nivelrikko

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Luin lehdestä artikkelin nivelrikosta, joka kiinnosti kovasti. Itselläni on ollut sormien nivelissä nivelrikko vuosia.
Olen käyttänyt Litozin jauhetta/kapseleita nivelrikon hoitoon jo vuosia säännöllisesti. Olen lähes oireeton. Sormien ulkonäkö on melkein ainut asia mikä haittaa. Litozinia voi ostaa apteekeista ja luontaistuotekaupoista. Netistä löytyy myös tietoa. Kuukauden koilu ei ehkä vielä tuo tulosta.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minulla on nivelrikkoja lonkassa ja polvessa raskaan työn takia. Työelämää on kohta takana 40 vuotta ja tämän siitä on saanut palkaksi. Olen kokeillut kahta kipulääkettä ja ne ovat auttaneet hetkeksi. En haluaisi syödä niitä jatkuvasti. Olen miettinyt, onko olemassa tähän vaivaan luonnonlääkitystä? Voisiko ne auttaa nivelrikkoihin? Kuntoutuksessa neuvoivat vahvistamaan ympäröiviä lihaksia ja olen tehnyt niin. Mutta kipu on edelleen. Terve järki sanoo, että säilyyhän se kipu rikki menneessä nivelessä, vaikka kuinka lihaksia voimistat! Ystävät, joilla tämä sairaus on ollut pitempään, kertovat, että nivelrikkoon ei tahdo auttaa mikä muu kuin leikkaus eli tekonivel. Onko ET-n lukijoissa tekonivelen saaneita? Mitä elämä on leikkauksen jälkeen?

Vierailija

Hyvä Nuppu! Minä olen saanut polveen tekonivelen tänä keväänä, tarkemmin huhtikuussa. Kaikki on mennyt polven parenemisen suhteen hyvin ja juuri en muistakaan että polvinivel ei ole omani. Kävelyasentoni on parantunut, en enää vaaperra ankkamaisesti, kuten ennen leikkausta.

Toki tietysti leikkaus on iso, ja kivut aikamoisia alkuvaiheessa. Mutta siitä ne vähitellen helpottavat. Nyt, kun leikkauksesta on 4 kk, kivut ovat poissa ja kokonaistilanteeseen olen todella tyytyväinen.

Vierailija

Niin Helle, ne kivut juuri askarruttavat. Ja entä jos leikkaus ei onnistu ja joudutaan operoimaan uudelleen? Kysymyksiä tulee koko ajan. Olenkin nyt tilannut lääkäriajan itselleni syyskuun puolelle ja kuuntelen mitä hän sanoo. Toivon sinulle kivuttomia vuosia eteenpäinkin. Yritetään jaksella.

Vierailija

Minulla on myös nivelrikko polvessa ja lonkassa.
Syön siihen lääkärin määräämää lääkettä nimeltään Glucadol- se on auttanut jonkinverran - ei ole enää niin paljon kipuja kuin aikaisemmin.

Vierailija

Hei te muut nivelrikkoiset,
minulla pahimmin vaivaavat isovarpaiden tyvet ja sormien ylimmät nivelet. Lääkäri määräsi taannoin Arthrylia, mutta se ei mielestäni vaikuttanut mitenkään. Tuttavan suosituksesta kokeilin Zinaxinia (terveyskauppalääke) ja se auttoi selvästi. Lääkärikin sanoi, että monet potilaat saavat siitä parhaan avun. Huono puoli on sen hinta, kun se ei ole korvattava lääke. Söin sitä varmaan 10 vuotta. Kun polvi vaivasi sain siihen Glucosaminia, nyttemmin Glacadolia. Kai se on jotain auttanut, koska polvi on melko oireeton. Sormien nivelet sen sijaan yksi toisensa perään kipeytyvät, kasvattavat kyhmyä ja sitten taas helpottaa. Täytyy ostaa taas Zinaxinia.

Vierailija

Nivelrikko kokemuksista omalla kohdallani. Siitä on jo yli kaksi vuotta kun kuvauksissa todettiin että minulla on nivelrikko molemmissa polvisa. Toinen (vasen) oli vielä pahemmassa kunnossa.
Tekonivelen laittamisesta pikapuoliin, oli puhetta, ellei Glucadol 400 mg lääke auta yhtään.

Olen käyttänyt ko. valmistetta ja nivelkivut ja liikkuminen helpottuivat ajanmittaan niin etten huomaakaan enää sitä vaivaa, joka rajoitti aikanaan tosi paljon elämääni.
Aikaisemmin raahasin jalkoja kävellessäni; nyt kävelen ja ja juoksenkin normaalisti.Eli pystyn liikkumaan ja elämään ilman, että niverikosta olisi sanottavaa haittaa.Ehkä vähän varon rajuimpia liikkeitä ja ylenmääräistä rasitusta

Joskus yöllä on jomotusta polvessa, mutta sekin loppuu kun laitan jotain lämmintä sen ympärille.

Paljon on jäänyt särkylääkkeitäkin käyttämättä kun keksin ilmaisen ja ennenkaikkea tehokkaan hoitomuodon särkyyn.Eli vaikka säärystin tai sukka polven ympärille. Fleece on tehokkain säryn poistaja minulla ollut.

Olen iloine ettei vielä ole ollut tarvetta tekonivelen laittamiseen.

Kova ruumiillinen työ ja väärät työasennot ovat aiheuttaneet minulle vaivani. Mutta jokaisesta päivästä nautin, minkä saan elää terveenä.

Vierailija

Mitä sitten kun ei Glugadol sovi?
Itse käytän tuoretta inkivääriä päivittäin.
Mutta tärkeimpänä pidän liikkumista, jotta lihakset vahvistuvat ja pysyvät kunnossa. Myös venytykset teen lähes päivittäin. Näin ovat lonkkasäryt yöllä jääneet pois. Toki tunnen olevani kuntosali ja vesijumppa riippuvainen, vaikka liikun muutoinkin ahkerasti. Tanssista on tullut varsinainen hyvän mielen liikuntamuoto. Sää ei saa olla este liikkumiselle, pitää olla vaihtoehtoja eri olosuhteisiin. Mottoni on: ihminen on luotu liikkumaan! Nautitaan syksystä!

Vierailija

Hei.
Minulla oikeaan polveen laitettu keinonivel maaliskuussa. Leikkaus onnistui hyvin, myös toipuminen ja paraneminen.
Leikkausta ei mitenkään tarvitse pelätä. Iisi homma.

Vierailija

Minulla on nivelrikko sormissa. Vasemmassa lonkassa on krooninen bursiitti, johon olen saanut vuosia sitten kortisonipistoksia. sain sormiani varten Glugosaminia ja se tuntui vaikuttavan helpottavasti näihin sorminiveliin. Yllätyin myös, kun tuo bursiitti vaiva helpottui.
Otan sen Glugosamin pulverin kolmen kuukauden kuurina ja yleensä syksyisin. Jostain syystä minulla nämä vaivat pakkaavat päälle juuri talven kieppeissä. Pysyvät kurissa kuurin jälkeen sitten taas jopa vuodenkin päivät. Sorminiveliä pyrin lepuuttamaan päivän verran, kun olen kovasti niitä joutunut koettelemaan pihahommissa, kutomisessa tms. Särkylääkkeenä on vielä tuo paracetamol riittänyt.

Vierailija

Minulla on oikeassa polvessa nivelrikko samoin vasemman käden peukalon tyvessä. Polvi äityi todella pahaksi ja siihen tehtiin tähystysleikkaus. Kirurgi puhdisti sen ja hioi vähän rustoa. Hän sanoi, ettei siitä aivan tervettä saa muuten kuin keinonivelellä. Se on kuitenkin parantunut melkein ennalleen. Joskus se vihoittelee. Syön hainrusto-vihersimpukka kapseleita. Ne tuntuvat auttavan. Olen myös kokeillut inkiväärikapseleita ja nekin tuntuvat hyviltä. Yritän liikkua paljon ja notkistella polvea tyyliin kyykkyyn-ylös. Ainakaan vielä ei ole aika harkita keinoniveltä minun kohdallani.

Susse

Hienoa!
Luonnonmukaista ihan ensisijaisesti, jottei sisäelimet ja koko ihminen mene pilalle.
Juuri eilen hoitolassani pahalle polvivaivalle ja kilpailut edessä, kehotin keittelemään inkivääriteetä.
Vyöhyketerapialla olen saanut hoidettua polvi-lonkka vaivoja, helpottaen kipuja.
Ruokavalio on todella tärkeä, kasvisvoittoinen johon ei vehnät ja maidot kuulu missään muodossa, pahentavat vain oireita.
Vehnä ja maito onkin kaiken allergian, astman, reuman yms.. yksi aiheuttajista.
Vesijuoksu on hyvästä, kun vastus on sopiva.
Liikunta on todella tärkeää.
Suvussani on reumaa, omat käsireuma oireet ovat kaukana minusta, kun huolehdin riittävästä omega määrästä.
Lusikallinen aamuin joskus illoin, kylmäpuristettua Neitsyt oliiviöljyä. Margariini on vaihdettu voihin. En käytä Mitään rasvatonta enkä kevyttä.
Tilaan Omegat Arctic nutritionilta ja otan 2-4 kapselia pvittäin.
Saanut niistä hyvää palautetta nyös muiltakin.
Solgarin tuotteet ovat myöskin laadukkaita.
D-vitamiinia samasta firmasta. Kun kantapää tulee kipeäksi, on muutaman pvän tauko paikallaan. Otan D:tä 100-150μm.
Jos tuntuu että tulen kipeäksi, otan 600μm 3-4pvää ja avot! Ohi meni.
Kalkkitabletit sitten ihan kiellettyjen listalla, koska tukkii verisuonet, kantapää kipu tulee sieltäkin kun saa liikaa kalkkia.
Kalkki kerääntyy ihmiskehoon esim. olkapäähän, kyynärpäähän, rintoihin ja sitten niitä leikellään ja rapsutellaan pois.
En syö pussilohta, kuhaa kyllä.
Käytän täysjyvätuotteita.
Jos jätän omegat, tiedän säryt.
Omega auttaa myös ihan jäätävän kipeisiin kuuk:tisiin*

Vierailija

Minulla todettiin vasemmassa polvessa alkava nivelrikko. Sain reseptin glucadol 400mg kolme tablettia kolme kertaa viikossa. Olen syönyt niitä nyt vähän yli kolme kuukautta ja lääke on selvästi auttanut. Ilmeisesti minulla muullakin elimistössä nivelrikkoa esim. oikeassa olkavarressa ja niskassa ja minusta lääke on auttanut kokonaisvaltaisesti. Ikä vain, että lääke ei ole kela korvattava. Onko jollain kokemuksia nivelrikon hoidosta? Vastatkaa. Kokemukset nivelrikon hoidosta ovat tarpeen. 

vieras

Vierailija kirjoitti:
Minulla todettiin vasemmassa polvessa alkava nivelrikko. Sain reseptin glucadol 400mg kolme tablettia kolme kertaa viikossa. Olen syönyt niitä nyt vähän yli kolme kuukautta ja lääke on selvästi auttanut. Ilmeisesti minulla muullakin elimistössä nivelrikkoa esim. oikeassa olkavarressa ja niskassa ja minusta lääke on auttanut kokonaisvaltaisesti. Ikä vain, että lääke ei ole kela korvattava. Onko jollain kokemuksia nivelrikon hoidosta? Vastatkaa. Kokemukset nivelrikon hoidosta ovat tarpeen. 

Ikävää, ettei se lääke ole auttanut niskanivelien yläpuolella olevaa aluettasi.

Vierailija

Nivelrikon päälle mobilaattia ja lenkille, siinä oiva lääke joka toimii jokaiseen niveleen, ei tarvitse vatsaansa ärsytellä turhilla myrkyillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat