klo 13:04 | 15.8.2011
Jääkaapissa ei ole muuta kuin valot. Pitäisi lähteä kauppaan ruuan ostoon, mutta en tiedä mitä tänään haluaisin ruuaksi laittaa. Olisiko kenelläkään helppoa, hyvää ja halpaa ehdotusta?
Jääkaapissa ei ole muuta kuin valot. Pitäisi lähteä kauppaan ruuan ostoon, mutta en tiedä mitä tänään haluaisin ruuaksi laittaa. Olisiko kenelläkään helppoa, hyvää ja halpaa ehdotusta?
Ladataan...
Sivut
Purkki partaukkojogurttia.
Siitä saa kaikenlaisia smoothieita, makeita-suolaisia-viherpirtelöitä jne.
googlaa ohjeita ;)
Terveellistä .
Vaan eipä taida meidän perheelle pääruuaksi riittää.
lenkkimakkara+
Pakastevihanneksia
=makkarasoppaa
plus näkkäri kera juuston
Minä laitoin lounaaksi jauhelihapihviä. sekaan paistettua silputtua valkosipulia, keltasipulia, soijajauhoa, perunajauhoa,hieman pellavarouhetta, muna, suolaa, mustapippuria ja paprikajauhetta väriksi. Vain sekaisin, antaa hetken vetäytyä ja pannulle. Oli mehevää vähän erimakuista kuin perinteiset pihvit. Oli tosi hyvää vokattujen vihannesten kanssa. Tässä yksi ehdotua ja nopea laittaa!
lenkkimakkara+
Pakastevihanneksia
=makkarasoppaa
plus näkkäri kera juuston
löytyy siis lihaa, kasviksia, proteiinia ja viljakuituja.
Täydellinen, virallissuositusten mukainen ateria ;)
Halpa myös.
Voit ostaa pakasteesta paketin keittovihanneksia jossa on perunakin mukana, siihen lisäät jauhelihaa tai makkaraa ja mausteet, tulee ruokaisa keitto. Hyvä, halpa ja helppo.
Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Nuo keitot ei nyt oikein sytytä, on niin tavallista ja tulee usein tehtyä varsinkin loppukuusta kun rahat alkaa olla vähissä.
Karppi jättää perunan pois ;)
Purkilliseen hernekeittoa pikamakaroonia ja jauhelihaa.
Täyttävää ja halpaa.
Köyhänä päivänä voi jättää lihan pois.
"opiskelijakeittiö"
Kesäkurpitsasosekeittoa, mahdottoman hyvää!
Kesäkurpitsaa, palsternakkaa , lipstikkaa, kasvislientä, vähän tuorejuustoa, timjamia ja tietysti ruisleipää ja voita.
Eikä maksa paljoa,ei kaupasta ostaen saati sitten omasta maasta.
Meillä ;) ( siis minä) syödään tänään(kin) raejuustoa, maustamatonta rahkaa ja kaurapuuroa, lisäksi jotain kasviksia jos jaksan kauppaan.
Kaurapuuroa voiskin keittää, en edes muista milloin olen sitä tehnyt. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, mitä perhe sanoo kun pöytään asettuvat!! Marjakiisseliä voisin keittää puuron kaveriksi. En oikein keksi miten tuo raejuusto sopii puuron kanssa tai tietysti sopii, ei puuron kanssa vaan erikseen syötynä.
Meillä syötiin juuri täytettyä kesäkurpitsaa ja juomaksi vettä.
Hyvää olikin.
Olen kuullut, että kesäkurpitsassa on jotakin hyvin tähdellista ravintoainetta jota ei muissa vihanneksissa ole. Tiedätkö mikä se on.?Minä olen laittanut kesäkurpitsasta, parsakaalista ja uudesta sipulista keittoa ja kypsyttyään soseutan, suolaa, mustapippuria ja kurkumaa mausteeksi. Tosi herkkua!
Millä täytit kurpitsan?
Yksi kesäinen ruoka on kun laittaa kiehauttaen pilkottua kukkakaalia ja parsakaalia. Sitten vuokaan uuden sipulisilpun kera, myös varret mukaan silputtuna. Kiehautat kermasta, jauhosta juustoraasteesta kastikkeen ja suolaa, pippuria ja mitä nyt mausteeksi keksitkin, heivaat sen päälle ja uuniin, tosi hyvää!
Maailman helpoin lohikeitto.
Kuori ja kuutio n.5 perunaa, 1porkkana, sipuli,pala purjoa, kalaliemikuutio, pippuria tai sitruunpippuria.Lisää vettä niin paljon että nämä kaikki peittyvät. Anna kiehua 10min. Lisää pakastepussillinen kuutioituja lohipaloja, tilliä omantunnon mukaan ja nokare voita.Anna edelleen kiehua n.10min, lisää suolaa ja ainakin 1dl.ruokakermaa. Anna kiehahtaa ja nauti keittoa sen kuuluisan ruisleivän kera. Jos jää niin lämmitä huomenna loput, maistuu ehkä vielä paremmalta kuten keitot yleensäkin lämmitettyinä.
Jauhelihamureketta.Ensin vuokaan mureketaikina,väliin vihanneksia ja juureksia karkeana raasteena.Samaan aikaan potun puolikkaita tai vielä pienempiä lohkoja uuniin.Sinappi ja ketsuppi käy kastikkeena,tosin minulle maistuu ilman niitäkin.Sienetkin ovat hyviä murekkeessa.
Helpointa ja nopeinta on keittää vettä ja panna sekaan Blåbandin jauhepussin sisältö. Löytyy monia eri makuja juusto-parsa, lohi, tomaatti-basilika, kevätsipuli, kana jne...niin ja tietenkin ruisleivän kera nautittuna.
Sivut