jos siltä tuntuu. Ja sitten takaisin mökille nauttimaan saunan lämmöstä ja leppeistä kesäilloista. Otetaan molemmista vaihtoehdoista paremmat puolet.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat