Suolakivilamppu

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Kommentit (8)

Vierailija

Minulla on mutta lamppu makuuhuoneessa ja tuikkulamppu olohuoneessa en ole tienytkään noista terveysvaikutteista.
Täytyykin ajatella asiaa siltä kantilta.
Minusta lampussa on niin kaunis ja pehmeä tunnelmavalo että olen polttanut ihan sen vuoksi.

Vierailija

Meillä on käytössä kaksi isohkoa suolalamppua.
Hankin ne ystäväni innoittamana juuri puhdistamaan ilmanlaatua.
Netistä luin niiden terveysvaikutuksistakin.
Jokin aika sitten luin otsakkeen ettei niistä olisikaan mitään apua ilman puhdistamiseen. Niin tai näin minä ainakin uskon suolan puhdistavaan vaikutukseen.
Toimiakseen hyvin on lampun oltava päällä vähintään neljä tuntia yhtäjaksoisesti. Välillä on myös hyvä suihkuttaa siihen sumitinpullosta vettä.
Tunnelmanluojana ainakin on todella kaunis.

Vierailija

http://www.jalokivigalleria.fi/kotisivut/html/SuolakTerveysom.htm

"Jo vuosisatoja ihmiskunta on tiennyt suolan positiiviset vaikutukset ja sen käyttö-
mahdollisuudet puhdistavana ja neutralisoivana aineena terveyteesi. Suolakidelamppu tuo monia positiivisia ominaisuuksia ja palan luontoa elinympäristöösi. Se tuo positiivista energiaa huoneeseesi lämpimällä valon hehkulla.

Suolakidelampun miellyttävä valo luonnonväreissä vaihtelee valkoisesta oranssiin parantaen henkistä ja fyysistä hyvinvointiasi. Oranssi valo edistää hyväntuulisuutta ja rentouttaa sekä auttaa edistämään luovuutta ja tuo sinulle lisää elämäniloa.

Normaali positiivisten ja negatiivisten hiukkasten suhde päivittäisessä huoneilmassa riippuu monesta eri tekijästä, kuten ilmanpuhdistimista, tietokoneista, sähkölaitteista, tupakansavusta ja huonosta tuuletuksesta. Kaikki nämä ovat vastuussa rajusta positiivisten ionien kasvusta huoneilmassa.

Suolakidelamppu on uusi ja upea mahdollisuus saada aikaan ionitasapaino. Suola on negatiivisesti vapaiden ionien lähde ja tämä vaikutus on entistä voimakkaampi, kun suolakidettä lämmitetään hehkulampulla tai kynttilällä.

Näissä lampuissa käytetyt suolakiteet ovat parasta valikoitua laatua, luonnonkiteitä ja ne ovat ainakin 250 miljoonaa vuotta vanhoja. Jokaisella suolakiteellä on oma muotonsa sekä värinsä ja siksi jokaisella valolla on oma yksilöllinen luonteensa ja vaikutuksensa.

Suolakidelamput on suunniteltu sisäkäyttöön eikä niitä saa käyttää kosteissa tiloissa eikä ulkona. Suosittelemme käytettäväksi kuumuutta sietävää 15 W uunilamppua."

Minulla on ollut suolakidelamppu useita vuosia ja olen tyytyväinen siihen
ja kauniskin se on :) Pimeänä vuodenaikana se palaa kaiket päivät, sehän
kuluttaa tosi vähän sähköä. Onhan minulla tuikkulyhtykin, mutta se on enemmän
vain silmän ilona ja kerrallaan käytössä vain sen yhden tuikun palamisen ajan.

Suosittelen suolakidelamppua kaikille, nykyisinhän niitä saa jo aika edullisestikin.

Kuva näyttää vähän erikoiselta, en tiedä mihin olen tuon
alustan onnistunut häivyttämään, ei lamppu sentään ilmassa
leijaile :) Eikä minulla näy olevan siitä parempaa kuvaa...

Terkuin Grandmother

Vierailija

Kyllähän tuollainen lamppu ilmaa puhdistaakin... ja ilman pölyhiukkaset siirtyy sitten laittialle...

Vierailija
Biba

Kiitos kaikille vastauksista, varmaan lampun hankin, vaikka en nyt siltä mitään ihmeitä odota tuohon univaikeuteen. Ehkä enempi voisin tarkistaa omia iltarutiineja... ja jättää esimerkiksi kahvinjuonnin pois illalla, jos aamulla herätyskello soi klo 5....
Anonyymille sanoisin, että varmaankin kaikki pöly kerääntyy lattioille ja muille tasoille, lopuksi. Ja sitten imuroidaan :)

Niin, eihän tuo suolakidelamppu mikään ihmeidentekijä ole siinä univaikeudessa,
vaikka muuten onkin hyvää oloa ja hyvää mieltä lisäävä ja myös kaunis katsella :)
Biba, joskus aikaisemmin kyselit muistaakseni vaihtoehtoisissa hoitomuodoissa
myös kotikonsteja unensaantivaikeuksiin. Oletko niitä asioita, mistä silloin
puhuttiin, kokeillut? Sitruunamelissaa, kamomillaa ym.

Kahvijuonti illalla ainakin minulla itselläni on sellainen juttu, että se kannattaa
jättää pois. Jos juon vaikkapa 18:n jälkeen kahvia, niin silloin kyllä valvon
suurimman osan yötä. Jotkut taas ovat onnistuneet käyttämään kahvia ikäänkuin
"unilääkkeenä" sillä tavoin, että juo sen kahvin juuri ennen kuin käy nukkumaan.
Silloin se ei ehdi vielä piristää, vaan kuulemma auttaa nukahtamaan.
En ole sitä itse uskaltanut kuitenkaan kokeilla.

Nyt taisi tämä juttu lipsahtaa vähän pois tuosta suolakidelampusta, mutta
tällaistahan se on meidän karjalaismummojen kanssa :)

Vierailija

Minä tykkään polttaa tuota lamppua ihan itseni iloksi hyväämieltä tuomaan ja en pane yhtään hanttiin vaikka sillä terveysvaikutteitakin olisi.
Siellä on muuten harmaa päivä ja luntakin satelee hiljalleen, isä sanoi aina näin kevät-talvella että "uusi lumi on vanhan surma" ja niinhän se taitaa olla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat