Sivut

Kommentit (39851)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko Herra Jumalalla sukupuoli. Vai onko tämä raamatullista totuuden peittelyä?

Kromosomi on yhtäjaksoinen DNA-rihma, joka on kietoutunut kromatiiniksi histoniproteiinien ympärille. Kromosomit voivat sisältää geenejä kymmenistä tuhansiin. Kromosomien rakenne ja ulkonäkö vaihtelee huomattavasti solusyklin aikana. Mitoosin ja meioosin aikana kahdentunut kromosomi kiertyy tiiviiksi, yleensä X:n muotoiseksi rakenteeksi. Kromosomit kuvataan useimmiten juuri tämänkaltaisina metafaasikromosomeina.

Kromosomit löysi yhtä aikaa vuonna 1842 sekä sveitsiläinen kasvitieteilijä Karl Wilhelmi von Nägeli että belgialainen tutkija Edouard Van Beneden. Ensimmäisen kromosomien värjäysmenetelmän kehitti Walther Flemming. Hän teki kokeita soluille erilaisilla värjäysaineilla ja huomasi, että väriaine imeytyy vain tiettyihin solun osiin. Erään väriaineen avulla hän löysi solun tumasta X:n muotoisia kappaleita. Ne nimettiin kromosomeiksi. Nimi syntyi kreikankielisistä sanoista khroma eli väri ja soma eli kappale tai ruumis.

Suvullisesti lisääntyvillä eliöillä on sukusoluja lukuun ottamatta kaikissa soluissaan nk. diploidinen kromosomisto (2n), jossa jokaista vastinkromosomia on kaksi kappaletta. Solun, yksilön tai lajin tyypillistä kromosomien määrää ja rakennetta kutsutaan karyotyypiksi. Ihmisen somaattisissa soluissa kromosomeja on yhteensä 46 (2n = 46). Toinen vastinkromosomeista on aina peritty äidiltä ja toinen isältä. Sukusoluissa on aina haploidinen kromosomisto (n), joka ihmisellä on 23. Uusi yksilö saa hedelmöityksessä täyden, diploidisen kromosomiston vanhempien haploidien sukusolujen yhtyessä.

Sukupuolen määräävät X- ja Y-sukupuolikromosomit. Naisen sukupuolikromosomipari on XX ja miehen XY.

Koska Maria synnytti Jeesuksen, joka oli poikalapsi, hän ei voinut olla neitsyt ja hedelmöittää itse omaa munasolua itsellään. Raamattu kertoo, että esikoisluomus Logos (Jeesus) "tyhjensi itsensä" ja hänen Isänsä, Luoja, hedelmöitti Poikansa elämänvoimalla Marian munasolun.

Vierailija kirjoitti:
Onko Herra Jumalalla sukupuoli. Vai onko tämä raamatullista totuuden peittelyä?

Jospa Jumala olisi aineeton, Henki. "Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä". Ja Henkensä on myös toimintaa aikaansaava Henki. Siis olisiko Jumalan henki...

eriasia kuin ? 1.Moos.1, 2:4.Nimetään näin:Siihen aikaan kun Herra Jumala...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mein Gott ist eine Frau.

:)

Aikaisemmin täällä siteerattiin jaetta, jossa Jumala synnytti. Mielikuva muodostui juuri noin. 

Vierailija

Maailmaan on syntynyt ihmisiä harvoin joilla on molemmat sukupuolen ominaisuudet ja periaatteessa sellainen harvinaisuus voi hankkia lapsen itse itsensä kanssa. Viimeinen tietämäni sellainen harvinaisuus on tanskalainen joka jäi muutama vuosi sitten eläkkeelle.

Tavallisempia ovat tapaukset jossa tyttölapsi tietyssä kehitysvaiheessaan hedelmöittyy ilman yhteyttä miespuoliseen. Asia on niin arka ja sen vuoksi niistä tapauksista ei kirjoitella eikä päästetä julkisuuteen. Sellaisia tapauksia on maailmassa nytkin elossa, varovasti arvioiden noin tuhat. Kysymyksessä ei ol insesti jne teot vaan ihan luonnollisesti tapahtunut kehon solustossa tapahtunut mutaatio ilmiö jos oikein arvaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mein Gott ist eine Frau.

Aikaisemmin täällä siteerattiin jaetta, jossa Jumala synnytti. Mielikuva muodostui juuri noin. 

Mites se Kalevalassa kerrottiinkaan....

Jos raamattua ei olisi, niin Kalevala olisi suomalaisten raamattu!

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mein Gott ist eine Frau.

Ei tarvitse arvailla kun lukee Genesiksestä luomisen. Sitä mikä Raamatussa lukee pidämme totuutena?

Vierailija

Uskonnollisissa kirjallisuudessa viljellään Jumalasta ja Jeesuksen kaikenlaisia ilmaisuja maailman kulttuureissa ja kristityt ei ole sen suhteen poikkeus.

Jumala on Jumala,
Jeesus on Jeesus,
Pyhä Henki on Pyhä Henki
ja herra on herra ja jopa narri.

-

Pyhää Isää ja Pyhää Poikaa ei tule pilkata herrottelemalla. Silloin asettaa Heidät epäpyhien kirkko herrojen, armeijan päästön jne vertaisiksi halveksimalla Heidän Pyhyyttään.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
"Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.#
-
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
Kuka tuo hän on? Oliskohan itse pääpiru.

Toisessa raamatussani sama asia on näin:
3.Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.

Satanisti: "Minä olen herra."
Saatananpalvoja: "saatana on herra."

Vierailija

kristittyjen oppit ovat herrojen oppeja.

1.Mooseksen kirja:
6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita. '
-
Mihin ne kristityt survo ne Jumalan tytöt????
5.Mooseksen kirja:
32:19 Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä.

Vierailija

Jo tässä vaiheessa, herra hylkäsi mutta "X" ei hyljännyt:

5.Mooseksen kirja: 32:19 Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä."

Vierailija

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mein Gott ist eine Frau.

Ei tarvitse arvailla kun lukee Genesiksestä luomisen. Sitä mikä Raamatussa lukee pidämme totuutena?

Kuka pitää kirjaimellisesti totena, kuka ei. Alkukertomukset ovat myyttistä kirjallisuutta, eivät luonnontiedettä - tämä on mielipiteeni. Se taas ei tee minusta jumalatonta. Jumala on minulle ratkaisematon mysteeri, jota en tahdo perata jokaista jaetta pyörittämällä ja puhki selittämällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mein Gott ist eine Frau.

Kuka pitää kirjaimellisesti totena, kuka ei. Alkukertomukset ovat myyttistä kirjallisuutta, eivät luonnontiedettä - tämä on mielipiteeni. Se taas ei tee minusta jumalatonta. Jumala on minulle ratkaisematon mysteeri, jota en tahdo perata jokaista jaetta pyörittämällä ja puhki selittämällä.

Niin kuka pitää totuutena ja kuka ei!  Saat pitää mielipiteesi ja toivon että et mitätöi toisen eriävää mielipidettä turhalla ivalla.

Missä näet ivaa? Ilmaisin mielipiteeni alkukirjoituksista kohdistamatta sitä kehenkään. Satuin vain lainaamaan viestiäsi - ja se oli tietysti varomattomasti tehty. Mitätöinti puolin ja toisin on yhtä turhauttavaa eikä vie keskustelua eteenpäin, sellainen on omiaan lopettamaan omien mielipiteiden kirjoittamisen. Seurauksena on puuduttavan pitkät lainaukset Raamatusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Apostoli Paavali varoitti kristittyjä kreikkalaisesta filosofiasta, pitäen sitä tyhmyytenä. C. Darwin ihastui tuohon filosofiaan, johon evoluutioteoria perustui. Darwin kuitenkin ajatteli, että ei evoluutioteoriaa voi puolustella antiikin tieteellisin näkemyksin, vaan modernin tieteen avulla.

Kuitenkin ne teoriat, jotka nk. tiede oli kehitellyt vuonna 1859 mennessä, jolloin Darwin julkaisi Lajien-synty-nimisen filosofisen kaunokirjansa, ja joilla Darwin "perusteli" oletuksiinsa perustuvat maailmankatsomuksensa "tieteellisinä", on nykytieteen ja arkeologian toimesta kumottu ja kuopattu täydellisen totaalisesti.

Sen sijaan Raamatun 2 luomiskertomusta (1. on Tekijän antama dokumentti, 2. on Aadamin asiakirja, joka kuvailee asuinympäristönsä olosuhteita ja niiden luonnontieteellisiä syitä ja seurauksia) pitävät täysin yhtä nykytieteen havaintojen kanssa. Mitä enemmän tiede paljastaa luomakunnan salaisuuksia, se enemmän kerääntyy todisteita luomisen puolesta evoluutioteoriaa vastaan.

Mutta riittäkö se ikuisen elämän saamiseksi, että tiedon ansiosta havaitsee, että on Luoja ja että kaikki tulee lajinsa mukaan? Ei riitä. Aadamille sanottiin täysin selvästi, että ikuisen elämän saamisen ehtona on tottelevaisuus Luojan normeille.

Jos joku on synnyttänyt tyttölapsen ilman isää (poikavauvan saaminen on mahdotonta ilman isää), heillä molemmilla on mahdollisuus ikuiseen elämään Jeesuksen lunnaiden ansiosta, olosuhteisiin, joissa kukaan ei sano, että "olen sairas." Vaikka epätäydellinen ihminen synnyttäisi solkenaan vauvoja ilman isää, silti yksikään noista syntyneistä ei ole paremmaksi kehittyneen lajin uusi välimuoto, vaikka evoluutioteoria niin väittää mutaatioista.

Arvostan Sinua kirjallisuuden ja tieteen tuntijana. Teologia ei ole biologiaa ja nykybiologian perusteos Lajien  synty puolestaan on kaunokirjallisena ilmiönä kovin keskinkertainen. Käännökseni on  tosin yli 90 vuotta vanha.  Uudemmasta  käännöksestä minulla ei ole tietoa. Mutta evoluution teoria ei muuttu käännöksen käänteissä.

rakkauden etsintää

Toisillemme tuntemattomina ihastuimme toisiimme rautatieasemalla ja sovimme kirjeenvaihdosta tutustuaksemme toisiimme. Vaikka uskon, että olet minulle se oikea, kertoisitko itsestäsi.

-Kiitos kirjeestäsi. Uskoon riittää perustiedot. Mitä enemmän saa tietoa sitä rankempaa on epäily. Ja se sitten jatkuukin elämäni loppuun asti, ilmeisesti.

-Mutta minä rakastan sinua. Kerroit uskovasi minuun. Uskon että opit rakastamaan minua, jos pidämme yhteyttä ja opimme tuntemaan toisemme paremmin.

Pidetään vain yhteyttä, mutta pelkään, että seurauksena on puuduttavan pitkät kirjeesi. Uskon rakkauteesi, mutta minulla on vain lämpimiä tunteita sinua kohtaan. Ja se sitten jatkuukin elämäni loppuun asti, ilmeisesti.

Ymmärrän. Raskain sydämin, en tahdo häiritä sinua enempää. Siunausta kuitenkin elämällesi.

Vierailija

Kommentti 53155/ klo 23:11 | 31.8.2019 "Uskoon riittää perustiedot. Mitä enemmän saa tietoa sitä rankempaa on epäily. Ja se sitten jatkuukin elämäni loppuun asti, ilmeisesti. Kuitenkin olen vara siitä, että en ole ainoa, saatan jopa kuulua enemmistöön."

Kommentti 53159/ klo 13:28 | 1.9.2019 "rakkauden etsintää" sovelsi kommentin siihen, että kun 53159-kommentti kuvaili kirjoittajansa suhdetta Jumalaan ja Raamattuun, niin  53159-kommentti sijoitti repliikit sellaisenaan kuvailemaan toisilleen tuntemattoman miehen ja naisen välistä suhdetta.

Hän, joka kirjoitti ensin, osoitti rakkautta, mutta toinen osapuoli oli myönteinen, mutta torjuva ja kirjoitti, että 'ei kiinnosta yhteydenpito, perustiedot riittävät. Kirjalliset ilmoituksesi, jotka kertoisivat millainen olet, ovat puuduttavia, ja näin tulisi jatkumaan elämäni loppuun asti.'

Vrt. siihen, kun Jeesus haluaa lähestyä meitä osoittamalla rakkauttaan:

Lu.19 "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen. Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä. Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne (kolme) palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.

(Kolmas) sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa. Herra sanoi: 'miksi et antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Muutamat fariseukset sanoivat: "Nuhtele opetuslapsiasi."
Mutta hän vastasi: "Jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

Ja kun hän näki (Jerusalemin) kaupungin, itki hän sitä."Sinulle tulevat ne päivät, jolloin vihollisesi (roomalaiset) kukistavat sinut, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."

tieto poistaa epäilyn

Sananl.1 "Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
niin minäkin nauran kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
Koska he vihasivat tietoa, eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä.

Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja rauhassa.

Vierailija

Muistammeko uskon raivon Saksassa ennen toista maailmansotaa? Kansallissosialisteja seurasi kuuliaisten marssijoiden joukko. Olivatko kansallissosialistit oikeassa, oliko marssi uskovaisten massapsykoosia?

Uskossa elävälle ihmiselle toisen onni ja ilo on julmaa ivaa. Ihmekös tuo; vasen, kaks, kolme....

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat