ikuinen paha olo

Vierailija

En löydä mitään ratkaisuja tähän elämäntilanteeseeni. Olen järkyttävän yksinäinen, lisänä paha olo ja ahdistus
sekä synkät ajatukset tämän yksinäisyyden takia.
Välillä tuntuu että ihan kuristun, ahdistus puree kiinni.
Miksi ihmiset eivät pidä yhteyttä? Miksi minun pitää olla kaikki päivät yksin?

Kommentit (5)

Vierailija

Lainaus:

En löydä mitään ratkaisuja tähän elämäntilanteeseeni. Olen järkyttävän yksinäinen, lisänä paha olo ja ahdistus

Oletko itse yrittänyt pitää yhteyttä muihin? Koeta rohkeasti pyytää ihmisiä kyläilemään luoksesi? Kirjoituksestasi ei käy ilmi, miksi olet niin yksin, mutta voisithan ainakin mennä myös itse ns. ihmisten ilmoille, jo sekin voi helpottaa hetkeksi. Esim. jokin kylpylä-reissu voisi piristää, jos se vain onnistuu käytännössä. Voisit myös ottaa yhteyttä seurakuntaan. Jos olet ikäihminen, sieltä voi olla mahdollisuus saada ihan oma ystävä! Onhan näet olemassa vapaaehtoisia, jotka siis tekevät ns. vapaaehtoistyötä olemalla ystäviä eritoten vanhuksille ja lapsiperheille.

Jos on tapahtunut jotakin sellaista, että olet jäänyt esim. leskeksi, tai menettänyt jonkun muun läheisesi, siihenkin on ainakin isommissa kaupungeissa vertaistukiryhmiä, jossa kokoontuvat saman kokeneet.
Älä kuitenkaan missään nimessä jää täysin yksin ongelmasi kanssa, voit masentua niin pahasti, että et enää pääse sängystä ylös! Myös terveyskeskuksessa voisit käydä puhumassa ongelmastasi, heilläkin on velvollisuus auttaa, jos olet aivan epätoivoisessa tilassa.
Rakas Tuntematon, yritä saada jostakin apua! Jo se, että kirjoittelet esim. tällaisille palstoille, voi tuoda Sinulle ystävän. Jätä ns. ystävähaku-ilmoitus! Parempaa kevättä toivotellen Anu-Mari

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Oletko itse yrittänyt pitää yhteyttä muihin? Koeta rohkeasti pyytää ihmisiä kyläilemään luoksesi? Kirjoituksestasi ei käy ilmi, miksi olet niin yksin, mutta voisithan ainakin mennä myös itse ns. ihmisten ilmoille, jo sekin voi helpottaa hetkeksi. Esim. jokin kylpylä-reissu voisi piristää, jos se vain onnistuu käytännössä. Voisit myös ottaa yhteyttä seurakuntaan. Jos olet ikäihminen, sieltä voi olla mahdollisuus saada ihan oma ystävä! Onhan näet olemassa vapaaehtoisia, jotka siis tekevät ns. vapaaehtoistyötä olemalla ystäviä eritoten vanhuksille ja lapsiperheille.

Jos on tapahtunut jotakin sellaista, että olet jäänyt esim. leskeksi, tai menettänyt jonkun muun läheisesi, siihenkin on ainakin isommissa kaupungeissa vertaistukiryhmiä, jossa kokoontuvat saman kokeneet.
Älä kuitenkaan missään nimessä jää täysin yksin ongelmasi kanssa, voit masentua niin pahasti, että et enää pääse sängystä ylös! Myös terveyskeskuksessa voisit käydä puhumassa ongelmastasi, heilläkin on velvollisuus auttaa, jos olet aivan epätoivoisessa tilassa.
Rakas Tuntematon, yritä saada jostakin apua! Jo se, että kirjoittelet esim. tällaisille palstoille, voi tuoda Sinulle ystävän. Jätä ns. ystävähaku-ilmoitus! Parempaa kevättä toivotellen Anu-Mari

Mielestäni tosi hyviä neuvoja Anu-Marilta, en taida mitään lisättävää keksiä - juuri noita rientoja olen itsekin harrastanut sen jälkeen kun loppuvuodesta jäin itsekseni herrastelemaan. Tosin olen sellainen luonne/taivaanmerkki, että nautin kun saan päättää omasta ajankäytöstäni vihdoin viimein. Aina kun tulee yksinäinen olo, lähden sitten bussilla kaupungille: shoppailemaan, kaikenlaisiin tapahtumiin ja kissanristiäisiin,
ilmaiskonsertteihin, esitelmiä kuulemaan, kirjastoon, kirkkoon, srk-talolle, jumpparyhmiin. Kun sitten illalla palaan kotiin, säntään heti avaamaan tietokoneen osallistuakseni keskusteluihin ja nettikilpailuihin. Toisella korvalla kuuntelen mukavia ohjelmia televisiosta, myös niiltä ulkomaan kanavilta joita taloyhtiöömme ilmaiseksi saamme.
Aina loppuu päivä kesken, kun nukahdan ennen aikojani. - Tällä en ollenkaan väheksy kenenkään ahdistuneisuutta ja yksinäisyyden tunnetta, olenhan itsekin niistä taannoin kärsinyt. Apua kannattaa rohkeasti hakea, yksin ei tarvitse kenenkään sinnitellä. - Toivotan minäkin puolestani hyvää vuodenjatkoa aloittajalle, kuten muillekin keskustelijoille.

Vierailija

Lainaus:

Onko kotiseudullasi jonkun tahon ylläpitämä "ystävänkammari" tai vastaava?
Kirjoituksestasi saa käsityksen ettet itse kykene tai saa aikaiseksi menemään
ihmisten ilmoille. Siinä tapauksessa sinun pitäisi tilata tukihenkilö kotiisi joka
auttaisi ja kannustaisi. Seurakuntasi diakoni(ssa).
Älä jää yksin yksinäisyytesi kanssa. Varmasti moni tuntematonkin haluaisi auttaa.
Mutta ilman yhteystietoja ei voi tehdä tämän enempää.

Vierailija

Lainaus:

Missä päin Suomea asut? Olet varmaankin eläkkeellä, eronnut, leski? Saatat sairastaa masennusta, jos et saa itseäsi liikkeelle minnekään ihmisten pariin tai ottamaan puhelimitse yhteyttä sukulaiseen tai ystävään tai lapsiisi, jos niitä sinulla on. Minulla on myös kokemusta ahdistuksen tunteista varsinkin iltaisin, jos en keksi mitään tekemistä, niin alan kelata menneitä asioita ja tunnen ajoittaista epätoivoa, joten ymmärrän hyvin miltä ahdistus tuntuu kun se ottaa vallan. Osaat kuvata ahdistuksen tunteita osuvasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat