Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Minun mielestäni järjestyssäännöissä voitaisiin kieltää puihin kiipeäminen sillä perusteella, että se on vaarallista.
Meidänkin pihalla on isoja puita, joihin olen nähnyt poikien kiipeilevän vaarallisen korkealle, alla on vielä betonia.
Muistan lukeneeni, että Minna Haapkylä kiipesi puuhun pikkupoikansa kanssa, jolloin poika putosi ja mursi kätensä.
- Enemmän minä ihmistaimien hyvinvointia ajattelen kuin puun vointia (ei tietenkään ole suotavaa puitakaan vahingoittaa).

Vierailija

Eiköhän tuo ole lasten vanhempien asia eikä taloyhtiön. Tuskin taloyhtiö joutuu vastuuseen jos joku tippuu. vai pitäisikö laittaa lappu, ei saa kiivetä puuhun, kuten tekevät Amerikoissa eli kielto kissan laittamisesta mikrouuniin! ;9

Vierailija

Lainaus:

Eiköhän tuo ole lasten vanhempien asia eikä taloyhtiön. Tuskin taloyhtiö joutuu vastuuseen jos joku tippuu. vai pitäisikö laittaa lappu, ei saa kiivetä puuhun, kuten tekevät Amerikoissa eli kielto kissan laittamisesta mikrouuniin! ;9

Mutta naapuritkin voisivat pihalla helpommin puuttua asiaan, jos järjestyssäännöissä olisi puihin kiipeily yksiselitteisesti kielletty. - Valitettavasti vanhemmat eivät aina ole paikalla, päivisinkin monet kouluikäisten vanhemmat ovat työpaikallaan. Naapurienkin kannattaa varoittaa lapsia vaaroista. Mutta paremmin totellaan,
jos taloyhtiön säännöt ovat tukena.

Vierailija

Taloyhtiö voisi järjestäälapsien leikkipaikalle turvallisen kiipeilytelineen ja muuta mukavaa.
Jättävät silloin lapset puut rauhaan.
Jos pihassa on betonipiha puun alla niin vaikuttaa siltä ettei taida lapsilla leikkipaikkoja ollakaan?
Monissa taloyhtiöisää on parkkipaikka muttei lapsille ja muille asukkaille mitään pihaa... :((

Vierailija

Jos taloyhtiön puihin kiipeäminen on vaarallista, niin eiköhän ns. maalaisjärjellä ajateltuna isoihin puihin, oli ne sitten pihassa tai metsässä, kiipeäminen ole vaarallista. Minusta suomalasiten perusosaamiseen pitäisi kuulua tietoisuus puihin kiipeämiseastä. Jos taloyhtiöt alkavat valistuskampanjan, niin sitten varmaan pitäisi laittaa, että ojan yli hyppääminen voi olla vaaralllista, pimeässä kävely voi olla vaarallista, kuoppaisella ja liukkaalla tiellä voi olla vaarallista. Missä menee raja siinä, mitä jokaisen pitää oppia aikuisilta joko vanhemmilta, lähipiirin ihmisiltä jne. ( kaikilla lienee sentään vanhemmat ainakin jossakin vaiheessa) Ei joka asiasta voida laatia kieltoja ja ohjeita. Karut leikkipaikat on tosi kurjia, mutta kukahan ne on suunnitellut?

Vierailija

Kyllä taloyhtiö voi vallan hyvin kieltää puihin kiipeilemisen eri asia on sitten pitääkö kaikki kiva kieltää.

Vierailija

Minulla vain on kokemus, että suosituksia - tai sääntöjä ei noudateta. Meilläkin on taloyhtiön säännöissä, että koiria ei saa ulkoiluttaa toisin sanoen tehdä tarpeitaan pihanurmikolle, mutta niin vaan päästävät koiransa irti iltapimeällä varsinkin ja antavat tehdä pihanurmikolle jossa saattaa lapsetkin juoksennella. Kun näyttää siltä, että vanhemmat näyttävät huonoa esimerkkiä, miten sitä lapset voi muuten toimia kuin jäljittelemällä vanhempiaan. Ei pitäisi koria ottaa jos ei jaksa viedä oikeisiin paikkoihin ulos! Samoin on roskien kanssa, siihen putoaa käsistä keskelle pihaa vaikka voisi roskalaatikkoonkin laittaa. Suututaan jos siitä huomauttaa. Koko kaupunkikuva on roskaantunut enenevässä määrin viimevuosikymmenen ajan. Toivoisin, että vanhanajan talonmiehet taas tulisivat pitämään jöötä!

Vierailija

Kyllä se nyt vaan on niin että tästä maasta ollaan tekemässä aivan ylisuojeltua paikkaa ja kaikki kiva kielletään jollain direktiivillä. Ei taloyhtiön juurikaan kannata rakentaa lapsille mitään kiipeilytelinettä sillä jos siinä sattuu vahinko niin aina taloyhtiö maksaa, loppupeleissä. Vanhan ajan talonmiehet ei voi pitää jöötä kun saavat heti syytteen milloin milläkin perusteella. Seurauksena oikeudenkäyntikulut, lopputili ja lomarahat. Kyllä mun lapsuudessa kiipeiltiin puissa ja jos käsiä katkeili niin kyllä ne kipsissä luutuivat kuten varmaan nykyäänkin tapahtuu.
Kyllä tuo ylisuojelu on mennyt tuolla päättäjillä pieleen, helppo tapa kosiskella kannatusta mutta....
Se nyt vaan on sillä lailla että jos jotain tapahtuu nykyaikana niin aina voi hakea korvauksia joltain...vaikka on aivan selvää että jos metsässä kävelee niin puu voi kaatua päälle...

Vierailija

Olen siinä tilanteessa, että asunnon vaihto alkaa olla ajankohtainen. Kerrostaloasumisesta olen haaveillut, vaan taitaa olla viisainta heittää haave romukoppaan. Niin mahdottomat järjestyssäännöt heillä tuntuu olevan ja kaikilla vielä niitäkin mahdottomammat naapurit.

Vierailija

Joo kyllä se on välillä yhtä helvettiä tuo kerrostalossa asuminen. Melkein aina on joku poraamassa seiniin ja remonttia tekemässä, sitten lisänä vielä öiset juhlat juominkeineen. Naapurit ovat olleet mukavia ainkin meidän talossa paitsi nuo häiriöiden aiheuttajat.

Vierailija

Kyllä rivitalonaapuritkin osaavat olla v-mäisiä. Aamuisin hoilaa virret ja iltaisin vanhat ihmiset sättivät ja toivottavat helvettiin kun tervehtii kohteliaasti. Jostain syystä ihmisillä näyttää olevan paha olla. Olisi tosi mukavaa jos naapureiden kesken olisi hyvät välit ja mukava henki. Mielellään auttaisi naapuruston vanhuksiakin, mutta ei paljoa huvita kun aina ollaan naama mutrussa ja suupielet alaspäin vinkumassa ja valittamassa. Tekee niin tai näin, aina tekee väärin. Jos yrittää yhteiseksi iloksi esim. laitella jtn kukkia tai muuta, ollaan mouruamassa, että mitä siihen niitä laitat. Tämmöistä elämää täällä.

Vierailija

Mikähän vika sinussakin on, kun vallan helvettiin sinut toivottavat? Liekö ne rivitalot lähinnä pultsarien tai mielenvikaisten parakkeja?

Vierailija

Rivitalot ( viittaus kahteen edelliseen) ovat normaaleja kirkonkylän liepeillä olevia omistusasuntoja ja suurin osa asukkaista normaaleja työssäkäyviä, osa vanhuksia.
Minun vikani on se, että menestyn työssäni ja vähän muutenkin, minulla käy usein vieraita, pääsääntöisesti lapset perheineen, minun piha-alueeni on hoidettu ja kaunis, hoidan myös ison osan yhteistä aluetta syys- ja kevätsiivoukset . . . . . . jne. Mutta tarvitaan vain yksi mieleltään tasapainoton hairikkönaapuri ( työelämässä hänkin) joka ei kateudelleen löydä muuta purkutietä kuin keksiä valheita ja levitellä niitä ja aivopesta ikäihmisiä minua vastaan valheilla. Sitten kun vanhuksista löytyy vielä muutama joilla on ilmeisesti vaikeuksia erottaa todellinen fiktiosta, on soppa valmis.
Ei se minua häiritse. Annan heidän kärventyä omissa liemissään ja elän omaa elämääni.

Vierailija

Lainaus:

Rivitalot ( viittaus kahteen edelliseen) ovat normaaleja kirkonkylän liepeillä olevia omistusasuntoja ja suurin osa asukkaista normaaleja työssäkäyviä, osa vanhuksia.
Minun vikani on se, että menestyn työssäni ja vähän muutenkin, minulla käy usein vieraita, pääsääntöisesti lapset perheineen, minun piha-alueeni on hoidettu ja kaunis, hoidan myös ison osan yhteistä aluetta syys- ja kevätsiivoukset . . . . . . jne. Mutta tarvitaan vain yksi mieleltään tasapainoton hairikkönaapuri ( työelämässä hänkin) joka ei kateudelleen löydä muuta purkutietä kuin keksiä valheita ja levitellä niitä ja aivopesta ikäihmisiä minua vastaan valheilla. Sitten kun vanhuksista löytyy vielä muutama joilla on ilmeisesti vaikeuksia erottaa todellinen fiktiosta, on soppa valmis.
Ei se minua häiritse. Annan heidän kärventyä omissa liemissään ja elän omaa elämääni.

Näin juuri, ei pirä provosoitua ;-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat