Sivut

Kommentit (47)

Hei Sampo!

Kiitokset sinulle mukavista muisteloista, oli kiva lukea. Minä olin kovin ihastunut Pauliin silloin 60-luvulla ja kirjoitinkin hänelle, hän kirjoitti takaisin ja lähetti myös valokuvansa. Kuva on kooltaan 9x13 cm, alalaidassa
lukee "PAULI HIRVONEN blue master." Kuva on säilynyt rakkaana muistona näihin päiviin asti. Haluaisin sen kuvan
tulostaa tänne, mutta taitoni ei siihen riitä, josko joku neuvoisi miten se tapahtuu. Sinä kerroit itsestäsi, että laulelit kuorossa, miten omalle laulu urallesi kävi, menikö urheiluharrastus sen edelle? Pauli kertoi kirjeessään silloin, että aikoo muuttaa perheineen Outokummun Sepänkadulta Vihtiin, kuten sinäkin muistelit. Olisi mukava tietää mitä Paulille kuuluu nykyisin ja missäpäin elelee.

kirjoittelemisiin! terveisin tiitu

Hei Tiitu
Nykyään laulelen korkeintaan omaksi ilokseni, ja toimin Hämeenlinnassa terästehtaan asiantuntija tehtävissä.
Toivotaan, että Pauli itse sattuisi näille sivuille ja jättäisi jotain tietoa itsestään. sampo

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näitä tälläisiä rallattelijoita sopii 13 tusinaan jos olisi jotain saavuttanut olisi hänestä netissäkin tietoa yllin kyllin, minunkin lapsuuden pitäjässä oli erittäin hyvä hanuristi, vaan oli ujo ei tullut kuuluisuutta, miestä väkevämpää piti saada ennenkuin tuli lavatansseihin soittamaan!

Hei Sampo ja muut, jotka Paulin muistavat!

Tässä vihdoin kuva Paulista. On ollut ongelmia sen tulostamisessa.
Nyt jos saisimme Youtubeen vielä hänen kappaleitaan, niin olisi mukavaa.

terveisin tiitu

tiitur

terveisin tiitu

Hei vielä Tiitu! Unohdin kertoa, että sain kirjeesi eilen 29. marraskuuta.
Kiitos myös Sampolle kivoista muisteluista.
Anonyymille haluan sanoa, että Pauli Hirvonen ei ollut mikään "rallattelija, joita mahtuu 13 tusinaan"! Paulilla oli todella upea ja kaunis lauluääni lapsena! Hän on yksi Suomen parhaimpia poikasolisteja. Eipä ole hänen jälkeen tullut muita niin tunnettuja kuin Jari Huhtasalo, mutta Jarin ääni on erilainen.Ihmettelen, ettei edes Talent-kilpailussa ole ollut mukana poika laulajia. Eikö pojat enää Suomessa laula? Ei Tenavatähdissäkään ole ollut Paulin veroista laulajaa.
Berit

Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Muistan kuulleeni Pauli Hirvosen lauluja radiosta, mutta siitä on aikaa. Todella upea ääni nuorella komealla pojalla, mihin lie hävisi sitten. Jostain syystä hänen levyjään ei soiteta radion musiikkiohjelmissakaan. Ei todellakaan mikään "rallattelija",kuten edellä joku kirjoitti.

Lainaus:

Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Muistan kuulleeni Pauli Hirvosen lauluja radiosta, mutta siitä on aikaa. Todella upea ääni nuorella komealla pojalla, mihin lie hävisi sitten. Jostain syystä hänen levyjään ei soiteta radion musiikkiohjelmissakaan. Ei todellakaan mikään "rallattelija",kuten edellä joku kirjoitti.

Sinne musiikkiradioonhan saa esittää toivomuksia. Laitetaan porukalla toiveita, niin eiköhän ainakin joku maakuntaradion toimittaja havahdu Pauli Hirvosenkin kappaleita soittamaan:)

Uskomatonta, jos Pauli on unohdettu, hän oli aikansa kultakurkku. Löysin tänään tältä palstalta Paulin kuvan, mutta
hänen laulujaan ei fasebookista löytynyt. Ei taida olla missään jäljellä hänen levyjäkään!!!

..........tarkoitin että You Tubesta en löytänyt yhtään Paulin laulua.

terv. edellinen "unissaan" kirjoittaja

tiitur

terveisin tiitu

Hei Tiitu ja muut Pauli Hirvosen ihailijat!

Pyydän Lauantain toivotut levyt- ohjelmaa soittamaan 12. toukokuuta (päivää ennen Äitienpäivää) Paulin levyn VALSSINI ÄIDILLE. En tiedä, soittavatko he, mutta toivon ja perustelen sen hyvin. Että jos onni on myötä, lauantaina 12.5 2012 soi Paulin levy Lauantain toivotuissa. Toivon, että fanit ovat kuulolla.
P.S. Aina toiveita ei kuitenkaan voida soittaa, koska niitä tulee niin paljon. Ohjelma on Radio 1:ssä klo 18.10-19.00.

Lämpimin terveisin, Berit

Viimeistä viestiä lukuun ottamatta asiallinen ketju.

Minulla on Lasten oma levy 2 vuodelta 1967 (FINLANDIA PSOP 28), jossa kirkasääninen Pauli Hirvonen laulaa vuosikymmenet mielessä säilyneet kappaleet Pojan toiveet, Kiitos isä ja äiti, Kotirannan laulu ja Hymyillen eteenpäin.

Miten mahtoi Paulille käydä äänenmurroksessa? Siinäkö lie syy, ettei hänestä ole sitten lapsuuden levytyksiä kuultu?

Minulle pitkään vanhempien kodin vintillä kadoksissa ollut Lasten oma levy oli toinen levykokoelmani LP. Tai ensimmäinen, miten sen ottaa. Samalla kerralla vanhempani ostivat minulle Kajaanin silloisesta Musiikki-Suluksesta em. LP:n sekä Tapani Kansan ensimmäisen LP:n. Sehän on melkein täynnä Stefanus Populuksen hittejä, vaikka käännöksiä osa onkin. Molemmat levyt ovat nykyisin aarteitani. EN lähde laittamaan mitään YouTubeen, siihen ei aika riitä...

Heppu Hei

Hei! Ei sentään edellinen viesti ollut asiaton, vaan tuo "rallattelija 13 tusina"-tunari.

Anteeksi, Berit!

Heppu Hei

Hei Heppu!

Mukava kuulla että Sinullakin on Paulin musiikkia levyllä. Ikävä vaan että sinäkin kerroit ettei aikasi riitä laittaa sitä tänne meidän muidenkin kuunneltavaksi. Berit on luvannut tallentaa, mutta se on tainnut jäädä ikuiseksi lupaukseksi.

Minulla on rakkaana muistona kuva Paulista jonka tänne palstalle tulostin marraskuussa 2011, mutta yhtään hänen levyään en ole onnistunut mistään löytämään.

kesäterveisin Tiitu

Näitä lapsitähti oli myös HEIKKI JUHANI/Intiaanin sotahuuto
JARI HUHTASALO/Äideistä parhain
SEPPO PARTANEN/Haaveilua/Kun hämärtyvi maa
MARKKU SÖDERSTRÖM/Markun jouluaamu/T.Rautavaaran kanssa
ESKO AIRIKKA/Arkihuolesi kaikki heitä
OLLI RANTASEPPÄ/Oi näin kaunis maailmako onkaan?
TIMO TURUNEN/Minä olen muistanut
MATIAS SASSALI/Elämää juoksuhaudoissa
MARI LAURILA/Aja hiljaa isi
SUVI-PÄIVIKKI/Suutari emännän kehtolaulu
EVELIINA POKELA/Lennä lennä leppäkerttu

Terveisin Osku 20.12.2012

Anonyymi ?(oikea nimesi?).Varmasti sitten tunnemme toisemme.

Tunsin Paulin hyvin.Pauli oli naapurin poika(kotimme väli n.500m)Paulin ja minun koti oli Outokumpu Oy:työsuhde asunto.Pauli asui kiisukatu 21 ja minä sänkinotkonkatu 28.Kävimme 1-luokasta,loppuun asti samaa luokkaa koulussa.Olimme päivittäin yhdessä.

T:Veli-Matti Ratilainen

Lainaus:

Anonyymi ?(oikea nimesi?).Varmasti sitten tunnemme toisemme.

Tunsin Paulin hyvin.Pauli oli naapurin poika(kotimme väli n.500m)Paulin ja minun koti oli Outokumpu Oy:työsuhde asunto.Pauli asui kiisukatu 21 ja minä sänkinotkonkatu 28.Kävimme 1-luokasta,loppuun asti samaa luokkaa koulussa.Olimme päivittäin yhdessä.

T:Veli-Matti Ratilainen

Heippa!

Tiedätkö, onko Pauli vielä keskuudessamme ja missähänpäin elelee?
Paulihan oli yksi aikansa kultakurkku, upea ääninen kaveri, joita ei tänäpäivänä liiemmin synny.

T: Tiitu
(Paulin kirjeenvaihtokaveri 48v.sitten)

Löysinpä mielenkiintoista luettavaa. Minä muistan Pauli Hirvosen. Lauloimme " henkisissä kilpailussa". Muistan laulunkin se oli Souda souda sinisorsa.. minä hävisin. Olin ujo ja pelkäsin esiintymistä. Nyt olen ollut Outokummusta pois 40 vuotta ja teen pyhiinvaellus matkan joka kesä joskus kaksikin kertaa kesässä. Aloin vaan etsiä kun on ollut mielessä tämä kaunis ääninen koulukaveri tai hän oli luokkaa ylempänä. Aulis Räsänen oli opettaja ja Elias Palolan muistan hyvin. Hänen toinen poikansa asuu täällä Lahdessa ja vanhempi poika oli minun luokalla. Mukava kun joku haluaa muistella vanhoja aikoja.

Satuin ´vahingoissa ´tälle sivustolle juuri Spotify ssa soitettuani Pauli Hirvosen laulaman joulumusiikki kpl een. Hain ,kuten tekin jotain tietoja tästä 60-luvun idolistani. Olen varmaan samanikäinen jotakuinkin hänen kanssaan. Niitä kauniita , taipuisia poikaääniä oli tuolloin Sakari Hotilla ja Pauli Hirvosella ja tietysti Robertinolla ( Loreti) ja myöhemmin saksalinen Heinthje on samaa kaunisäänistä .Kukas olikaan 70- luvulla vielä paljon kuunneltu - äideistä parhain -esittäjä ? Robertinoa ja Henthjea on Spotify sta kuultavissa milloin vain haluaa ja aivan ilmaiseksi. Pauli Hirvosen äänityksiä varsin vähän..

Oli mukava lueskella viestejänne.Luulin olevani ´ainut ´näiden laulajien muistelija ja tuotannon etsijä. Levyjä minulla heiltä ei ole; tosin Robertinolta joku single jossain

terv. yömyöhäisestä ylä-saavosta vexi

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat