Me tavalliset

Vierailija

Mikä sen tavallisen kriteeri onkaan ?
Minä katson olevani tavallinen olematta silti tylsä.
On ollut elämä lasten kanssa kun kasvoivat, varttuivat aikuisiksi.
On ollut pitkä yhteiselämä kumppanin kanssa joka ei koskaan sanonut kilttiä sanaa, ei arvostanut, ei vastannut tunteisiin.
Oli kai liian tyytyväinen, akka pysyi aloillaan, ei pal´pyytänyt eikä saanut.
Yli 30 vuoden avioliitto päättyi, ei riidellen mutta päättyi kuitenkin.

Nyt on elämä toisenlainen.
En muista ikäisistäni tiedä, mutta joskus tulee mieleen että juttukaveri olisi ihan kiva asia.
Ravintoloissa en käy, kaikki entiset ystävät kaikkosivat kun en avioliiton aikana " saanut" liikkua, käydä missään.

En myöskään harrasta mitään kallista tai fiiniä.
Arkielämä on ihan hyvä.
On lastenlapsia jotka ovat hyvin rakkaita.

Jos saisi esittää kainon toiveen : onko olemassa sellaista miestä joka osaa olla eikä aina olisi menossa. yhdessä voisi tietysti käydä jossain.
Olen 62 v, terve, huumorintajuinen nainen.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tavallinen ..jokaiselle varmaan erilainen..yleisiä kritereejä tietysti on ettei liian erikoisia tavoittele "kuuta taivaalta".Osaa iloita arjesta koska sitähän elämä enimmäkseen kuitenkin on , sen pienistä kommelluksista , kohtaamisista ihmisten, eläinten, luonnon kanssa.Osaa myös surra kun on surun aika ja osaa etsiä apua ja tukea että pääsee taas eteenpäin ja löytää positiivisen vireen. Osaa myös antaa läheisilleen tukea kun he sitä tarvitsevat.Osaa päästää irti menneestä ja jatkaa eteenpäin, kuitenkin ymmärtäen että se menneisyys oli hyvää, huonoa, iloa, surua ainutlaatuista omaa elämääni...mutta nyt on tämä päivä tässä jä tätä eletään, tehden tästä sinnepäinoleva kun kukin haluamme, itsehän me valinnoillamme elämäämme rakennamme.Ja kyllä elämä meitä "kyykyttää" välillä, heittää eteemme asioita joille emme voi mitään, pitää vaan sopeutua ja jatkaa,surra, kiukuta jne.. mutta ei niihin tunteisiin kannata jäädä.Miksi ihmiset ovat naimisissa ihmisen kanssa 30 vuotta jos kokevat ettei toinen heitä rakasta, arvosta ja kunnioita?Surullista jos se on tavallisuutta?

Vierailija

Minäkin koen olevani tavallinen ,vaikka olenkin elämässä jo kolmannen miehen kanssa.Arvostan tavallista arkea,läheisiäni ja kaikkea tavllista.En ole katkera elämälle,koska olen ihan itse valinnut tämän tien.Minulle on tullut roppa kaupalla elämän kokemusta,josta nyt ammennan voimaa ,jos tulee tiukka paikka.En jäänyt huonoon suhteeseen aikoinaan ,vaan lähdin etsijän tielle.(monet kaverit jäi).
Menin ,etsin ja löysinkin ihania suhteita,kokemuksia ja sitä elämän eliksiiriä.Nyt olen etsinnöistä vapaa nauttimaan ja olemaan onnellinen kaikesta mitä minulla on.Ihmettelen katkeria kuus kymppisiä todella.
Maailma oli silloin joskus avoin,nyt on monelle jo rajoitteet.

Vierailija

Hei te tavalliset naiset!
Oli kuin olisin lukenut oman elämäni juoksua. Voin pitkälle samaistua otsikon kirjoittajaan.
Pitkä avioliitto kotona tunnekylmän ihmisen kanssa joka kyllä itseään jakoi liiton ulkopuolella.

Kilttinä, uhrautuvana siis lasten ja puolison etusijalle asettaminen oli päivien teema.
En kadu, että niin toimin, se oli silloin oikein. Se oli sydämen valinta.

Kun lapset lähtivät omaan elämäänsä, tunsin, että oli aika minunkin saada jotakin elämältä.
Aviokumppanin kanssa se ei enää voinut jatkua. Alistaminen, vähätteleminen, rakkaudettomuus, pettämiset. Minulle riitti. Eron jälkeen sain kokea yhden ihanan suhteen. Mutta pelkällä seksillä ei kestävää suhdedtta rakenneta, koska mielestäni pitävä parisuhde enimmiltään rakentuu ihan muusta! esim. luottamuksesta, toisen kunnioittaminen on ensimmäisenä!
Olen kymmenen vuotta jo elänyt yksin. En ole aktiivisesti hakenut suhteita, tulee esteeksi moraalikäsitykseni elämästä.
Haaveilen vieläkin, josko koku arkielämän kanssani jakaisi.
Mies joka kunnioittaisi, tukisi, ehkä huolehtisikin hieman. Ymmärtäisi, että nainenkaan ei voi vanheta rypistymäättä! Olen valmis itse antamaan hyvän ihmissuhteen rikkauden, rakkauden!Yksinolossa on toki omat hyvät puolensa. Ei tarvitse muita ajatella tekemisissään. Se vaan ei ole minulle sopiva olotila. Ei koko ajan.

Vierailija

Siis minäkin olen eronnut , jätetty , kovasti yritin aikanaan vastaan kamppailla ..rakastin (tuli puun takaa), lasten takia,perheen,tottumuksen, pelon yksinjäämisestä .Silloin syytin vain miestäni nyt ajan kuluttua ajattelen etteihän toista voi omistaa ja niin vain kävi erosimme, ei yksinään voi liittoa jatkaa siihen tarvitaan kaksi.Mutta en koskaan ole ajatellut etteikö hän olisi rakastanut, arvostanut ja kunnioittanut minua avioliittomme aikana. Eihän se että erotaan muuta kaikkea mennyttä samantien "huonoksi". Elämälle katkeraksi tulo olisi surullista , elämänilo on asia jota kannattaa vaalia,ja siksi kannattaa yrittää aina surra surut, käsitellä ikävätkin asiat, kulkea vihankin läpi jos tarve on.. ja jatkaa eteenpäin.Vaalia ,hoitaa itseään ja läheisiään.Haaveet olivat itseltänikin pitkään hukassa mutta kyllä ne sieltä alkoivat nousta ja kyllä varmaan suurin osa meistä haaveilee toisesta ihmisestä lähelleen , kestävästä pysyvästä suhteesta jostakusta jonka hipaisu ,katsekin lämmittää.Kaikille Hyvää vuoden 2011 viimeistä päivää!

Vierailija

Oikein rikastuttavaa elämää meille eronneille ja miehestä haaveileville naisille! Toivotaan että vuosi 2012 ne kaikki toisi!!Rikkaudet ja miehet ja tietysti vaikka kaikki samassa paketissa ei olisi pahempi yhdistelmä.(huumoria naiset kehiin)Nyt skumppaa kurkkuun ja baanalle....

Vierailija

Lainaus:

Oikein rikastuttavaa elämää meille eronneille ja miehestä haaveileville naisille! Toivotaan että vuosi 2012 ne kaikki toisi!!Rikkaudet ja miehet ja tietysti vaikka kaikki samassa paketissa ei olisi pahempi yhdistelmä.(huumoria naiset kehiin)Nyt skumppaa kurkkuun ja baanalle....

Niin sinulle jokainen hakeva ja etsivä täydellinen nainen - onnea!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Vuosi 2012 on karkausvuosi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija

Jännitysellä odotamme mitä vuosi tuo tullessaan! Onnea vain kailille tavallisillekin naisille T:nuppu

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Vuosi 2012 on karkausvuosi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JIHAAA..... ja ei ku kosimaan! Saahan siitä ees hamekankaan jos ei muuta :D

Vierailija

Tanssimaan piti lähteä ..jos vaikka ....mielessä ..mut tyttöjen ilta tuli koska sen olen eroni myötä oppinut että YSTÄVÄT ON TOSI TÄRKEITÄ ! Hyvää Uutta Vuotta, kaikille terveyttä, ystäviä, rakkautta.. Ja hei , yksikään mies ei ole tähän ketjuun kommentoinut tavallisuutta mitenkään..? Miettikääs.. tulevana vuonna voi olla vaikka mitä edessä , vaikka hamekangaan osto..

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Eiköhän me olla enimmäkseen tavallisia tallaajia, joita vaan elämä vie erilailla. 30 vuoden avioliittoni päättyi leskeyteen. Siinä ei ollut ylä- eikä alamäkiä, tasaista menoa vaan. Edellä olleisiin kirjoituksiin vielä sen verran, että meidän miesten suurimpia syntejä on, emme aina osaa arvostaa vaimojamme. Pidetään häntä vaan jotenkin itsestään selvänä asiana, ei se saisi mennä niin. Narsisti mies ei näe yleensä vaimossaan ja hänen tekemisissään mitään kehumisen aihetta, vaan jatkuvaa alistamista ja vähättelyä. Kuka kestää sellaista iankaiken? Ai niin, vai karkausvuosikin vielä!

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Uusia vuosia kaikille.
Eiköhän se aikuisten oikeesti ole niin, ettei sitä immeinen osaa arvostaa sitä, joka on siinä vieressä. Vasta jälkikäteen näkee, mitä on menettäny. No, ei se tietysti aina niin ole. Mutta aika usein kuitenkin.
Täytyy nyt aliottaa uusi aikakausi ja sanoa suoraan, että kunnioitan kyllä suomalaista perusmiestä. Hän seisoo vakaasti naisensa rinnalla vaikka ei ymmärrä tuon taivaallista naisensa aivoituksista. Kuulin kerran ihanan kielikuvan,jota olen vaalinut sydämessäni. Siinä mies kirjoitti rakkaalleen ja lupasi olla tuulensuojana naiselleen. Minua se puhutteli voimakkaasti. Se on hieno ilmaus rakkaudelle ja huolenpidolle. Ja sanoohan se suomalainen mies, jos tilanne muutuu vuosien saatossa. Jos ei virka mittään, ovat lupaukset voimassa.
Haluan muuten sitten korean hamekankaan. Ei mitään ruutua tai raitaa, vaan kunnon retonkia sen olla pitää.
Helmikuuta ootellen.......

Vierailija

Tätä päivää hyvää kaikille , nyt on lomat loppu ja huomenna töihin niinkuin moni muukin, työniloa..Katsotaan mitä vuosi tullessaan tuo..Muistetaan että kaikesta "tavallisuudesta" huolimatta olemme kaikki ainutlaatuisia. Ja minä tulisin hamekangaan suhteen edulliseksi ei montaa metriä tarvis tietty sitten vois panostaa "laatuun".Mutta naiset hei" toiste päin miettikääs nyt tarkkaan ketä menisitte kosimaan ja "pääsisittekin" hamekankaan sijasta naimisiin,kyllä pitäs olla tässä jo joku luotettava, turvallinen , huumorintajuinen, tavallinen mies jota uskaltaisin kosia ..ja kaikenlisäksi sen pitäisi tykätä minusta tosi paljon..

Vierailija

Heh heh, minä voisin vaikkapa kosia tuota upeaa miesystävääni, mutta en viitsi - voisi vaikka lähteä karkuun, kun on jo niin ikävästi pettynyt edellisessä liitossaan. Hän ei taida enää uskoa avioliittoon, sääli...
Itse olenkin leski, enkä aina osannut varmaankaan arvostaa miestäni kuten olisi pitänyt. Nyt en aio tehdä samaa virhettä, vaan pidän ystävääni lahjana, en itsestään selvyytenä... Marjatta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat