Mummia tai vaaria ystäväksi

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

heippa.
Olen kohta kolmekymppinen kolmen alel kouluikäisen lapsen äiti. Omat isovanhempani ovat olleet minulle rakkaita ja innostavia esimerkkejä, vaari opetti maalaamaan ja kalastamaan ja verkoillä käytiin usein, mummi taas opetti miten tehdään parhaat sämpylät ja kuinka tiskaamisesta tulee hauskaa.
Toinen mummoni oli viisas jonka kanssa käytiin paljon pitkiä keskusteluja murros ja aikuisiän kynnyksellä, mummo oli joka paikan taituri, säilöntä, marjastus, ruuanlaitto taynnä niksejä ja tarinoita. Pappani taas osasi puutyöt ja opetti veistelyn saloihin.
Muutamia vuosia sitten menetin viimeisenkin isovanhempani ja suren sitä syvästi, muistan kaikkia opetuksia ja kokemuksia kunnioituksella enkä olisi parempia isovanhempia voinut toivoa. Samalla kun suren sitä että menetin kera toisensa jälkeen tärkeitä ja neuvokkaita ihmisiä elämästäni, ymmärsin myös ettei lapseni saa koskaan kokea samantapaista mukavaa kiireetöntä yhdessäoloa ja mutkatonta asioiden oppimista kuin minä. Omat vanhempani ovat vajaa viiskymppisiä uraihmisia, kolmekin yritystä, aikaa ei ole minulle saati lapsilleni.

Toivon siis tuttavuutta itselleni, mutta se että pitäisi lapsista ei ole pahitteeksi. Ominta toimintaa minulle on puutarhan hoito, kalastus ja maalailu, viihdyn maalla ja mökillä mutten ole koko ajan menossa vaan viihdyn vain tässä.
Myös kirjekaveri tai sähköposti ystävä kävisi yhtälailla, tärkeintä olisikin ajatusten vaihto.

osoitteeni on apilankukka@hotmail.com

Plussaa olisi jos olisit tuusula-kerava-järvenpää alueelta tai läheltä sitä, mutta meillä on autokin.

Kommentit (5)

Vierailija

toivottavasti löytyy mummu/vaari-ystäviä.
Itse asun Jäkessä ja jos itsellä ei olisi kädet täynnä hommia lastenlasten kanssa, niin kyllä olisin valmis varamummiksi.
En todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka valittavat, ettei ole lastenlapsia ja sitten eivät ryhdy vara-isovanhemmiksi mummittomille lapsille.
Lapset ovat niin ihania ja mikään ei ole hauskempaa, kun mennä lapsia tapaamaan ja he hyppivät riemuissaan tasajalkaa ja juoksevat halimaan mummia.
enkä ole opettanut lapsille, että on oltava tuliaisia, vaan mummi itsessään riittää.
Hyvää kesää ja onnea mummin etsintään.
t.m

Vierailija

Jatkan vielä omaa vastaustani apilankukalle.
Säälin vanhempiasi, kun eivät kiireiltään ehdi olla lasten kanssa, koska jos ei lapsenlapsiin luo suhdetta ennen viidettä ikävuotta, niin syvää ystävyyttä ei sitten kyllä synny. Tämän olen ihan asiantuntijalta kuullut, ettei taas jonkun ilkeilijän tarvitse kommentoida.
t. sama m

Vierailija

oletko järvenpäästtä minulla on tytär järvenpään rajalla tuusulan puolella minä olen itse mummi mutta niin kaukana tyttärelleni tulee neljäs lapsi ihan näinä aikoina itse olen toisen tyttärenapsen hoitajana maatilalla en paljon pääse täältä käymään siksi kyselen voisitko ruveta vara mummiksi seurailen palstaa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat