ET-lehden markkinointi

Vierailija

Juuri tuli ET-lehden maaliskuun numero. Mukana tuli 9 kpl lippusta ja lappusta, jotta varmasti uusisin heinäkuussa päättyvän tilaukseni. Luvattiin 5000,00 euroa ja joka kuukausi 2000,00 euroa + matkustussetti, arvo 42,00 euroa.
Päätimme yhdessä vaimoni kanssa, että emme nyt enää tilaa lehteä, vaikka siinä mielenkiintoisia juttuja onkin, mutta ylenmääräinen mainostus ärsytti. No, eipä tarvinnut kuin yön yli nukkua, niin jo kaupattiin lehteä puhelimen kautta. Kännykässäni on markkinointikielto, mutta silti siihen soitettiin numerosta 09-2516908, jossa naisääni yritti ponnekkaasti saada tekemään jatkotilausta. Monet ystävät ovat valitelleet sitä, että tehty lehtitilaus on yllättäen muuttunut kestotilaukseksi, josta ei sitten millään pääse eroon, se jatkuu ja jatkuu, ja aina tulee uusia laskuja. Olen itsekin joutunut joskus lopettamaan tilauksen kirjatulla kirjeellä, kun muut keinot eivät tehonneet.
Vihaisin terveisin Heikki Lammi, Parkano

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ei sinun tarvitse maksaa tilaamattomasta lehdestä. Jätät vain laskun maksamatta. Saattahan sieltä muutama uhittelukirje tulla, mutta so what. Lehtimaksut eivät ole perintätoimistokelpoisia.

Vierailija

" Lehtimaksut eivät ole perintätoimistokelpoisia."
Onko näin ?Ihan oikeesti?

"Ylimääräisistäkin maksanut"

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tästä keskustelusta tuli mieleen, että minunkin oli tarkoitus irtisanoa tilaus ennen laskutuskauden loppua. Menin sivulle palaute, sieltä kohtaan "Myös muut tilaustasi koskevat asiat hoidat kätevästi tästä." Siitä jatkoin ohjeen mukaan eteenpäin ja sain homman hoidettua. Vastauskin tuli heti irtisanomisen tiedoista ja tulostin varmuuden vuoksi sen.

Nyt korjaan vähän. tarkoitin, että irtisanoin tilaukseni ennenkuin alkaa uusi laskutuskausi, en siis halunnut lopettaa tilausta kesken laskutuskautta vaan sen loputtua. Ilmaisin väärin asian väärin. Anteeksi.

Tein korjauksen 4.3.

Vierailija

Lainaus:

Ei sinun tarvitse maksaa tilaamattomasta lehdestä. Jätät vain laskun maksamatta. Saattahan sieltä muutama uhittelukirje tulla, mutta so what. Lehtimaksut eivät ole perintätoimistokelpoisia.

Ai eivät vai ole ?
Muutama vuosi sitten minulle kävi näin;
Olin tilannut lehden ja maksanut sen ihan eräpäivänä josta minulla oli kuitti tallessa.
En muista kuinka kauan kului aikaa kun postilaatikkossa oli kirje ja kirjeen päällä lähettäjän tiedoissa suomenlakiperintä olikohan vielä oy sitä en muista.
Sisällä oli sitten lasku perintätoimistosta sillä en ollut maksanut tilaustani enkä liioin karhulaskuakaan.
Olin ihan äimänä ja kaivoin kuitin esille ja menin pankiin jonne olin sen maksanut.
Pankissa pyysivät minua jättämään kuitin sinne jotta selvittelevät asiaa, no sitähän minä en tehnyt ainoastaan näytin kuittiani siellä.
Sanoin vielä että hukkaatte tämän tärkeän tositteen milläs minä sitten todistan maksaneeni lehdentilaukseni.
Soitin tuonne perintätoimistoon ilmoittaen etten tule jo kertaalleen maksamaani laskua maksamaan.
Sieltä minulle sanottiin että he tekevät vain työtänsä ja ovat saanet lehtitalolta ko. toimeksiannon.
Soittelin lehtitaloon ja ilmoitin että minulla on kuitti maksustani ja minulle ei koskaan ole edes karhulaskua tullutkaan jota sitäkään en olisi jo kertaalleen maksetusta lehdestä maksanut.
Ilmoittivat minulle ettei tapahtumaa heillä näy.
Minä sanoin että minulla näkyy enkä maksa toiseen kertaa.
No pankki lupasi selvitellä asiaa lehtitalon kanssa minulle sanottiin että voin repiä perintälaskun ja niin teinkin.
Koskaan minulle ei selvinnyt miksei rahat olleet siirtyneet lehtitaloon (vai oliko sittenkin ).
Pankissa pyydeltiin anteeksi ja onhan minulla omat epäilynikin mutta en käy niitä tässä selvittelemään.

Vierailija

Lainaus:

Käsitykseni mukaan eivät ole perintäkelpoisia.

Minä uskon kyllä kokemani perusteella että ovat ja tuo lehtimaksuni oli moninkertaistunut sillä perintäkulut olivat paljon isommat kuin itse lehtilasku.

Vierailija
katinka

Tästä keskustelusta tuli mieleen, että minunkin oli tarkoitus irtisanoa tilaus ennen laskutuskauden loppua. Menin sivulle palaute, sieltä kohtaan "Myös muut tilaustasi koskevat asiat hoidat kätevästi tästä." Siitä jatkoin ohjeen mukaan eteenpäin ja sain homman hoidettua. Vastauskin tuli heti irtisanomisen tiedoista ja tulostin varmuuden vuoksi sen.

Tein aivan samoin kuin sinäkin, mutta lasku senkuin tulla tupsahti tänään.
Menin Sanoma magazinen sivulle tarkistamaan ja siellä kyllä näkyi, että olen irtisanonut tilaukseni. Siinä sanottiin, että olen sanonut tilaukseni irti kesken laskutuskauden.
No, totta hitossa, koska muuten joudun soittamaan ja kalliisti.

entinen tilaaja

Vierailija

katinka

Tein aivan samoin kuin sinäkin, mutta lasku senkuin tulla tupsahti tänään.
Menin Sanoma magazinen sivulle tarkistamaan ja siellä kyllä näkyi, että olen irtisanonut tilaukseni. Siinä sanottiin, että olen sanonut tilaukseni irti kesken laskutuskauden.
No, totta hitossa, koska muuten joudun soittamaan ja kalliisti.

entinen tilaaja

Jotakin häikkää näyttää olevan tilausasia sivuilla. Vastaisikohan Sari.

Vierailija

Eikös se mene niin että kestotilaus on sanottava irti ennenkö seuraava laskutuskausi ehtii alkamaan muutoin on taas yksi laskutuskausi maksettava.
Oisko niin että jos minulla laskutuskausi päättyisi huhtikuun loppussa olisi irtisanottava ennen maaliskuun loppua.

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Jotakin häikkää näyttää olevan tilausasia sivuilla. Vastaisikohan Sari.

Luin kyllä nämä viestit eilen ja laitoin eteenpäin. Toimituksessa emme voi hoitaa näitä tilausasioita, vaan asiakaspalvelu on oikea taho. Paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun on sähköposti (asiakaspalvelu@sanomamagazines.fi)

Tiedän, että talo siirtyi uuteen järjestelmään viime vuoden lopulla ja asiakaspalvelu ruuhkautui kovin, kun järjestelmä ei aluksi toiminut parhaalla mahdollisella tavalla. Nyt pitäisi kuitenkin kaiken olla jo kunnossa.

Terveisin
Sari
verkkotoimittaja

Vierailija

Kyllä kaikkea on helppo tilata niinkuin lehtiäkin puhelimella ,mutta annas olla kun perua pitäisi ainakanaan netillä perumiseen ei tule vastausta ...saat olla epävarma onko irtisanomisesi vastaan otettu ja mistä alkaen .Liian aikaisn ei ainkaan voi perua jos aikoo joskus saada lehdet loppumaan .Tämä koskee kaikkia aikakausilehtiä.
Olen samaa mieltä myös siitä että nyt riittäisivät jo meille kohdistetut mainokset lehdessä ,vaan kun lehti tulee "kopisee" lehden välistä kymmenittäin lippuja ja lappuja. Älkäähän meitä nyt ihan ihan tyhmänä pitäkö mainos on mainos ja viimeinen me kyllästymme tähänkin mainostus tapaan.
Kallis on lehti tilata ja yhä tarkemmin mietimme tilaammeko pelkkiä mainos kuvia joita jo jotkut jututkin alkavat muistuttaa vai sanommeko tilauksen irti jos jollain kumman konstilla onnistumme niin tekemään.

Vierailija

Minusta jokainen osaa ostaa lehtensä ilman mainostamattakin, jos tuntee tarvetta siihen
En koskaan tilaa mitään , saavat mainostaa ihan rauhassa. Kerään kaikki mainokset pois ja heitän suoraan roskiin, en koskaan edes aukaise moisia

Vierailija

Ilman mainostamatta. . . ;) Ja mitähän tuo sitten tarkoittaa? Siis mainostaen??? ;D

Vierailija

Lainaus:

Juuri tuli ET-lehden maaliskuun numero. Mukana tuli 9 kpl lippusta ja lappusta, jotta varmasti uusisin heinäkuussa päättyvän tilaukseni. Luvattiin 5000,00 euroa ja joka kuukausi 2000,00 euroa + matkustussetti, arvo 42,00 euroa.
Päätimme yhdessä vaimoni kanssa, että emme nyt enää tilaa lehteä, vaikka siinä mielenkiintoisia juttuja onkin, mutta ylenmääräinen mainostus ärsytti. No, eipä tarvinnut kuin yön yli nukkua, niin jo kaupattiin lehteä puhelimen kautta. Kännykässäni on markkinointikielto, mutta silti siihen soitettiin numerosta 09-2516908, jossa naisääni yritti ponnekkaasti saada tekemään jatkotilausta. Monet ystävät ovat valitelleet sitä, että tehty lehtitilaus on yllättäen muuttunut kestotilaukseksi, josta ei sitten millään pääse eroon, se jatkuu ja jatkuu, ja aina tulee uusia laskuja. Olen itsekin joutunut joskus lopettamaan tilauksen kirjatulla kirjeellä, kun muut keinot eivät tehonneet.
Vihaisin terveisin Heikki Lammi, Parkano

Mitä kautta olet tehnyt lehtimyyntikiellon? Sen voi tehdä useampaakin kautta, mutta varmasti tuo Robinsson tai suora ilmoitus Väestörekisteriin on paras. Aika hyvä artikkeli lehtien myyntikiellosta löyty täältä http://www.lehti-tarjoukset.com/puhelinmyyntikielto/ Siinä oli hyvin kiteytettetty miten se käytännössä tulee tehdä. Itteäkin ärsyttää kun soitteleevat ja tarjoavat millon mitäkin lehteä. Olen viime aikoina sanonut suoraan etten tilaa mitään lehtiä suoraan puhelimesta että katon netistä jos haluan tilata jonkun lehden.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat