Pitääkö miestä katsoa aina ylöspäin, noin siis kuvaannollisesti?

Vierailija

Hei! Olen lueskellut, kun joku kirjoitti eräälle palstalle, että naisen pitäisi katsoa miestä ylöspäin!!?? Siis voiko joku vielä tänä päivänä ajatella näin? Tai jos ajattelee, niin sama pätee myös toisin päin, eli myös miehen pitää katsoa naista ylöspäin! Kunnioitusta pitää olla, puolin ja toisin, eikö vain? Ei mitään sovinistien jaarituksia!
Toki on todella hienoja miehiä olemassa, mutta niin on myös naisia, eli ihmisestä se on kiinni, ketä kannattaa katsoa ylöspäin, sanon minä! Mitä mieltä muut ovat? Terveisin: mä, nainen

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Lainaus:

Hei! Olen lueskellut, kun joku kirjoitti eräälle palstalle, että naisen pitäisi katsoa miestä ylöspäin!!?? Siis voiko joku vielä tänä päivänä ajatella näin? Tai jos ajattelee, niin sama pätee myös toisin päin, eli myös miehen pitää katsoa naista ylöspäin! Kunnioitusta pitää olla, puolin ja toisin, eikö vain? Ei mitään sovinistien jaarituksia!
Toki on todella hienoja miehiä olemassa, mutta niin on myös naisia, eli ihmisestä se on kiinni, ketä kannattaa katsoa ylöspäin, sanon minä! Mitä mieltä muut ovat? Terveisin: mä, nainen

Älä piehtaroi lillukanvarsissa! Tämä ei ole sellainen ykkösjuttu, että pitää uusi keskustelu avata. Annat vain tyhmän kuvan itsestäsi naisena kun tuollaisia pohdiskelet.

Vierailija

Lainaus:

Ei pidä.
Mies on ollut ihmisen normi ja nainen poikkeus normista, mutta ajattelutapa on onneksi muuttunut, ainakin muuttumassa.
Sukupuolesta riippumatta on olemassa kunnioituksen ansaitsevia ihmisiä. Ja sitten niitä toisia.

/quote

Älä piehtaroi lillukanvarsissa! Tämä ei ole sellainen ykkösjuttu, että pitää uusi keskustelu avata. Annat vain tyhmän kuvan itsestäsi naisena kun tuollaisia pohdiskelet.

Sopii miestenkin pohdittavaksi. Mikään lillukanvarsi... paljon tyhjemmästäkin hölistään.

Vierailija

Lainaus:

[/quote]

Sopii miestenkin pohdittavaksi. Mikään lillukanvarsi... paljon tyhjemmästäkin hölistään.
[/quote]
Niin, minusta tämä asia ansaitsi keskustelun avauksen, tiedä mitä helmiä vielä joku yrittää heittää sioille... ;) Paljon turhempiakin keskustelunaiheita täällä mielestäni on... En usko saavani tästä mitään tyhmää kuvaa naisena, vai...? Huumoria peliin, ei saa olla liian tosikkomainen, Sinä anonyymi 11:40! mä, nainen

Vierailija

Mitenkäs siinä vihkikaavassa on, kai siinä kehotettiin rakastamaan ja kunnioittamaan toisiaan. En muista tarkkaan kun siittä on 39 v. aikaa.

Vierailija

Lainaus:

Siinä on juuri se miehen merkki: Kun nainen katsoo häntä ylöspäin. Se koituu aina
naisen parhaaksi ja nainen saa kokea osanaan sen onnen ja turvallisuuden, jonka vain
hänen arvostamansa mies voi hänelle antaa.
Terveisin: Mä, mies

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 14:26
Siinä on juuri se miehen merkki: Kun nainen katsoo häntä ylöspäin. Se koituu aina
naisen parhaaksi ja nainen saa kokea osanaan sen onnen ja turvallisuuden, jonka vain
hänen arvostamansa mies voi hänelle antaa.
Terveisin: Mä, mies

Tuo on varmaan ihan totta t. minä, aikuinen nainen :)

Vierailija

Pitää ja pitää.....?

Miestä ja naista voi katsoa, ja katsotaankin ylöspäin silloin kun he ovat sen oikeasti ansainneet.

Vierailija

Lainaus:

Mikä aihe kenekin mielestä on keskustelemisen arvoinen!

Vierailija

Vaimon tulee ilmaista "tervettä pelkoa" eli syvää kunnioitusta aviomiestään kohtaan, koska tämä on perheen pää (Ef 5:33).
Tämä on sopusoinnussa sen ylemmän aseman kanssa, joka miehellä on Jumalan järjestelyssä.
Ensin ei luotu naista vaan mies,
joka on ”Jumalan kuva ja kunnia”. (1Ko 11:7–9; 1Ti 2:11–13.)
Saara oli huomattava esimerkki naisesta, joka kunnioitti syvästi aviomiestään.
Saaran kunnioitus oli lähtöisin sydämestä, sillä hän ei kutsunut miestään ”herraksi” ainoastaan toisten kuullen vaan myös ”itsekseen”. (1Pi 3:1, 2, 5, 6; vrt. 1Mo 18:12.)
Aviomiehiä taas kehotetaan: ”Asukaa jatkuvasti samalla tavoin heidän [vaimojenne] kanssaan tiedon mukaan ja osoittakaa heille kunniaa niin kuin heikommalle astialle, naispuoliselle, koska tekin olette heidän kanssaan elämän ansaitsemattoman suosion perillisiä.” (1Pi 3:7.)

Vierailija

Lainaus:

Vaimon tulee ilmaista "tervettä pelkoa" eli syvää kunnioitusta aviomiestään kohtaan, koska tämä on perheen pää (Ef 5:33).
Tämä on sopusoinnussa sen ylemmän aseman kanssa, joka miehellä on Jumalan järjestelyssä.
Ensin ei luotu naista vaan mies,
joka on ”Jumalan kuva ja kunnia”. (1Ko 11:7–9; 1Ti 2:11–13.)
Saara oli huomattava esimerkki naisesta, joka kunnioitti syvästi aviomiestään.
Saaran kunnioitus oli lähtöisin sydämestä, sillä hän ei kutsunut miestään ”herraksi” ainoastaan toisten kuullen vaan myös ”itsekseen”. (1Pi 3:1, 2, 5, 6; vrt. 1Mo 18:12.)
Aviomiehiä taas kehotetaan: ”Asukaa jatkuvasti samalla tavoin heidän [vaimojenne] kanssaan tiedon mukaan ja osoittakaa heille kunniaa niin kuin heikommalle astialle, naispuoliselle, koska tekin olette heidän kanssaan elämän ansaitsemattoman suosion perillisiä.” (1Pi 3:7.)

Kirjauskontojen (Raamattu ja Koraani) jakeet koskevat vain niihin sokeasti uskovia ihmisiä. Suomalaista sitoo oman maan perustuslaki. Lain mukaan ihmiset ovat tasa-arvoisia. Emme tarvitse tähän maahan talebaneja.

Olihan viestisi kuitenkin vitsi? ;-)

Vierailija

. Psykologi Ellen Wachtel sanoo: ”Useimmat pariskunnat voisivat saada toisensa tuntemaan itsensä arvostetuksi, jos he vain tulisivat ajatelleeksi asiaa.”
Erityisesti vaimot tarvitsevat miehensä arvostuksen ilmauksia ja lämpimiä vakuutuksia.

Te miehet voitte tehdä paljon avioliittonne ja vaimonne hyvinvoinnin ja samalla itsenne hyväksi, kun otatte asiaksenne sanoa jotain arvostavaa vaimonne myönteisestä toiminnasta ja hyvistä ominaisuuksista.

Tarvitaan sekä sanallisia että sanattomia vakuutuksia. Kun te miehet annatte vaimollenne hellän suukon, kosketatte häntä lempeästi tai hymyilette hänelle lämpimästi, sanotte enemmän kuin vain ”rakastan sinua”.

Se vakuuttaa hänelle, että hän on teille tärkeä ja että tarvitsette häntä.
Soittakaa hänelle tai lähettäkää tekstiviesti ja sanokaa, että teillä on ollut ikävä häntä, tai kysykää, miten päivä sujuu.
Jos tällaiset viestit ovat jääneet vähälle sitten seurusteluaikojen, tapa kannattaa elvyttää. ;D
Opetelkaa edelleen tuntemaan, mikä koskettaa puolisonne sydäntä.
Sanat, jotka lausui muinaisen Israelin kuninkaan Lemuelin äiti, ovat tässä yhteydessä todella sopivat: ”Hänen miehensä ylistää häntä sanoen: ’On monia oivallisia naisia, mutta sinä viet voiton heistä kaikista.’” (Sananlaskut 31:1, 28, 29, Tanakh—The Holy Scriptures.) Milloin viimeksi ylistit vaimoasi? Tai sinä vaimo miestäsi?

Vierailija

Lainaus:

Milloin viimeksi ylistit vaimoasi? Tai sinä vaimo miestäsi?

A) tänään
B) tänään

Emme tarvitse siihen raamatunlauseita.

Vierailija

Juu, mies tosiaankin luotiin ensin. Taruston mukaan. Mutta siitähän tuli harjoituskappale ja siinä olleet viat korjattiin seuraavassa otoksessa ja tehtiin nainen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat