Terveysvalistus

Vierailija

"melko varmasti tiedetään on, että D-vitamiinin puutos voi lisätä lihasperäisiä kipuja."
Koin omalta osaltani tämän todeksi kun aloin syödä D3 vitamiinia, lääkärin luvalla, ja lihaskivut väheni.

Olen ollut kaikenlaisia vitamiinilisiä vastaan kun olen uskonut että saan tarvitsemani kun syön virallissuositusten mukaan...
Ja PÖH siis?
Heitin viralliset suositukset uunin sytykkeeksi.
Piristynyt olen niin että huomenna onkin kampaajareissu...

Ylihuomenna kruunaan uudistuneen hiuslookin hommaamalla uudet, nätimmät silmälasit ja aurinkolasit vahvuuksilla.
Sitten suuunnistan kirppiskierrokselle vaateostoksille.....

Vuosien kivut vaati kovat kipulääkkeet ja vatsakin alkoi oireilla.
Onneksi heräsin tähän D3-keskusteluun viime syksynä.
Pelolla silloin ajattelin tulevaa pimeää kaamosaikaa, joka aina on pahentanut kipujani.
Olipa ihan itsetuhoisiakin ajatuksia, kun kunto oli niin huono :((

Suosittelen muitakin tarkistamaan oman vitamiinitilanteensa:
monelle saattaakin olla vitamiinilisä tarpeen.
Itselläni on autoimmuunisairauksia, ja niistäkin johtuen on ravintoaineitten imeytyminen huono?
Olisipa lääkäri edes tajunnut tilanteeni, mutta hänellä on liikaa potilaita ,ei kerkiä kuin kätellä,
katsoa lab.tulokset koneelta, uusii reseptit ja näkemiin.
PAH sanon minä.
Potilaan pitäisi olla aktiivinen tiedonhaussa, mutta miten olet,
jos on valtava väsymys ja univelkaa kipujen takia jne`?
"Entinen kipuileva Zombie"

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mitäs tekemistä tuolla aloittajan vuodatuksella on terveysvalistuksen kanssa? Valistus on eri asia kuin vitamiinipillereiden mainoskampanja.

Vierailija

Lainaus:

Mitäs tekemistä tuolla aloittajan vuodatuksella on terveysvalistuksen kanssa? Valistus on eri asia kuin vitamiinipillereiden mainoskampanja.

Jospa kevätaurinko teki tehtävänsä ja potilas sai puhtia ulkonäkönsä uusimiseen!

Vierailija

D3-vitamiinin terveysvaikutuksista on nykyään saatavissa pilvin pimein
tietoa netissä googlettamalla sekä nettitohtoreiden palstoilla ja samoin
tv:n monissa ohjelmissa.
Minä olen kolme vuotta ottanut D3-vitamiinia 2000 iu (kansainvälistä yksikköä)
eli 50 mikrogrammaa vuorokaudessa ja voinut hyvin. Se on täysin turvallinen
vuorokausiannos.

Vierailija

Lainaus:

Mitäs tekemistä tuolla aloittajan vuodatuksella on terveysvalistuksen kanssa? Valistus on eri asia kuin vitamiinipillereiden mainoskampanja.

Kyllä se on terveysvalistusta kun aloittaja kertoo saaneensa avun koviin lihaskipuihinsa vitamiinista.
On suorastaan kammottavaa että ihmisille syötetään kipulääkkeitä ja rauhoittavia vuositolkulla, ja alkaa vatsakin oireilla lääkkeitten sivuvaikutuksien takia.
Sitten syynä kipuihin onkin vitamiinin/hivenaineen puutos!

Sekö paranisi syömällä kipulääkkeitä,HÄH ?
terveisin "vatsahaava"

Vierailija

D-vitamiinipuutos lisää kipua (12.02.2011)
Ainoa asia, joka melko varmasti tiedetään on, että D-vitamiinin puutos voi lisätä lihasperäisiä kipuja.

– Ikääntyvien veren D-vitamiinitaso on hyvä tutkia. Jos on D-vitamiiniresistenssi, voi joutua antamaan 20 mikrogrammaa isompiakin D-vitamiiniannoksia, Suominen toteaa.
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article575050.ece

Vierailija

Lainaus:

D3-vitamiinin terveysvaikutuksista on nykyään saatavissa pilvin pimein
tietoa netissä googlettamalla sekä nettitohtoreiden palstoilla ja samoin
tv:n monissa ohjelmissa.
Minä olen kolme vuotta ottanut D3-vitamiinia 2000 iu (kansainvälistä yksikköä)
eli 50 mikrogrammaa vuorokaudessa ja voinut hyvin. Se on täysin turvallinen
vuorokausiannos.

Kaikilla ei ole netti ja /taitoa etsiä tietoja netistä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mitäs tekemistä tuolla aloittajan vuodatuksella on terveysvalistuksen kanssa? Valistus on eri asia kuin vitamiinipillereiden mainoskampanja.

Kyllä se on terveysvalistusta kun aloittaja kertoo saaneensa avun koviin lihaskipuihinsa vitamiinista.
On suorastaan kammottavaa että ihmisille syötetään kipulääkkeitä ja rauhoittavia vuositolkulla, ja alkaa vatsakin oireilla lääkkeitten sivuvaikutuksien takia.
Sitten syynä kipuihin onkin vitamiinin/hivenaineen puutos!

Sekö paranisi syömällä kipulääkkeitä,HÄH ?
terveisin "vatsahaava"

Saat asiasi kuulostamaan siltä, että sinua on pakkosyötetty: joku valkotakkinen työntää tahdonvastaisesti kitaan vuodesta toiseen rauhoittavia ja kipulääkkeitä... vatsahaavahan siitä tosiaan tulee.
Vitamiinejakin voi syödä innoissaan liikaa. Ihan kaikkeen D3 ei tepsi vaikka kuinka lisäisi annostusta :D

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 21:04
Kaikilla ei ole netti ja /taitoa etsiä tietoja netistä.

Ei tietenkään kaikilla ole nettiyhteyksiä, mutta heillä jotka tänne
kirjoittelevat uskoisin olevan :)

Vierailija

D-vitamiini on jo kaikille tuttu, kun sitä toitotetaan joka puolella. Otsikko Terveysvalistus johtaa harhaan.

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 01.03. 08.17
Juuri näin, kuten edellä. Ei D-vitamiini ole enää mikään uutinen. Eikä ainakaan terveysvalistusta!

Eivät D3-vitamiinin terveysvaikutukset tosiaan enää mitään uutisia ole,
mutta lainaan tähän kuitenkin pienen pätkän Paula Hakalan kirjoituksesta.
Paula Hakala on Kelan tutkimusosaston johtava tutkija.

"D-vitamiini varastoituu elimistöön, ja se liian runsas saanti on haitallista.
------
Turvallisen saannin yläraja vuorokaudessa on alle 11-vuotiailla 25 mikrogrammaa
ja tätä vanhemmilla 50 mikrogrammaa."

Vierailija

Lainaus:

D3-vitamiinin terveysvaikutuksista on nykyään saatavissa pilvin pimein
tietoa netissä googlettamalla sekä nettitohtoreiden palstoilla ja samoin
tv:n monissa ohjelmissa.
Minä olen kolme vuotta ottanut D3-vitamiinia 2000 iu (kansainvälistä yksikköä)
eli 50 mikrogrammaa vuorokaudessa ja voinut hyvin. Se on täysin turvallinen
vuorokausiannos.

Suositeltava annos on 10 mg, se on aikuisen suositusten mukainen annos.

Vierailija

Minulle on tehnytt iukkaa syödä kaikenmaailman salaatteja,
ja lehtisalaatti sun muut nahistuvatkin jääkaapissani :(
Surffaillessa tutustuin Viidakkomieheen ja muihin nuoriin komeisiin miehiin jotka puhuvat superfoodista ja vihersmoothieista ...You Tubesta oppii kaikenlaista ;D

Nyt vaan kaikki blenderiin, ja tosi maukasta on.
Lehtisalaatti,banaani, partajogurtti, hylajäätelö...nokkosjauheet...kaikenlaista.
Yllättävän hyvää.
Jos on puremisvaikeuksia, tehosekoitin on oiva apu.
Taatusti silppuaa sapuskan niin pieneksi, että ravintoaineetkin imeytyvät tehokkaammin.
Vanhuksille myös suositeltavaa soossata ruoka sellaiseksi sekoittimella,ettei jää" pyörimään"
suussa, jos on nielemisvaikeuksia,

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat