Oletko nähnyt enkelin?

Vierailija

Oletko nähnyt enkelin tai onko sinulla muita enkelikokemuksia?
Tähän keskustelun avaukseen sain innoituksen kahdesta hyvästä
enkelikirjasta:

Lorna Byrne "Enkeleitä hiuksissani" ja Diana Cooper "Ihanat enkelit"

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Itse en ole nähnyt enkeliä, mutta tunnen muutamia henkilöitä,
jotka ovat ihan konkreettisesti nähneet enkelin ja antaneet
tarkan kuvauksenkin näkemästään.

Minulla on usein ollut voimakkaista tuntemuksia enkeleiden
läsnäolosta ja avusta. Monesti myös illalla vähän ennen nukahtamista
on sellaisia tuntemuksia kuin viileä ilmavirta kävisi ja sen jälkeen
kevyt siiven hipaisu poskella...
Siitä ajattelen, että oma suojelusenkelini tuli toivottamaan hyvää yötä :)

Vierailija

Tänään on Radio Deissä mielenkiintoinen päivän vieras:
http://www.radiodei.fi/?sid=2

"Tämänkertaisena vieraana on 78-vuotias ekonomi Kalevi Helimäki, joka kertoo mm. eräästä enkelikokemuksestaan."

googlettamalla hänestä löytyy myös tietoa.

Vierailija

En ole nähnyt enkeliä sellaisena kuin enkelit yleensä kuvataan. Mutta minulla on eräs kokemus , jota voisin verrata enkelikokemukseen. Tästä on aikaa rapiat 27- vuotta, olin sinä aamuna menossa leikkaukseen. Kun yöllä näin sängyn vieressä pappani, hän oli ollut kuolleena vuodesta 1964. En muista häntä, olin 2-v. kun hän kuoli. Hän seisoi siinä sängyn jalkapäässä ja jutteli minulle. Sanoi ettei vielä tullut hakemaan. Oloni oli senjälkeen levollinen. Olen varma etten silloin nukkunut vaan olin hereillä.

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 28.02. 20:20
En ole nähnyt enkeliä sellaisena kuin enkelit yleensä kuvataan. Mutta minulla on eräs kokemus , jota voisin verrata enkelikokemukseen. Tästä on aikaa rapiat 27- vuotta, olin sinä aamuna menossa leikkaukseen. Kun yöllä näin sängyn vieressä pappani, hän oli ollut kuolleena vuodesta 1964. En muista häntä, olin 2-v. kun hän kuoli. Hän seisoi siinä sängyn jalkapäässä ja jutteli minulle. Sanoi ettei vielä tullut hakemaan. Oloni oli senjälkeen levollinen. Olen varma etten silloin nukkunut vaan olin hereillä.

Tuo kertomasi kokemus on mielestäni aivan todellinen, vaikka ei varsinaisesti
enkelikokemus olekaan. Voitaisiin tähän keskusteluun varmaan kirjoitella muitakin
vastaavia kokemuksia: henkimaailman auttajista ja henkimaailmassa olevien omaisten
tai ystävien kohtaamisesta, joko valveilla tai valveen ja unen rajamailla. Enkeleistä
on kai monellakin kokemuksia, mutta niitä ei syystä tai toisesta, siis leimautumisen
pelosta, uskalleta oikein kertoa.
Minä en ole itse nähnyt enkeliä, mutta sitäkin voimakkaampia tuntemuksia enkeleiden
läsnäolosta minulla on hyvin usein.

Tässä linkissä Kalevi Helimäen taivaskokemuksia:
http://personal.inet.fi/perhe/matti.sivonen/taivassivu.htm

Vierailija

Olen nähnyt kerran kun olin lasten kanssa hiihtoretkellä ja menin latua ensimmäisenä, laskin lievää
alamäkeä. Yhtäkkiä näin eräässä kohtaa enkelin, se oli läpikuultava ja sininen, todella iso enkeli, ehkä
noin 10 metriä korkea. Näin sen vain muutaman sekunnin ajan.
Olen herkkä ja "näen" joskus "toisilla silmilläni".
Olen nähnyt muutakin luonnossa liikkuessani.
Lisäksi olen nähnyt henkiä ja useimmiten tosin vain havainnut niitä.
No, kerran näin juuri edesmenneen uskovaisen naisihmisen kotiseudultani kun olin
uskovien tilaisuudessa, hän halusi tervehtiä minua siellä..

Vierailija

Hei kaikki!
Itselläni on enkelikokemus, joka oli tosi lohduttava. Odotin vuonna 1997 isoa sydänleikkausta, jossa uhkaavasti pullistunut nouseva aortani olisi korjattu...jännitti tottakai! Lähdin koirani kanssa kauppaan ja minua tuli vastaan melko pitkä mies, olen itse 187-cm ja hän oli minua pidempi. Hän jäi minun ja koirani kanssa juttelemaan ja kerroin tulevasta leikkauksesta. Miehestä suorastaa hehkui hyvyys ja myötämielisyys ja hän sanoi minulle, että kaikki menee hyvin ja näin on tarkoitettu. Mitään ns.muuten järkeviä puhuneet, mutte mieleni jäi se hohkaava hyvyys! Ulkona oli pienoinen pakkaskeli ja lunta satoi hiljalleen. Vilkaisin taakseni ja totesin, ettei kyseistä henkilöä näkynyt missään. Jouduin kääntymään koska tilanne oli hieman outo. Kohdassa jossa olimme keskustelleet loppuivat miehen kengänjäljet, mutta siitä eteenpäin ei mitään! Leikkaukseni jouduttiin tekemään jo muutaman päivän sisällä, koska nouseva aortani repesi. Vaativa leikkaus, jossa ruumiinlämpöni pudotettiin syvään hypotermiaan ja koko elimistöni poistettiin verestä...olin siis tavallaan vainaja. Leikkaus kesti 11-tuntia ja kaikenlisäksi sain vakavan verenmyrkytyksen, jota en meinattu saada katoamaan. Vihdoin, kahden kuukauden sairaalassaolon jälkeen pääsin kotiin ja käytin vielä vuoden antibiootteja. Tässä olen ja edelleen se kadonnut mies käy usein mielessäni! Jokainen uskokoot, ken haluaa, mutta tarina on tosi ja henkilö kenet tapasin, ei ollut minulle ennestään tuttu!!

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 06.09.2011 14:04
Hei kaikki!
Itselläni on enkelikokemus, joka oli tosi lohduttava....

Kiitos, kun kerroit tuon enkelikokemuksesi. Se on kyllä aivan uskottava,
enkelit voivat vähäksi aikaa ottaa ihmisen muodon.
Oletko sinä lukenut Lorna Byrnen kirjan "Enkeleitä hiuksissani"? Sehän on LB:n
omaa elämänkertaa lapsuudesta alkaen ja sen luettuaan on kyllä ihan pakko
uskoa, että enkelit ilmestyvät meille joskus myös fyysisessä olomuodossa.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kuljin kadulta kalliolle
kohtasin mä enkelin
puiston uumenissa puiden
keskellä vahvojen oksien
valoenkelin mä tapasin

Tuo ihme ihana
suuri valo ympärillään
hetken - pois kohta katosi
kätkin valon sydämeeni
mut jätti onnelliseksi

valone

Vierailija

Olen vielä toistaiseksi henkisesti tasapainossa, jota myös nykyinen työnikin vaatii, joten ei ole enkeleitä näkynyt!

Vierailija

20.05.2012 08:27
Minusta tuo ei ole ollenkaan henkisesti tasapainoisen mittari,
tai ainakin olet ennakkoluuloinen ottamaan vastaan mitään Jumalalta.

En minäkään ole nähnyt enkeliä, mutta tunnen monta todella tasapainoista, henkisesti avointa ihmistä, joka on nähnyt.
Tuonkin Helimäen tunnen ja hän on ihan täyspäinen hyvin koulutettu ihminen.

Tunnen myös uskovia psykiatrisia tapauksia jotka näkee vaikka mitä, mutta en ole aina varma onko se Jumalasta vai ei. Se arvosteleminen ei kuulu minulle.

Vierailija

Lainaus:

20.05.2012 08:27
Minusta tuo ei ole ollenkaan henkisesti tasapainoisen mittari,
tai ainakin olet ennakkoluuloinen ottamaan vastaan mitään Jumalalta.

En minäkään ole nähnyt enkeliä, mutta tunnen monta todella tasapainoista, henkisesti avointa ihmistä, joka on nähnyt.
Tuonkin Helimäen tunnen ja hän on ihan täyspäinen hyvin koulutettu ihminen.

Tunnen myös uskovia psykiatrisia tapauksia jotka näkee vaikka mitä, mutta en ole aina varma onko se Jumalasta vai ei. Se arvosteleminen ei kuulu minulle.

Oletko varma että olet tehyt oikean diagnoosin hänen henkisestä tasapainosta, sillä ainakaan yhään varmennettua tapausta ei tiedeyhteisö enkelistä tunne!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat