Sivut

Kommentit (39851)

Vierailija

"Kristus on Lain loppu", mutta kun nk. pakanoita alkoi tulla seurakuntaan, niin

Apt.15 "Juudeasta tuli muutamia, jotka opettivat: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua."
Kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, päätettiin mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.

Jerusalemissa seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan.
Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa. Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille:
"Jumala jo kauan sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
Ja Jumala todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Me uskomme Jeesuksen kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

Kun he olivat lakanneet puhumasta, lausui Jaakob:

"Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat. Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää (1) karttaman epäjumalien saastuttamaa ja (2) haureutta ja (3) lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä (4) verta."

Vain nuo 4 kohtaa määrättiin Mooseksen Laista periaatteina soveltumaan kristilliseen seurakuntaan. "Joka käskee pitämään yhden kohdan Mooseksen Laista, on velvollinen pitämään kaikki kohdat", mm. mentävä vuosittain uhraamaan nautoja Jerusalemin temppeliin.

Vierailija

On vain yksi tie, joka vie iankaikkiseen elämään. Se tie on Jeesus Kristus.
Hänen sovitustyönsä kautta olemme Jumalan lapsia. Siskoja ja veljiä uskossa Jumalaan.
Jos vain haluamme ottaa vastaan Jeesuksen ja uskoa elämämme Hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hänen sovitustyönsä kautta olemme Jumalan lapsia. Siskoja ja veljiä uskossa Jumalaan.

Mistä tiedät iankaikkisesta elämästä, onko sinulla todisteita? Kuinka joku toinen voi ottaa ihmisen elämän? Se kuulostaa kummalta! meillä on yksi elämä ja kun kuolemme, on se loppu. Siis ainutkertainen elämä jota jokaisen tulee kunnioittaa. Eikö jokaisen ihmisen tule olla omasta elämästään vastuussa? Ei kukaan voi olla vastuullinen toisen elämästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät iankaikkisesta elämästä, onko sinulla todisteita? Kuinka joku toinen voi ottaa ihmisen elämän? Se kuulostaa kummalta! meillä on yksi elämä ja kun kuolemme, on se loppu. Siis ainutkertainen elämä jota jokaisen tulee kunnioittaa. Eikö jokaisen ihmisen tule olla omasta elämästään vastuussa? Ei kukaan voi olla vastuullinen toisen elämästä.

Jokainen on itse vastuussa teoistaan, valinnoistaan, ratkaisuistaan ja kaikkien näiden seurauksista. Sen tietää jokainen, että usko ei vapauta vastuusta. Raamattu kehottaa lainkuuliaisuuteen.
Siitä mitä usko ja Jumalan kunnioitus minulle merkitsee, miten sen asian näen, en ala täällä peistä taittamaan. Sitä iloa en suo pahan vallalle
Kaikilla on oikeus uskoa tai olla uskomatta, kunnioittaen toistemme valintoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Kristus on Lain loppu", mutta kun nk. pakanoita alkoi tulla seurakuntaan, niin

Apt.15 "Juudeasta tuli muutamia, jotka opettivat: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua."
Kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, päätettiin mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.

Jerusalemissa seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan.
Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa. Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille:
"Jumala jo kauan sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
Ja Jumala todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Me uskomme Jeesuksen kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

Kun he olivat lakanneet puhumasta, lausui Jaakob:

"Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat. Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää (1) karttaman epäjumalien saastuttamaa ja (2) haureutta ja (3) lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä (4) verta."

Vain nuo 4 kohtaa määrättiin Mooseksen Laista periaatteina soveltumaan kristilliseen seurakuntaan. "Joka käskee pitämään yhden kohdan Mooseksen Laista, on velvollinen pitämään kaikki kohdat", mm. mentävä vuosittain uhraamaan nautoja Jerusalemin temppeliin.

Nuo, mainitut neljä kohtaa tulee ymmärtää vertauksina.  Harva kristitty edes tietää mitä ne merkitsee.

Vierailija

Kuin tuhka tuuleen on viestit menneet. Miksi kirjoitetaan sellaista jotka pitää heti poistattaa?
Oletteko mistään kiitolliset?
Jotkut ihmiset pitävät päiväkirjaa johon joka ilta kirjoittavat kaiken mistä ovat sinä päivänä kiitollisia.
En kirjoita ylös mutta joka ilta käyn mielessäni läpi kiitollisuuden aiheita, niitä löytyy jokaisesta päivästä.

Levollista yötä.

Vierailija

Room. 14:1...
Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä.
Kuinka voit tuomita veljesi? tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen. Onhan kirjoitettu: -Niin totta kuin elän, sanoo Herra, jokainen polvi on notkistuva minun edessäni. Jokainen kieli on ylistävä Jumalaa, jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.
Älkää siis enää tuomitko toisianne. Katsokaa sen sijaan, ettette saata veljeänne kompastumaan ja kaatumaan.

Vierailija

Room.15:1...

Meidän, jotka olemme vahvoja, on kestettävä heikkojen vajavuuksia. Emme saa ajatella vain sitä, mikä on itsellemme mieluista. Meidän jokaisen on otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä hänelle on hyväksi ja vahvistaa häntä. Ei Kristuskaan ajatellut itseään. Onhan kirjoitettu: "Sinun herjaajiesi herjaukset ovat osuneet minuun.". kaikki mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, jotta saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meidän, jotka olemme vahvoja, on kestettävä heikkojen vajavuuksia. Emme saa ajatella vain sitä, mikä on itsellemme mieluista. Meidän jokaisen on otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä hänelle on hyväksi ja vahvistaa häntä. Ei Kristuskaan ajatellut itseään. Onhan kirjoitettu: "Sinun herjaajiesi herjaukset ovat osuneet minuun.". kaikki mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, jotta saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa.

Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristus on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi.

Koko Raamattu hyödyllinen

Kun joku tulee uskoon, hän usein ajattelee kuten yleisesti lukemattomat muutkin, että Raamatun tutkiminen on heikon uskon merkki. Jos usko on riittävän vahva, sitä ei tarvitse vahvistaa Jumalan sanan tutkimisella, on tuollaisen  järkeilyn summa.

Sitten ovat toinen äärimmäisyys, jotka (tietämättään) noudattavat 200-luvulla eläneen "kirkkoisä" Origeneen opetusta: "Korviin kantautuva pyhien sanojen ääni on sellaisenaan hyödyksi: nimittäin jos sanoilla on voimaa pakanallisessa taikuudessa, niin miten paljon enemmän voimaa Raamatun sanoilla.”
Kun Augustinuksella oli päänsärkyä, hän laittoi yöksi Johanneksen evankeliumin tyynynsä alle. 300-luvulla Johannes Krysostomos kirjoitti, että ”jos talossa on jokin evankeliumeista, paholainen ei uskalla lähestyä.

Sen lisäksi, että Raamattua on noin pidetty taikakaluna, monet uskovat sellaiseen taikuuteen, että ensin rukoillaan ja sitten avataan summanmutikassa Raamattu, ja jakeet jotka ekana osuvat silmiin, opastaa siinä asiassa tai ongelmassa, mitä varten avasi Raamatun. Tuokin enteitä tähyilevä taikauskoinen tapa on mieluisa niille, jotka haluavat olla uskossa, mutta ei lukea ja varsinkaan tutkia Raamattua.

Monet, jotka ovat Raamattua tutkimalla saaneet uskon Jumalaan, eivät suinkaan lopeta Raamatun tutkimista, koska he rakastavat sitä. Mutta tiedon hankkiminen auttaa muullakin tavalla.
Joh.14:26-KR-1992 " Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut."

On tärkeä huomata, että Pyhä Henki palauttaa mieleen vain sen, mitä sinne on ennestään laitettu. Jos on tullut uskoon vain tunnekuohun innoittamana, mutta Raamatun tuntemus on heiveröistä, sen hyödyllisyys elämän oppaana ja apuna ongelmista selviytymiseksi paremmin ei voi toteutua.

Siksi uskoon tulleen on tärkeää torjua sellainen saamansa opetus, että 'Raamatun tutkiminen on tarpeetonta, koska se on vain heikon uskon merkki', sillä hebr 4:12 "Jumalan sana on elävä ja voimallinen."

Vierailija

Jeremian valitus

-Voi minua, äitini!

Miksi synnytitkään minut!

Kaikkialla saan aikaan vain toraa ja riitaa.

En ole velkaa antanut, en velkaa ottanut

ja silti kaikki kiroavat minua!

.

. Mutta Herra sanoo:

-Minä käännän kaiken hyväksi.

Vihamiehesi minä panen rukoilemaan sinulta apua,

kun he joutuvat hätään ja ahdinkoon.

.

Kun sinun sanasi tulivat minulle,

minä ahmin ne.

Sanasi olivat minun iloni ja sydämeni riemu.

Sinä Jumala Herra Sebaot,

olet kutsunut minut omaksesi!

Tässä alkua Jeremiaan ja Jumalan keskustelusta, lukekaa,

on lohduttavaa ja  Herra lupaa: Minä pelastan sinut pahojen käsistä,

vapautan sinut väkivaltaisten kourista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jeremian valitus

... Kaikkialla saan aikaan vain toraa ja riitaa.

... Tässä alkua Jeremiaan ja Jumalan keskustelusta, lukekaa,

Jer.5:26,27 "Kansassani on jumalattomia; he väijyvät, asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä. Heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,
ovat tulleet lihaviksi. He eivät aja orpojen asiaa, eivätkä hanki köyhille oikeutta."

Keitä ovat nuo, jotka ovat pyydystäneet ihmisiä joko vetäen heitä puoleensa ulkonaisella hurskauden näyttelemisellä tai käännyttämällä heitä miekanterällä? Miten huoneensa on petosta täynnä? Siten, että opetus on näennäisesti raamatullista ja ovat sillä rikastuttaneet itsensä, mm. opettaneet ensin helvetinpelkoa ja sitten maksua vastaan rukoilleet omaisia pois sieltä.

29 "Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, tämänkaltaiselle kansalle? Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa: profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?"

Mitä Jumalan palvojina esiintyvät rakastavat? Pappien pakanallisia Raamatulla kuorrutettuja käsityksiä, ovat käsikynkässä julmien poliittisten johtajien kanssa. Antavat siunauksensa pakanallisten juhlien viettämiseen, joissa mm. palvotaan vainajia ja juhlitaan Astartea eli Easteria. Ovat sallivaa  sukupuolielämää vaativien kulkueiden eturivissä. Myös laumat rakastavat sitä.

7:18  "Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi"

Jeremia saarnasi 40 vuotta, saamatta juurikaan vastakaikua uskonnolliselta kansaltaan. Eliitti panetti vankilaan ja heitätti kuolemaan liejuiseen kaivoon. Käydessään saarnamatkalla kotikylässään, asukkaat varoittivat, että jos et ole vaiti, et lähde täältä hengissä.

Mikä rohkaisi Jeremiaa ja on samalla rohkaisu myös niille kristityille, jotka voidaan samaistaa Jeremian kaltaisiksi?

Jer.15:21 "Minä pelastan sinut pahain käsistä ja päästän sinut väkivaltaisten kourista."

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jeremian valitus

-Voi minua, äitini!

.

. Mutta Herra sanoo:

.

minä ahmin ne.

Miksi Herra ei koskaan pidä lupaustaan?

-Voi minua, äitini!

Jer.12:1-

Herra sinä olet oikeudenmukainen,

kuinka minä voisin syyttää sinua mistään?

Silti kysyn:

Onko oikein

että jumalattomat menestyvät,

että kaikki luopiot saavat elää rauhassa?

2 Sinä olet heidät istuttanut,

he ovat juurtuneet,

he kasvavat ja kantavat hedelmää.

Suullaan he puhuvat sinusta,

mutta heidän sydämensä on sinusta kaukana.

3  Herra, sinä näet ja tunnet minut,

sinä tutkit sydämeni,

sinä tiedät,

olenko sinulle uskollinen.

Erottele heidät laumasta

kuin teuraslampaat,

määrää heidät tuhon päivää varten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeremian valitus

-Voi minua, äitini!

.

. Mutta Herra sanoo:

.

minä ahmin ne.

Miksi Herra ei koskaan pidä lupaustaan?

-Voi minua, äitini!

Jumala ei aiheuta, vaan sallii:

Ja.1 "Autuas se joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun.
Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa."

Ihminen itse aiheuttaa:

Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
Älkää eksykö, rakkaat.
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, Isältä. Olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan. Olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne."

Jumala auttaa kestämään vihollistensa aikaansaamat olosuhteet, jotka voivat joskus olla niin raskaat, että toivoisi kuolevansa, kunnes Jumala herättää uusittuihin olosuhteisiin:

2.pie3 "Tietensä he eivät ole tietävinään. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
Herran päivä on tuleva niinkuin varas. Kun siis nämä kaikki hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista."

Jumala pitää aina lupauksensa. Mutta jotkut tekevät kaikkensa, jottei kukaan luottaisi niihin:

Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin nuhteettomiksi hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös Paavali on kirjoittanut; kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka tietämättömät vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Filadelfia kuulostaa hienolta, taidan valita sen. 🎩

Joo, filadelfia-juusto on hyvää, mikäli ei kolesterolia pelkää. Se kyllä kirjoitetaan ph:lla, mutta ei sen niin väliä tällä sivustolla. Elämme totuuden jälkeistä aikaa muutenkin. 🧀

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat