Kaukorakkaus

Vierailija

Varmaan joillakin muilla on myös kokemusta kaukorakkaudesta. Itse olen ollut sellaisessa jo 6v. Työssä ollessa odoteltiin sen loppumista ja uutta elämää. Se kantoi vaikeiden aikojen ja ikävän yli. Oli itkua, riitaa,naurua, onnea, eniten kuitenkin ikävää. Minä pääsin syksyllä pois työelämästä. Mies on vielä töissä. Nyt odotellaan hänen vapautumistaan työstä. Minä itärajalla kaupungissa, hän lakeudella maaseudulla. Yritän mahdollisimman paljon olla hänen luonaan. Mutta kotini ja perheeni ovat täällä ja en halua jättää heitä kokonaan. Hänen kotinsa ja perheensä on siellä. Tarleena

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Lainaus:

Varmaan joillakin muilla on myös kokemusta kaukorakkaudesta. Itse olen ollut sellaisessa jo 6v. Työssä ollessa odoteltiin sen loppumista ja uutta elämää. Se kantoi vaikeiden aikojen ja ikävän yli. Oli itkua, riitaa,naurua, onnea, eniten kuitenkin ikävää. Minä pääsin syksyllä pois työelämästä. Mies on vielä töissä. Nyt odotellaan hänen vapautumistaan työstä. Minä itärajalla kaupungissa, hän lakeudella maaseudulla. Yritän mahdollisimman paljon olla hänen luonaan. Mutta kotini ja perheeni ovat täällä ja en halua jättää heitä kokonaan. Hänen kotinsa ja perheensä on siellä. Tarleena

Heh heh, tämä on sitten vähän pilke silmässä kirjoitettu: osaattekos tosiaan sovittaa pohojalaasen ja itäsuomalaisen luonteenpiirteet keskenään?? ;))
Eipä silti, minun miesystäväni on niin ikään Itä-Suomesta, minun vanhemmat on Hämeestä, ja olen asunut Länsi-Suomessa lähes koko ikäni - hyvin meilläkin kyllä "pyyhkii"! Tosin ei olla kaukosuhteessa, mutta ei asuta yhdessäkään.

Vierailija

Heh heh, tämä on sitten vähän pilke silmässä kirjoitettu: osaattekos tosiaan sovittaa pohojalaasen ja itäsuomalaisen luonteenpiirteet keskenään?? ;))
Eipä silti, minun miesystäväni on niin ikään Itä-Suomesta, minun vanhemmat on Hämeestä, ja olen asunut Länsi-Suomessa lähes koko ikäni - hyvin meilläkin kyllä "pyyhkii"! Tosin ei olla kaukosuhteessa, mutta ei asuta yhdessäkään. [/quote]

Me ollaan sovitettu. Tosin minä (nainen) olen Itä-Suomesta ja mies on pohojalaanen. Välillä on ollut kuullun ymmärtämis vaikeuksia. Mutta selittelyllä (jonka minä taidan) ja huumorilla on menty eteenpäin.
Voi olla, että jos nainen on pohojalaanen se olisi vaikeampaa. Sillä hänen on varmaankin vaikeampi suorempana ihmisenä niellä itämiehen monimutkaisenpaa luonnetta.Tarleena

Vierailija

MINÄ ITÄSUOMALAINEN SAIN ELÄÄ 50 ERITTÄIN HYVÄÄ JA ONNELLISTA AVIOLIITTOVUOTTA POHOJALAISEN MIEHEN KANSSA,KUNNES KUOLEMA MEIDÄT ROTTI.
PARISUHTEEN ONNI PERUSTUU RAKKAUDESSA TOINEN TOISENSA KUNNIOITUKSELLE,MYÖS VASTOINKÄYMISTEN KESKELLÄ,ELÄMÄN ARJESSA.

Vierailija

Lainaus:

MINÄ ITÄSUOMALAINEN SAIN ELÄÄ 50 ERITTÄIN HYVÄÄ JA ONNELLISTA AVIOLIITTOVUOTTA POHOJALAISEN MIEHEN KANSSA,KUNNES KUOLEMA MEIDÄT ROTTI.
PARISUHTEEN ONNI PERUSTUU RAKKAUDESSA TOINEN TOISENSA KUNNIOITUKSELLE,MYÖS VASTOINKÄYMISTEN KESKELLÄ,ELÄMÄN ARJESSA.

Otan osaa miehesi poismenon johdosta. Mutta todella pitkään saittekin elää yhdessä! Minut ja puolisoni kuolema erotti jo 27 avioliittovuoden jälkeen...

Vierailija

Anonyymille 23.03.2012 klo 21:22 Isoilla, eli tikkukirjaimilla kirjoittaminen nettikirjoittelussa tarkoittaa huutamista.

Vierailija

Minä olen karjalaisen miehen kanssa naimisissa. Kaikki suvun miehet ajattelivat, että jos yksi saa on annettava muillekin. Kun vaimojen silmä vältti olivat miehet valmiita peuhaamaan muidenkin kanssa. Kai tämä oli sitä karjalaista vieraanvaraisuutta. Omani oli aivan samanlainen. Ja melkoinen kyläluuta vielä.
Viimein suivaannuin niin paljon. että päätin maksaa samalla mitalla. Olinkin huora ja avionrikkoja jne... Tiukan väännön jälkeen mies tunnusti, että en ole sen huonompi kuin muutkaan. Uhkasin tehdä aina samat temput kuin hänkin. Nyt hän on uskollinen. Tai ainakaan ei ole jäänyt kiinni.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 26.03.2012 14:20
.....Minä olen karjalaisen miehen kanssa naimisissa. Kaikki suvun miehet ajattelivat, että jos yksi saa on annettava muillekin. Kun vaimojen silmä vältti olivat miehet valmiita peuhaamaan muidenkin kanssa. Kai tämä oli sitä karjalaista vieraanvaraisuutta.....

Ei pidä paikkaansa tuo väittämäsi, että tämä olisi karjalaista vieraanvaraisuutta.
Ei saa yleistää koko karjalan heimoa koskevaksi sitä, jos sinulla on ollut noita
"yhteishyväkokemuksia". Eikö myös keskustelun otsikko ollut "Kaukorakkaus", eihän
tuo sinun kokemuksesi ole kaukorakkautta, jos naimisissa olette ja yhdessä asutte.

"Karjalainen mies"

Vierailija

Minulla on semmoinen "kaukorakkaus" että odottelen, milloin saapuu
"Prinssi Uljas, sadun Ihmemaan" ...

Nämä paikalliset Pojut ovat osoittautuneet henkisesti keskenkasvuisiksi
kun olisi pitänyt olla arkielämässä Mies ja huolehtia omalta osaltaan perheestä yhdessä Vaimon kanssa...

Soittelen grammaria ja kaihoilen ...

Send me the pillow that you dream on.... ;D

http://youtu.be/TYiRGXnqUTo

Vierailija

Mun "kaukorakkaus" oli komea, kuin Dino ...
osoittautui sitten juopommaksi....
kirjerakkaus ei kestänyt arkea siis...

ja Dinolla on kyllä komeampi ääni :)

I've waited so long for you to write me,
But just a memory's all that's left of you.
Send me the pillow that you dream on,
So darling, I can dream on it, too. ....
http://youtu.be/hOswjwx1QKw

Vierailija

Kaukorakkauksia on kyllä monenlaista. Tämä ei kyllä ihan liity aloittajan tarkoittamaan. Silti haluan kertoa eräänlaisen kaukorakkauden.

Mies menee Thaimaanlomalle, kohtaa tarjottua rakkautta. Loman aikana kustantaa kaiken kuten asiaan kuuluu. Kotiinpaluusta alkaa kaukorakkaus, tekstiviestit ja puhelut kulkee maasta toiseen.

Rakkautta jatkuu muutaman vuoden. Välillä mies lomailee rakkaansa luona ja väliajalla lähettää rahaa, siellä kun toimeentulo on niin hankalaa. Morsion velikin kehoittaa vaatimaan lisää rahaa.

Välillä mies epäilee, ettei ole ainoa naiselleen, jatkaa silti kaukosuhdetta. RAKKAUS on niin todellista. Lopulta rakkaus uhkaakin muuttaa ihan toiseen maahan kuin tänne kylmään Suomeen. Silloinko silmät avautuu. Ehkä silloin.

Mies masentuu. Tulihan otettua laina morsion ylläpitoon ja meni vuosia hukkaan. (Vai menikö sittenkään) Olihan hänellä jännää. Nyt hän maksaa lainaa ja yrittää palauttaa suhteita sukulaisiin, jotka aikanaan varoittelivat, ettei kannata olla liian sinisilmäinen. Silloin mies oli vihainen suvulle, joka oli vain "kateellinen" hänen "hyvästä" onnestaan löytää niin kiltti ja avulias nainen jota ei edes Suomesta löydy. Tämä tapaus tuskin ainoa laatuaan.

Vierailija

Lainaus:

Kaukorakkauksia on kyllä monenlaista. Tämä ei kyllä ihan liity aloittajan tarkoittamaan. Silti haluan kertoa eräänlaisen kaukorakkauden.

Mies menee Thaimaanlomalle, kohtaa tarjottua rakkautta. Loman aikana kustantaa kaiken kuten asiaan kuuluu. Kotiinpaluusta alkaa kaukorakkaus, tekstiviestit ja puhelut kulkee maasta toiseen.

Rakkautta jatkuu muutaman vuoden. Välillä mies lomailee rakkaansa luona ja väliajalla lähettää rahaa, siellä kun toimeentulo on niin hankalaa. Morsion velikin kehoittaa vaatimaan lisää rahaa.

Välillä mies epäilee, ettei ole ainoa naiselleen, jatkaa silti kaukosuhdetta. RAKKAUS on niin todellista. Lopulta rakkaus uhkaakin muuttaa ihan toiseen maahan kuin tänne kylmään Suomeen. Silloinko silmät avautuu. Ehkä silloin.

Mies masentuu. Tulihan otettua laina morsion ylläpitoon ja meni vuosia hukkaan. (Vai menikö sittenkään) Olihan hänellä jännää. Nyt hän maksaa lainaa ja yrittää palauttaa suhteita sukulaisiin, jotka aikanaan varoittelivat, ettei kannata olla liian sinisilmäinen. Silloin mies oli vihainen suvulle, joka oli vain "kateellinen" hänen "hyvästä" onnestaan löytää niin kiltti ja avulias nainen jota ei edes Suomesta löydy. Tämä tapaus tuskin ainoa laatuaan.

No, tässähän ei taida ollakaan ihan rakkaudesta kyse tämän ulkomaalaisen osalta, tällainen on pikemminkin rakkaus-hyötysuhde, tosin niin, että suomalainen ei sitä älyä! Tyhmiä ovat ne ihmiset, usein juuri miehet, jotka kuvittelevat, että kaukorakkaus on todellista, pyyteetöntä rakkautta!! Ikävä kyllä, ulkomaalaisiin ei kannata rakkaudessa ollenkaan luottaa.

Vierailija

Miten se olikaan: Rakkaus on sokea. kaiken se kestää. Kaiken se antaa anteeksi. Unohtaa kärsimänsä vääryyden. selittää kaiken "oikein päin" jne...jne...
Sääli vain, että tälläistä rakkautta käytetään väärin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat