Sivut

Kommentit (246)

Vierailija

"On se sitten tyhmä!" tarkoittaa ettei ollut samaa mieltä kanssani, siis minun, joka olen aina oikeassa ja tiedän melkein kaiken.

Annakoo

Tämähän on hauska juttu. En ole pariin vuoteen käynyt näillä sivuilla, vaan eipä mikään sisällöistä ole parantunut. Kuinka te viitsitte toisianne mollata. Voisiko kirjoittaa pohdittavana olevista asioista nätisti ja vastata nätisti, omista näkökohdistaan ja toista kannustaen. Semmoista foorumia kaipaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On se sitten tyhmä!" tarkoittaa ettei ollut samaa mieltä kanssani, siis minun, joka olen aina oikeassa ja tiedän melkein kaiken.

.

On se vaan niin armollista kun on saanut kokea ja oppia elämää, että tietää melkein kaiken siitä tiedosta eli  promillesta tuhannesosan:)

Ei koskaan pitäisi liioitella kykyjään. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Todistattu on.

Vierailija

Sari Alho kirjoitti:
Hei Anonyymi klo 11.27

Ylläpitäjät poistavat asiattomia viestejä täysin riippumatta kirjoittajasta. Ainoastaan viestin sisältö ratkaisee. Jos jokin viesti on jäänyt ylläpidolta huomaamatta, voit rekisteröityä/kirjautua sisään ja ilmoittaa asiattomasta viestistä klikkaamalla "Asiaton viesti" -linkkiä ko viestissä.

Huomautan vielä, että ylläpito ei tiedä anonyymien viestien lähettäjien henkilöllisyyttä tai muutakaan tietoja, ei siis edes sisään kirjautuneen anonyymin lähettämää viestiä.

Täällä ovat säännöt ja ohjeet:
http://nettiet.fi/keskustelusaannot/art166-NettiET-fi--keskusteluohjeet-...

Sari
verkkotoimittaja

Väärin!

Netillä ei olla nimettöminä vaikka olis anonyyminä kirjoittaja. Ainakin amerikkalaisten sivustolla toimi niin enkä usko että suomalaisilla olis toisin....

ML

Annakoo kirjoitti:
Tämähän on hauska juttu. En ole pariin vuoteen käynyt näillä sivuilla, vaan eipä mikään sisällöistä ole parantunut. Kuinka te viitsitte toisianne mollata. Voisiko kirjoittaa pohdittavana olevista asioista nätisti ja vastata nätisti, omista näkökohdistaan ja toista kannustaen. Semmoista foorumia kaipaan.

Täällä sitä vaan tulee kirjoiteltua, kun ei oikein tahdo löytyä foorumia joka päivittäin olisi "elossa" ja jossa olisi varttuneempia kävijöitä.
Ruma käytös toisiaan kohtaan on hyvin ikävää nähtävää. Ei siihen osaa suhtautua mutta kuten sanottu, foorumit on vähissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyhmyys

#Suomen sanan tyhmyys alkuperä

Suomen kielessä sana ”tyhmä” oli alun perin vain toinen tapa lausua sana ”tuhma”. Näin oli vielä esimerkiksi kalevalaisessa kansanrunoudessa. Merkitykseltään sanat ”tuhma” ja ”tyhmä” olivat siis sama sana, ennen kuin ne eriytettiin toisistaan. Sanalla oli sekä nykyisen tuhma-sanan että nykyisen tyhmä-sanan merkitykset: tuhmuuden katsottiin olevan tyhmyyttä.[1] Ilkeät ja kurittomat (tuhmat) ajateltiin siis jollain tavoin hölmöiksi, ajattelemattomiksi tai vajavaisiksi (tyhmiksi).

Pahuus oli eri asia kuin tuhmuus ja tyhmyys, se ei ollut vain vajavaisuutta, vaan tietoista hyvän vastaista toimintaa, ja siten paljon vakavampi asia. Nykykäsittein vanhan käsityksen mukaista tuhmaa tai tyhmää voitaisiin pitää ainakin osittain syyntakeettomana haitallisiin tekoihinsa, kun taas paha on syyntakeellinen.

Matthijs van Boxselin käsitys tyhmyydestä

Matthijs van Boxselin mukaan tyhmyyden voi määritellä vain jonkin muun ominaisuuden puutteeksi tai vastakohdaksi. Tyhmyyttä ei voi tavoitella, koska tietoisena se ei ole enää tyhmyyttä vaan lisätietoa. Omasta tyhmyydestään ei siten voi olla tietoinen. Tyhmyyteen liittyy toimiminen tietämättään vastoin omaa etuaan.[2]

Toiminnallinen tyhmyys

Toiminnallinen tyhmyys on kriittisen pohdinnan poissaoloa, jota esiintyy esimerkiksi työpaikoilla. Tyhmyys luo organisaatioon yhtenäisen ja yksimielisen tilan, jossa työntekijä alkaa välttää päätösten, rakenteiden ja visioiden kyseenalaistamista. Samanaikaisesti tyhmyys kuitenkin nostaa organisaation tuottavuutta ja tehokkuutta. Jos liian moni terävä yksilö ehdottaisi vaihtoehtoisia toimintatapoja tai kysyisi kriittisiä kysymyksiä, työ hidastuisi. Tyhmyyttä ei vain saa olla liikaa.[3]#

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat