Hyvää Naistenpäivää kaikille naisille!
Minä en ole koskaan itse viettänyt sitä sen kummemmin. En ole aina edes huomannut, että on naistenpäivä. Minun lähipiirini miehet eivät kai ole pitäneet sitä mitenkään tärkeänä, eivätkä ole toivotelleet hyvää naistenpäivää, saatikka kukalla tai muulla lahjalla muistaneet.
Miten teidän muiden naisten tilanne on? Oletteko saaneet huomiota enemmän kuin normaalina päivänä? Onko tämä päivä vain päivä nettisivulla, uutisissa jne. vai onko sillä oikeasti jotain merkitystä elämässänne?
No en minäkään ole sen kummemmin tuota päivää koskaan viettänyt, ja olisinkohan saanut mieheltänikään mitään erityistä lahjaa tms silloin - en välttämättä edes pusua... Päivä muiden joukossa... :(
Nyt kyllä toivoisin, että tuo yksi mies edes jotenkin tätä muistaisi, se olisi hänelle plussaa, kun olemme vasta tutustuneet... Saa nähdä!!
Mutta kaitpa sitä pitäisi viettää sellaista "ihmisarvon" päivääkin joskus? Onhan nuo monet miehetkin kuitenkin ihan loistotyyppejä!
Naistenpäivä on jokapäivä. Henkilökohtaiset merkkipäivät ovat asia erikseen.
Naisen pitää saada kokea hänelle kuuluva arvostus jokaisena päivänä.
Jos miehet kokee naistenpäivän itselleen erityisenä pinnojenkeruupäivänä,
niin ollaan hakoteillä.
Naispuolinen työnantajani tapasi ojentaa narsissikimpun naistenpäivänä toivotuksella:"Hyvä me!"
Niin se kallistuu kohti iltaa tämäkin päivä. Ei ollut sen kummempi kuin muutkaan päivät. Kukaan ei edes muistanut, että on naistenpäivä. Laskiaista vietettiin ja muistettiin kyllä. Mutta hyvä niinkin, sillä ulkoilu ja liikkuminen ovat tärkeitä asioita.
Toki saisi olla ihmisarvonkin päivä, ihan vain muistutukseksi, että kaikki olemme ihmisarvomme ansainneet.
Huomenna päivä uusi, katsotaan mitä se toisi tullessaan :).
Jo vain, naispuoliset työkaverit onnittelivat ja minä heitä. Itse en noteeraa kummemmin; olen tasa-arvon kannalla. Vietän naistenpäivää isommin sitten, kun voimme viettää myös miestenpäivää. Minusta nainen ei ansaitse sen enempää eikä vähempää erityiskohtelua kuin mieskään.
Tuo edellä ehdotettu Ihmisarvon päivä olis hyvä!
Minusta on kiva, että on naistenpäivän kaltaisia päiviä piristämässä normipäivää. Tasapaksua arkea kyllä riittää. Aikanaan työssä meitä naisia muistettiin jokunen kerta ruusulla, se tuntui kyllä mukavalta. Tänään olen toivotellut ja saanut toivotuksia esim. jumpparyhmässä ja sähköpostitse, samoin sain kivan tekstiviestitervehdyksen tulevalta miniältäni. Kyllä niistä kaikista hyvää mieltä sai.
Olen samaa mieltä kuin edellä oleva. Tämä päivä on tosin Kansainvälinen naistenpäiväkin ja tarpeen muistuttamassa meitä, että kaikkialla maailmassa naisten asema yhteiskunnassa, perheissä, suvuissa, työpaikoilla ja työttömänäkään ei ole hyvä kuin meillä.
Tuo on hyvä pointti. Suurin osa suomalaisista naisista on paremmassa asemassa kuin monessa muussa maassa. Meillä on tasa-arvo ja jonkinlainen toimeentulo turvattuna naiselle ilman miestäkin. Se on hieno asia, eikä aina itsestäänselvyys joka paikassa.
"Kohota,nosta,hinkkaa ja hankaa:
kyllä on naisen elämä rankkaa.
veltostuu vatsa ja roikkuu rinta,
eikä sileä ole enään reidenkään pinta.
Alkaa vaivata tanttatauti,unohda se
ja elämästä nauti!
Höyrytä,haudo, ja itseäs helli,kuori ja yrteissä kelli.
Pääsee näin valloilleen kehon kieli,
hohtavat silmät ja virkistyy mieli.
Katsoo pian peilistä uusi nainen,lähes täydellinen,
siis sinunlainen."
Hyvää NaistenPäivää
T. Kukka
TAUSTA: Naistenpäivän taustalla Yhdysvaltojen tekstiilitehtaiden työolot
julkaistu tänään klo 17:43, päivitetty tänään klo 17:49
Vuonna 1909 Yhdysvalloissa vietettiin ensimmäisen kerran kansallista naistenpäivää. Amerikan sosialistinen puolue halusi muistaa tällä tavoin tekstiilityöntekijöiden vuoden 1908 lakkoa, jolla he protestoivat kurjia työolojaan.
Vuonna 1910 Kööpenhaminassa kokoontunut Sosialistinen internationaali päätti vuosittaisen kansainvälisen naistenpäivän vietosta. Päivällä pyrittiin edistämään maailmanlaajuisesti naisten oikeuksia ja äänioikeuden toteutumista. Yksimielistä päätöstä päivän vietosta olivat tekemässä myös Suomen kolme ensimmäistä naiskansanedustajaa.
Vuonna 1911 Kansainvälistä naisten päivää vietettiin ensimmäisen kerran Itävallassa, Tanskassa, Saksassa ja Sveitsissä 19. maaliskuuta. Yhteensä yli miljoona henkilöä osallistui tapahtumaan. He vaativat naisille äänioikeutta, oikeutta julkiseen virkaan, työhön ja ammattikoulutukseen sekä syrjinnän lopettamista työelämässä.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/03/naistenpaivan_taustalla_yhdysvalto...
Voi turhuuden turhuus. On naistenpäivää, äitienpäivää, ystävänpävää...Pakkopullaa sanon minä!
Paljolti samaa mieltä. Kauppiaiden päiviä, joista saa aiheita "Osta!"-mainoksiin.
Minulla on tekemistä, jotta saan rahat riittämään ihan tavalliseen arkeen. Sitten vielä
vaaditaan, että ylen aikaa hankkisin jotain juhlistustakin. - Onneksi nyt jo elelen itsekseni,
eikä enää tarvitse lasten iloksi kaikenlaista rekvisiittaa ostaa.
Ja tulossa 19.maaliskuuta Minna Canthin päivä, tasa-arvon päivä!
Speden "Naisen logiikkaa"-
hauskaa--
ja niin totta- kin ?
http://www.youtube.com/watch?v=HioM7hB5EHc