Vierailija

Tuolla yhdessä viestissä kerrottiin että ihmisen elämän tarkoitus on etsiä Jumalaa. Minulle tämä oli uusi asia, mutta mikäpä siinä, kyllähän tällaisenkin harrastuksen voisi hyvin aloittaa.

Kysyisinkin teiltä nyt jotka olette tätä Jumalanetsintää harrastaneet, ja Jumalan joskus löytäneiltäkin, että missä ovat olleet ne parhaat piilopaikat? Tahdon myös toivottaa tsemppiä heille, jotka eivät vielä ole kertaakaan Jumalaa löytäneet.

Sivut

Kommentit (46886)

Lainaus:
Anonyymi 25.12.2011 20:24
.....Tuolla yhdessä viestissä kerrottiin että ihmisen elämän tarkoitus on etsiä Jumalaa. Minulle tämä oli uusi asia, mutta mikäpä siinä, kyllähän tällaisenkin harrastuksen voisi hyvin aloittaa....

Elämän tarkoitus on etsiä Jumalaa, olen samaa mieltä.
Jumalan etsiminen ei ole kuitenkaan harrastus, joten ei harrastus-osiossa
siitä sen enempää. Etsivä löytää - kolkuttavalle avataan, mutta siihen tarvitaan
paljon rukousta hengessä ja totuudessa ja luottamusta Hänen armoonsa ja
rakkauteensa.

Lainaus:

Jumalan etsiminen ei ole kuitenkaan harrastus, joten ei harrastus-osiossa
siitä sen enempää. Etsivä löytää - kolkuttavalle avataan, mutta siihen tarvitaan
paljon rukousta hengessä ja totuudessa ja luottamusta Hänen armoonsa ja
rakkauteensa.

Miksi Jumalan etsiminen ei voisi olla harrastus? Kaipaisin vähän perusteluja näkemyksellesi. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miksi joku löytää jumalan ja joku ei? Minä olen etsinyt ja toivonut ja pyytänyt, mutta en ole löytänyt, aina on vaan itse pitänyt elämäni asiat kuntoon saattaa, vaihtelevalla menestyksellä.
Olisin halunnut löytää jumalan helpottaakseni elämäni raskasta taakkaa, jo pikkulapsena elämäni oli vaikeaa ja ahdistavaa, mutta turhaan pyytelin apua, itse vaan sitten yritin elämääni hallita.
Ja miksi se on niin, että jos jumala on olemassa ja hyvä, niin miksi antoi minulle käsittämättömän heikot eväät elämään, ahdistus ja masennus seurana pienestä asti? Näitä olen koko elämäni ajan miettinyt ja kysellyt, vastausta en ole löytänyt uskosta enkä "armollisesta" jumalasta.

Anonyymille 26.12.2011 12:48 :
Sinäkin saat armosta jokaisen uuden päivän. Meillä kaikilla on oma elämänkoulumme
käytävänä. Jumalan löytäminen ei tarkoita sitä, että elämä olisi huoletonta ja ilman
vaikeuksia.

Jokainen saamme uuden päivän lahjaksi Taivaan Isän armosta ja rakkaudesta.
Itse kuitenkin jokaisen täytyy parhaan taitonsa mukaan päivänsä käyttää, kuunnellen
oman sisimpänsä ääntä - omantuntonsa ääntä - Jumalan ääntä minussa - löytääkseen
oikean tien, oikeat ratkaisut. Vie kaikki huolesi kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi.

Kaikkea hyvää Sinulle tämän Armolaulun myötä
http://www.youtube.com/watch?v=fLcQLDeAQBM

t. M-L

On se erikoista tuo Jumala joka vaikuttaa meihin ihmisiin miljoonien vuosien ajan. Vaikeaa ymmärtää millainen sellainen Jumala on joka pysyy toimintakykyisenä ikuisesti.

Lainaus:
Anonyymi 26.12.2011 14:57
On se erikoista tuo Jumala joka vaikuttaa meihin ihmisiin miljoonien vuosien ajan. Vaikeaa ymmärtää millainen sellainen Jumala on joka pysyy toimintakykyisenä ikuisesti.

"On Herra suur" ei meidän ymmärryksemme tarvitse riittää
siihen, että "Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti".

Isä meidän

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.

Lainaus:

Eihän Jumalasta ol mitään todisteita mijoonien uosuen takaa. Ei ole mitään muuta kuin yksi kirja, joka sekin on ihmisten tekemä ja vain reilut tuhat vuotta vanha. Mitä jos meidät on luonut jokin toinen sivilisaatio? Sehän on aivan yhtä uskottavaa kuin Jumalan luomistyö. Mitä sitten tapahtui 2000-vuotta sitten? Silloin muukalaiset kävivät katsomassa tiedeprojektinsa tuotoksia ja samalla toivat keskuuteemme yhden heistä, siis Jeesuksen, joka antoi meidän elämällemme tarkoituksen, eli Jumalan etsinnän. Näin minä uskon asian olevan.

Lainaus:

Voisitteko lopettaa noiden lorujen kopioimisen ja kertoa itse omin sanoin mielipiteenne? Vai onko teidät "Jeesuksen opetuslapset" tosiaan aivopesty niin pahasti ettei enää kykene omaan ajatteluun ja normaaliin keskusteluun.

Miksi kopiointi pitäisi nyt lopettaa kun sitä on tehty vuosituhansia? Raamattu on Jumalan
Sanaa. Sitä ei kukaan voi toisin todistaa.
Jos tapauksesta puhutaan tuhansien vuosien jälkeen, niin kyllä se jo viestii riittävästi:)

On totta, että meille kerrotaan, että Jumala on esim. armollinen, mutta kuinka moni kertoo mitä se tarkoittaa ihmiselle joka ei ole Jumalaansa löytänyt. Uskovallekin se on vaikea asia uskottavaksi saatikka ei uskovaiselle. Isämeidän rukouksessa on myös näitä asioita lueteltu, joita siinä rukollessamme pyydämme, se on Jumalan armoa, että hän näitä meille antaa!
Kuitenkin sinä joka haet ja etsit, niin sinun täytyy tahtoa sydämestäsi, se on edellytys, että löydät! Jumala ei ole kaukana yhdestäkään. Mutta toisaalta Hän ei ota sinua pakolla eikä väkisin!
Koska Jumala etsii koko ajan löytääkseen sinut, ainutkertaisen luomuksensa. Jumala tahtoo ihmiselle vain parasta, mutta me ihmiset emme sitä aina ymmärrä vaan kuljemme "onnemme" ohi.

Meille on annettu vapaa tahto! Että voimme valita uskommeko, että Jumala on, vai uskommeko joihonkin muuhu "jumalaan" esim. rahaan, johonkin toiseen ihmiseen niin, että tämä rakentaisi elämämme uusiksi. Se ei mene niin, vaan meidän tulee itse päättää mihin suuntaan valitsemme.
Kun valitsemme Kristittyjen Jumalan, silloin Hän löytää sinun, sydämesi sitä tahtoen, sinä löydät hänet!
Silloin sinulle syttyy palava halu tietää Kolmiyhteisestä Jumalasta enemmän.
Ainakin Helluntaiseurakunnissa on tarjolla paljon nuorille ja nuorille aikuiselle kuin muillekin. Iltoja joissa opetetaan näitä hakijoita löytämään ja tuntemaan Jumalaa, Jeesusta ja Puhää Henkeä.
nuppu

Jumalan äänen kuuleminen voi sinut ensin pelottaa. Se on ääni, jota sanotaan omaksi tunnoksi.
Mutta se voi olla myös kuin - sydämestä tuleva esim. kehotus tehdä jotakin, mikä on hyväksi sinulle itsellesi tai jollekin toiselle, se voi olla varoitus, se voi olla rukouksessa tuleva kuva silmien eteen.
Mutta aina se on raamatun opetuksista lähtevä. Rakkauden kyllästämä.
Se ei ole povaamista, se ei ole kortista lukemista tai spiritismiä.
Se on Jumalan rakkaudellisella Hengellä täyttyneen henkilön välittämää puhetta.

Meidän uskovaisten täytyisikin oppia puhumaan - uskon asioista normaalilla puhekielellä.
Olen huomannut, että ihmiset käyttävät paljon sellaista uskovaisten kapulakieltä, jota he aina eivät itsekään täysin ymmärrä. Ei kannata käyttäöä mitään fraaseja. Ne vaain ärsyttää.Tilannetajua kaipaan
silloin kun lähestytään henkilöä joka etsii! Vaikka me itse monesti olemme NIIN innoissamme, mutta hän joka ei vielä paljon asasta tiedä, täytyy malttaa innokkuutemme:) nuppu

Nupulla on oikea asenne uskoonsa:)
Liika jyrkkyys ja suvaitsemattomuus tekee ilosanoman levitystyön mahdottomaksi.

Voisitko nuppu todistaa uskostasi meille? Kerro mitä Sinulle tapahtui:)
Minusta uskootulo-tarinat ovat ihanan koskettavia.
Jumalan lapseksi pääseminen on elämän kallein asia.

Minä kerroin jossakin toisessa ketjussa jotain mutta en löydä sitä tähän hätään.

t.metsänpoika

Lainaus:

Lainaus:

Voisitteko lopettaa noiden lorujen kopioimisen ja kertoa itse omin sanoin mielipiteenne? Vai onko teidät "Jeesuksen opetuslapset" tosiaan aivopesty niin pahasti ettei enää kykene omaan ajatteluun ja normaaliin keskusteluun.

Miksi kopiointi pitäisi nyt lopettaa kun sitä on tehty vuosituhansia? Raamattu on Jumalan
Jos tapauksesta puhutaan tuhansien vuosien jälkeen, niin kyllä se jo viestii riittävästi:)

Se on kyllä ihan aukottomasti todistettu että Raamattu ei todellakaan ole Jumalan sanaa. Se on ihan ihmisten kertomuksia, jotka on koottu yhdeksi kirjaksi. Kokoamisenkin ovat suorittaneet ihan ihmiset. Ja kaiken lisäksi nämä samat ihmiset ovat muokanneet historiankirjoituksia itselleen edulliseen muotoon. Tämän on lingvistiikka aukottomasti todistanut.

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Se on kyllä ihan aukottomasti todistettu että Raamattu ei todellakaan ole Jumalan sanaa. Se on ihan ihmisten kertomuksia, jotka on koottu yhdeksi kirjaksi. Kokoamisenkin ovat suorittaneet ihan ihmiset. Ja kaiken lisäksi nämä samat ihmiset ovat muokanneet historiankirjoituksia itselleen edulliseen muotoon. Tämän on lingvistiikka aukottomasti todistanut.

Niihän se on, että ihmiset ovat raamatun kirjoittaneet. Silloin ei vielä ollut koneita sitä tekemään :)
Mutta on myös totinen asia, että kirjoittajat saivat nämä tiedot Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Siis he jotka ovat raamatussa profeettoja. Uusi testamentti on rofeetallisia ja historiallisia kirjoja.nuppu

Jos Jumala on kaikkivoipa, niin miksei hän itse luonut Raamattua ja antanut sen ihmisille? Niitähän olisi voinut vaikka sataa taivaasta pari miljoonaa kappaletta.

Lainaus:

Jos Jumala on kaikkivoipa, niin miksei hän itse luonut Raamattua ja antanut sen ihmisille? Niitähän olisi voinut vaikka sataa taivaasta pari miljoonaa kappaletta.

Jumala on kaikkivoipa! Elävä maailma on siitä todeisteena! Kyllä minun mielestäni nimenomaan Jumala on tehnyt raamatun Pyhän Henkensä välityksellä. Raamattu on eniten painettu kirja ja eniten levinnyt. Eikö jo tämä ole jotain todistamassa. Jumala kuitenkin ON, maailmankaikkeudessa Hän ON,
ihmisten sydämissä Hän ON. Hän ON kaiken elollisen LUOJA. Tätä mieltä olen. nuppu

Lainaus:

Lainaus:

Niihän se on, että ihmiset ovat raamatun kirjoittaneet. Silloin ei vielä ollut koneita sitä tekemään :)
Mutta on myös totinen asia, että kirjoittajat saivat nämä tiedot Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Siis he jotka ovat raamatussa profeettoja. Uusi testamentti on rofeetallisia ja historiallisia kirjoja.nuppu

Eli sopivasti maistissa kuten mm. Stephen King elämänkerrassaan kertoo? Eihän nämä tekstit ole mitään muuta kuin ihmisten mielikuvitusta ja tarinoita. Sitä voi jokainen kirjoittaa romaanin, eikä siihen tarvita mitään johdatusta tai vaikutusta. Ihminen on siitä jännä eliö, että meillä on mielikuvitus. Kaikilla eliöillä ei ole.

Minä en ainakaan ole mikää "eliö" minä olen Jumalan luoma ja Äitini synnyttämä Ihminen - ainutkertainen henkilö!
Voin sinulle kertoa, että minulla on kovasti halu kirjoittaa - vaikka kirja, mutta kun en siihen kykene!
Minulle ei ole annettu - sitä - mielikuvitusta, josta puhuit. Näkisin, että joku kauhukirjailja, jos kaivaisi sisimmästään sen herkemmän ihmisen esille, niin kuin on Jumalan tarkoitus ihmisen luodessaan,
ehkä hän silloin helpommin löytäisi JUmalan. Eli osaisi kuunnella sisintään ja mitä sinne on ohjelmoitu Luojamme toimesta. Ajattelen näin. nuppu

Raamattua on yritetty vesittää ja tuhota koko ajan, siinä kuitenkaan onnistumatta. Raamattu on yhä eniten
julkaistu kirja maailmassa.
Meidän on tarkasteltava sekä sisäisiä että ulkoisia todisteita siitä, että Raamattu todella on Jumalan Sana. Sisäiset todisteet ovat ne asiat Raamatussa, jotka todistavat sen jumalallisesta alkuperästä. Yksi selvimmistä sisäisistä todisteista on Raamatun yhtenäisyys. Vaikka Raamattu itse asiassa koostuu 66 erillisestä kirjasta, jotka on kirjoitettu kolmessa eri maanosassa ja kolmella eri kielellä noin 1500 vuoden pituisen ajanjakson aikana, ja kirjoittajiakin on ollut yli 40 hyvin monelta elämänalalta, niin silti Raamattu on alusta loppuun yksi yhtenäinen kirja vailla ristiriitaisuuksia. Tämä yhtenäisyys erottaa Raamatun kaikista muista kirjoista ja todistaa sanojen jumalallisesta alkuperästä; Jumalan ohjauksessa ihmiset tallensivat Hänen sanojaan.

> Jos Jumala on kaikkivoipa, niin miksei hän itse luonut Raamattua ja antanut sen ihmisille ? Niitähän olisi voinut vaikka sataa taivaasta pari miljoonaa kappaletta.

Enpä ole epä-älyllisempää uskonvastaista argumenttia tainnut kuullutkaan / lukenutkaan. Jos olisi olemassa kaikkivoipa Jumala (?), pitäisikö hänen toteuttaa kaikki mahdolliset älyttömyydet kaikkivoipaisuutensa todistamiseksi. Tässä hänen tulisi siis toimia paperi- ja graafisen teollisuuden juoksupoikana.

Ihmisten kuolemanpelko hakee tukea mitä erilaisimmista uskomuksista ja uskonnoista. Kaikki ne on helppo osoittaa jollain tavalla ongelmallisiksi pelkästään kielen riittämättömän ilmaisukyvyn vuoksi. Usko siihen tai tähän on silti äärimmäisen kunnioitettava asia, koska vain se saa monet ihmiset kestämään elämänsä. Jotain pintaa syvemmällä olevaa kysyttävää tuntuu olevan kysyjänkin mielessä. Mitäs muuta kuin mielenrauhaa ja kivutonta (vuoden) loppua!

Lainaus:

Onko nuppu nuppunen ja nummisuutari ep?

Keskustelimme Jumalasta ja Hänen Sanastaan - Jeesuksesta. Alussa oli Sana. Ja Sana oli Jumalan tykönä! nuppu

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat