PÄIVÄKOTITYÖ UUVUTTAA!!

Vierailija

MOI!

NYT ON TULLUT MITTA TÄYTEEN!
EN ENÄÄ JAKSA OLLA TÖISSÄ PÄIVÄKODISSA KOKOPÄIVÄISESTI.
VOISIN JATKAA OSAPÄIVÄISESTI TAI TEHDÄ TÖITÄ 3-4 PV VIIKOSSA.
OLEN TÖISSÄ HELSINGIN KAUPUNGILLA JA MINULLA ON VIRKA.
ONKO KOKEMUSTA KENELLÄKÄÄN OSAPÄIVÄISESTÄ TYÖSTÄ PÄIVÄKODISSA?
VIRKAANI EN HALUAISI ANTAA POIS.
ONKOHAN SE EDES MAHDOLLISTA?
VUOROTTELUVAPAAN SIJAISEKSI EI PÄÄSE, KOSKA PITÄISI OLLA TYÖTÖN TYÖNHAKIJA..

IHAN POIKKI!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Kai sinä omasta ammattiliitostasi saat pätevimmät vastaukset
kysymyksiisi. Edellisen kirjoittajan tavoin suosittelen vuorotteluvapaata.

Vierailija

Lainaus:

Suosittelen alan vaihtoa. Turha polttaa itseään piippuun, jos työ ei ole mieluista.

Minä myös suosittelen vuorotteluvapaata tai alan vaihtoa! Tai oletko sen ikäinen että osa-aika eläke tulisi kysymykseen.

Mutta joka tapauksessa, älä jatka työskentelyä, jos tunnet jo itsekin että et jaksa. Siitä kärsivät myös lapset!

Itse aikoinani lopetin perhepäivähoitajan työn kun huomasin samoin ja nyt reilut kymmenen vuotta myöhemmin jaksan taas lasten kanssa ja pidän työstäni. Välillä siis tein muuta työtä. Kaikille osapuolille parempi! Tsemppiä muutokseen!

Vierailija

Olet kai jo keskustellut työpaikan-tai päivähoidon johtajan sekä työpaikkalääkärin kanssa uupumuksestasi? Miksi haluaisit vuorotteluvapaan sijaiseksi , miksi et vuorotteluvapaalle? Tai sairaslomalle, s.eläkkeelle, siirtoa pois lapsiryhmästä vastaavaan muuhun työhön? Uupunut täti työpaikalla ei ole lasten eikä itsesi edun mukaista. Vaihda ammattia jos vielä voit!

Vierailija

Lasten ja vanhusten kanssa työskenteleminen on kyllä kovin uuvuttavaa.On paljon erityislapsia,jotka vaativat erilaista hoitoa,lapsikoot ovat isoja ja jatkuva melu joka hetki.Sairastuneen työkaverin sijalle ei useinkaan saa ottaa sijaista,jos sairasloma lyhyt.
Samoin on vanhusten kanssa työskenteleminen.Paljon sekavia vanhuksia samassa hoitopaikassa,henkilökuntaa vähän,yhtä kun suihkutat,niin monet soittelevat jo kelloa sillä välin ja puhelimet soi ja keskustele omaisten kanssa jne.........
Tuttu hoitaja kertoi,että hän ei kotona paljon radiota kuuntele,saati TV:tä katsele,sillä hän nauttii kiireen vastapainoksi hiljaisuudesta.
Sairaslomia ja uupuneita hoitajia on paljon ja lisää vain tulee ja yhä nuorempia.
Silloin kun tuntee uupuvansa,niin silloin kyllä pitäisi tehdä jotain.
Ensimmäinen paikka olisi työterveyshoitajan tai-lääkärin luona käynti,missä asiaa selvitellään.
Kyllä asiat siitä sitten pitäisi lähteä johonkin suuntaan rullaamaan.

Vierailija

Tiedän tuon tunteen.Onneksi minun esimieheni aikoinaan oli ymmärtäväinen ja osasi ohjata minut eteenpäin.
Aikani lepäityäni palasin töihin uusin eväin ja myös työpaikalla järjesteltiin asioita uudelleen,
ei pelkästään minun vaan koko työyhteisön hyväksi.

Vierailija

Hei.
Työkierto yksi hyvä vaihtoehto.Näkisi uusia paikkoja ja lapsetkin välillä vaihtuis,tai kyä kai teillä lapsetkin vaihtuu.
Kysäseppä vaikka toiselle paikkakunnallekkin tyäkiertoon.Asuntokin vaihtui kivasti vuorottelijan kanssa.Mää tykkäsin ja kun taasen palasin takas omaan yksikkööni niin tuntui mukavemmalta.
Työn ohessakin voi opiskella vaikka minkä ikäsenä.Saa opintotukeakin aikas hyvin.
Nykyään ei kyä tahro jaksaa kun saa lapsille monta kertaa sanoa samat asiat ja vanhemmat vaan "pelkää" tuottavansa kielloilla pettymyksiä lapsilleen.

eitietoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

MOI!

HALUAN TARKENTAA VIESTIÄNI, ALOITIN JUTUN.
VUOROTTELUVAPAALLE EN VOI JÄÄDÄ KUIN VASTA 2012.
EDELLISESTÄ VUOROTTELUVAPAASTA NIIN VÄHÄN AIKAA.
HALUAISIN TEHDÄ VIELÄ PÄIVÄKOTITYÖTÄ, MUTTA EN KOKOPÄIVÄISESTI.
ON LIIAN RASKASTA!! ELÄKEIKÄÄN VIELÄ AIKAA.
JOS OLISI MAHDOLLISTA 3-4PV VIIKOSSA, SE SOPISI MULLE.
TAI SITEN JOTAIN IHAN MUUTA..MUTTA MITÄ?
TOSI VAIKEETA.
MUTTA SEN TIEDÄN, ETTEN JAKSA KOKOPÄIVÄISESTI!

Vierailija

Saisitkohan virkasi puolitettua niin,että kaksi puolipäiväistä tekisi sitä.Mitähän nuo lait ja asetukset siitä sanovat,en tiedä onnistuuko.

Vierailija

Kyllä tuo tuntuu olevan useammassa paikassa mahdottomuus,jostain kumman syystä.

Meitä halukkaita "työn puolittajia" olisi vaikka kuinka paljon, mutta töitä vain ei onnistu saamaan, edes pientä pätkää.

Toiset nääntyy töiden paljouteen ja itse näännyn niiden puutteeseen! Tällaiseksi on mennyt tämä maailmanmeno!

Usein kyllä olen kuullut töissäkävijöiden sanovan että voisivat he lyhentää työaikaansa,mutta palkka ei saisi pienentyä, koska sillä ei muuten elä.

Mutta työttömänkin on vain elettävä päivästä toiseen vaikkei ole saanut palkkaa vuosikausiin!

Vierailija

Onkohan tämä nyt se tuottavin foorumi ratkoa yhden työuupuneen tms. työpaikan ongelmia? Täällä ei kukaan osaa sanoa juuri tuosta työpaikasta tai sen mahdollisuuksista. Näkee kyllä että kirjoittaja on kovasti ahdistunut, kun pitää huutaa koko ajan (=kirjoittaa isolla).

Vierailija

Lainaus:

Saisitkohan virkasi puolitettua niin,että kaksi puolipäiväistä tekisi sitä.Mitähän nuo lait ja asetukset siitä sanovat,en tiedä onnistuuko.

Jos esimies ottaisi ns. asiakseen, saattaisi joku myös puolipäiväistä työaikaa haluava löytyä. Tiedän työpaikkoja, joissa on puolikkaalla työajalla työntekijöitä. Joku saattaa tehdä vain sitä puolikasta, joku tekee puolet jossain paikassa ja toisen puolikaan toisaalla.

Mikäli meillä todella halutaan ihmisten jaksavan ja pysyvän työssä pidempään, kuin mitä nykyinen keskimääräinen eläköitymisaika on, on erilaisia, keveämpiä työntekomalleja kehitettävä. Itse olen huomannut, että etenkin sen jälkeen kun täytin 55v, on jaksaminen ollut hakusemmassa. Palautumiseen menee enemmän ja enemmän aikaa, mikä taas typistää vapaa-ajan asioita. Ei tahdo jaksaa ajatella, että on olemassa vain tehdäkseen työtä.

Sinä, ketjun aloittaja, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Rohkeutta ja voimia Sinulle!

Vierailija

Lainaus:

MOI!

HALUAN TARKENTAA VIESTIÄNI, ALOITIN JUTUN.
VUOROTTELUVAPAALLE EN VOI JÄÄDÄ KUIN VASTA 2012.
EDELLISESTÄ VUOROTTELUVAPAASTA NIIN VÄHÄN AIKAA.
HALUAISIN TEHDÄ VIELÄ PÄIVÄKOTITYÖTÄ, MUTTA EN KOKOPÄIVÄISESTI.
ON LIIAN RASKASTA!! ELÄKEIKÄÄN VIELÄ AIKAA.
JOS OLISI MAHDOLLISTA 3-4PV VIIKOSSA, SE SOPISI MULLE.
TAI SITEN JOTAIN IHAN MUUTA..MUTTA MITÄ?
TOSI VAIKEETA.
MUTTA SEN TIEDÄN, ETTEN JAKSA KOKOPÄIVÄISESTI!

Vaihda siivousalalle, siellä onnistuu varmaan tuollainen 3 päivää viikossa työskentely.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat