Tähteistä ruokaa parilla eurolla

Älä heitä ruokaa pois! Edellisen päivän riisi, keitetyt perunat ja kova leivänkannikka taipuvat uuteen uskoon. Luovalla asenteella teet tähteistä tähtiä.Lue koko juttu

Tähteistä ruokaa parilla eurolla

Sivut

Kommentit (83)

Lainaus:

...mutta tosi perillä hän on asioista, mitä moni muu ei täällä ole, valitettavasti.

Jos mielestäsi on asiantuntemusta postata nettitohtoreiden ajatuksia, niin mielipiteesi olkoon sinun. Kirjoittajan oma anti supistuu lähinnä toisten nimittelyyn idiooteiksi ja lukutaidottomiksi yms. "potasakaa".

Postaajamestari ei ole ainakaan geeniteknologiasta ja suomen kielestä perillä.

Tottahan se on, että täällä on paljon huuhaata ja tuota mainitsemaasi potaskaa ja mitä sitten, jos joku haluaa tuoda tänne oikeaa tietoa ja asiaakin - vaikkapa lainaten läääri A.H -sivuilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Useamman kerran olen kans itse kauheesti ihmetellyt näitä kommentteja täällä lukiessani, että mistä porukka sen tietonsa ammentaa jos osaavimmat tietolähteet, kuten tuo em. lääkärin tietämys sivuutetaan?

Ehkä tällöin tuo nimitys idiootti sopiii näille lukuisille kirjoittajille!

Minä en enää ihmettele näitä kommentteja, koska on käynyt selvääkin selvemmäksi että tietolähteenä tosiaankin toimii mm. nuo em. ns. "lääkärin" opit ja varmaan muitakin netistä löytyviä ammattinaurattajia. Tai oikeasti tuo ei naurata kun ajattelee että joku saattaa heikkona hetkenään ottaa todesta nuo neuvot.
Ja nyt ilm. kohta joku sanoo että mitä potaskaa ja p. . . jauhantaa.. . . . Mutta eipä tuo haittaa. Onhan täällä myös asiaan vakavasti suhtautuvia ja tietonsa oikeilta ammattilaisilta hakevia.

Lainaus:

Useamman kerran olen kans itse kauheesti ihmetellyt näitä kommentteja täällä lukiessani, että mistä porukka sen tietonsa ammentaa jos osaavimmat tietolähteet, kuten tuo em. lääkärin tietämys sivuutetaan?

Ehkä tällöin tuo nimitys idiootti sopiii näille lukuisille kirjoittajille!

Tietoa saa lukemalla erilaisia kannanottoja eri julkaisuista ja näiden sekä omien kokemusten pohjalta luomalla oman mielipiteen asiasta. Tällainen henkilö kykenee muutakin kuin lainaamaan jonkun lääkärin tekstiä. Valitettavasti hyvin harva tähän kykenee. Kummallista koska täällä vierailevilla ihmisillä luulisi olevan eläkkeellä aikaa tutkia ja miettiä asioita vaikka kuinka syvällisesti. Liekö sitten aivosolut jo rappeutuneet tai jotakin...

Jos palataan asiaan - tai ainakin lähemmäksi. Tähteethän eli edellisen aterian loput ovat periaatteessa ilmaisia ja kyllä käytän kaiken ruuan hyvin tarkkaan. Mutta tuolla parilla eurolla elää lähes viikon, siis pari euroa per päivä, jos ostaa pussin ruisjauhoja, paketin hiivaa, litran piimää ja tekee leipää. Tuosta annoksesta tulee neljä reikäleipää ja niillä pärjää aamu- ja päiväkahvit yli viikonkin ajan. Ja pussillisesta kaurapuuroa tekee viikon ajan päivän lämpimän aterian. Yksipuoliseksihan se menee, mutta kun on pakko pärjätä niin tuossa yksi keino.

Ei voi olla totta! Kas kun minä epäilen kaikkea, niin myös tuollaista pärjäämistä. Katoaahan tuollaisella ravinnolla voimat.

Minä laitoin broilerin jauhelihasta ja vihannesista ja juureksista pataa. Kokonaishinta n.kuusi euroa ja sain kolme ateriaa.

Lainaus:

Lainaus:

Meidän taloyhtiön biojäte astiasta saa aivan ilmaiseksi safkaa jos pihistelemään haluaa alkaa, kyllä syömiseen on vara vaikka olisi pienimmällä perusturvalla liikkeellä, viinat, tupakit, turhat matkat, autolla ajelut yms, kun jättää pis kyllä syömään pääsee.

Onko täällä muitakin dyykkaajia? Voitaisiin yhdessä käydä läpi parhaita apajia.

On ainakin yksi joka ymmärtää mitä dyykkaaminen on. Meille ei kannata tulla astia on aina jotkuinkin tyhjä.

Lainaus:

Lainaus:

Saksalainen (ja siis pihi, heh!) tuttavani sanoi: "Meillä ei heitetä yhtään leipää menemään."
En voi kerskailla yhtä tarkalla taloudenpidolla, mutta minä koetan syödä kaiken mitä ostankin.
Ei tulisi mieleenikään heittää eilen ostamaani sapuskaa menemään, vaan lämmittelen loput
seuraavana ja sitä seuraavana päivänä uudelleen. Uutta ei tosiaankaan kannata ostaa, niin kauan
kuin jääkaapissa on ruokaa. En edes muokkaile ruoka-aineita uusiksi ruokalajeiksi, ehkä sentään
munakkaita teen. Mutta hyvä minun on syödä yksinkertaisesti, kun ei ole enää muita suita ruokittavina
eikä kritiseeraajia keittiön pöydän ääressä. - Nälkä se on paras mauste, pistää yksinkertaisenkin ruoan
maistumaan.

Meidän taloyhtiön biojäte astiasta saa aivan ilmaiseksi safkaa jos pihistelemään haluaa alkaa, kyllä syömiseen on vara vaikka olisi pienimmällä perusturvalla liikkeellä, viinat, tupakit, turhat matkat, autolla ajelut yms, kun jättää pis kyllä syömään pääsee.

En rupea sentään lintujen ja rottien kanssa kilpailemaan jätesäiliön antimista, vaikka sinne usein ihan syömäkelpoista ruokaa heitetäänkin. Viinat ja tupakit eivät kuulu ostoksiini, ja äärimmäisen harvoin teen minkäänlaista pienempääkään matkaa. Autoa ei ole koskaan ollutkaan.
Tekee mieli mahdollisuuksiensa mukaan tukea opiskelevia lapsiani, jotteivät heidän lukunsa ainakaan rahahuoliin kaatuisi.
Siispä on pantava suu säkkiä myöten, mutta nälkää en missään nimessä näe. Enemmän kylläkin ostaisin hintavia hedelmiä ja vihanneksia, jos olisi mahdollisuus. Liha on minulle yöks, ollut jo 45 vuotta. Lihan mätäneminenhän alkaa jo teurastushetkestä, en mädätysbakteereita tahallani suolistoon kerää.

Broilerin jauhelihaa- no huhhuh. Enpähän söisi niitä lintujen nahkoja ja muita teurasjätteitä edes ilmaiseksi.
Ja lääkäri sana sitaateissa - miksiköhän?
Ja kyllä söisin lihaa ja enemmän kasviksia, mutta miksi tuhlaisin vähät rahani niihin, kun esim. kaurapuurosta tulee kylläiseksi ja sillä pärjää lähes koko päivän. Ostaisinhan minä vaikka sisäfilettä jos siihen olisi mahdollisuus. Tai - ehken sittenkään. Miksi lapioisin siuksiini mätäneviä elukan osia?

Täältä kans kommentti tuolle anon. klo 6.40

Niin, eihän tuollaisen lääkärin puheista kaanata piitata, joka on parantanut tuhansia ihmisiä ruokavalion avulla ja joka on toiminuut vain runsaat 40 v alalla... Eikä ole perehtynyt kuin yleislääketieteeseen, sisätauteihin, työterveyslääketieteeseen, yleiskirurgiaan, anestesiologiaan, akuuttiin-lääketieteeseen, ortopediaan ja traumatologiaan.

Sitävastoin sinun huuhaajuttusi pitäisi ottaa tosissaan - aika idiootti kyllä olet!

Jo se ,ettei ns. lääkäri tee kliinistä työtä vaan lähtee esiintymään monen eri lääketieteen alan asiantuntijana kertoo omaa kieltään. Oletko koskaan kuullut sanontaa: Ne jotka osaavat, ne tekevät, jotka eivät osaa, ne opettavat, jotka eivät osaa opettaa, ne johtavat ja jotka eivät osaa johtaa, suunnittelevat uusia strategioita. Pätee tähän.

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Onko täällä muitakin dyykkaajia? Voitaisiin yhdessä käydä läpi parhaita apajia.

Mikä on byykkaaja ja miten se tähän liittyy, minä en pihistele ruuan kanssa enkä käy roskaastioilla jos sitä meinaat!

Byykkääjä on varmaankin kaunis (tai vähemmän kaunis) pesijätär. Dyykkaaja tai dyykkari sukeltelee roskiksiin heitettyjä, syömäkelpoisia elintarvikkeita käyttöönsä. - Ei siinä mitään, ainoa mikä minua arveluttaa on apajista kilpailevat rotat ja linnut, tai vihainen kauppias.
Vähävaraisille tarkoitetut ruoka- ja leipäjakelut ovat mielestäni suositeltavampi vaihtoehto, kun rahat ovat lopussa.

Lainaus:

Jo se ,ettei ns. lääkäri tee kliinistä työtä vaan lähtee esiintymään monen eri lääketieteen alan asiantuntijana kertoo omaa kieltään. Oletko koskaan kuullut sanontaa: Ne jotka osaavat, ne tekevät, jotka eivät osaa, ne opettavat, jotka eivät osaa opettaa, ne johtavat ja jotka eivät osaa johtaa, suunnittelevat uusia strategioita. Pätee tähän.

Jos tarkoitat A.Heikkilää hän tekee kyllä kliinistä työtä potilaiden parissa ja on tehnyt jo 40 vuotta.

Ja kaupasta saa liharuokaakin halvalla kun vaan miettii mitä lihaa ostaa.Esim.kanankoipia saa tarjouksesta erittäin edullisesti ja niistä saa jo monenlaista ruokaa.Helpoimmalla pääsee paistamalla ne uunissa,tekemällä jämistä risottoa,tai riisin ja kerman kanssa uuniin paistokseksi.Keittämällä koivet voi niistä tehdä kanaviillokkia tai kanakeittoa,pyyhkimällä vain marinadit pois.No kasvissyöjälle tai muuten nirsolle nämä ei kyllä käy.

Lainaus:

Ja kaupasta saa liharuokaakin halvalla kun vaan miettii mitä lihaa ostaa.Esim.kanankoipia saa tarjouksesta erittäin edullisesti ja niistä saa jo monenlaista ruokaa.Helpoimmalla pääsee paistamalla ne uunissa,tekemällä jämistä risottoa,tai riisin ja kerman kanssa uuniin paistokseksi.Keittämällä koivet voi niistä tehdä kanaviillokkia tai kanakeittoa,pyyhkimällä vain marinadit pois.No kasvissyöjälle tai muuten nirsolle nämä ei kyllä käy.

Niin - meikäläinen linssilude lähtee nytkin linssi-lunchille. Liha ei ole maistunut sen jälkeen kun lapsuudenkodista muutin. Liikaa karjalanpaistia, vasikanpyytä ja pihviä sain syödäkseni silloin pula-ajan jälkeen, kun taas päästiin lihapatojen ääreen. Sitten se oli kerrasta poikki, yhtenä päivänä kun aukaisin vasikanpyy-yllätyksen: läskinpala ellotti.

Kyllä tähteistä saa halvalla ruokaa, tein tänään eilisestä perunamuusin tähteestä perunalettuja. Itse poimittujen puolukoiden kanssa maistuivat ihan OK, eivätkä kyllä maksa kahta euroa. Kekseliäisyys on vain rajana, miten tähteet hyödyntää.
terveisin Aluisa

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat