Pääsiäisruoka

Vierailija

Onneksi joku on miettinyt koko menun valmiiksi! Voikuttaa herkulliselta tuo pääruoka ja miksei kaikki muutkin!
http://reseptitaivas.fi/blogi/2012/03/18/p%C3%A4%C3%A4si%C3%A4isen-juhla...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Raittiin ihmisen menu on sitten ilman alkoholiakin herkullinen.

Eikä viitsi ruokavieraillekaan viiniä tarjoilla,
koska monella nykyisin on alkoholiongelma,
joka roihahtaa päälle juhlapyhinä....

Tarpeetonta tyrkyttää alko-tuotteita yleensä missään.

-luulisi ihmisten osaavan tehdä niin hyvää ruokaa, että sen saa ilman viinaakin alas?

Vierailija

Pääsiäisruokakeskustelu on vettymässä pääsiäisjuomamotkotukseksi. Pääsiäisvieraat eivät tule illanistujaisiin, vaan lounaalle. Tullaan autolla ja kuski on raitis. En minä haluaisi pilata tunnelmaa ryhtymällä holhoamaan omia vieraitani. Hyvin ateriaan valitusta juomasta, esimerkiksi viinistä, on yhtä paljon iloa kuin muusta ateriasta. Voishan pääsiäisaterialla tarjota kaurapuuroa ja selittää downshiftaamisen olevan ekologisesti arvokasta, ehkäpä Jeesuksen mieleen.

Vierailija

Taas ahdasmieliset asialla.. tottakai viini kuuluu ainakin juhla-aterialle ja ei se kenestäkään tee alkoholistia jos ottaa lasin viiniä hyvän ruuan kanssa. Hurskastelua, sanon minä jos ruvetaan taas moralisoimaan.. antakaa kaikkien kukkien kukkia ja nauttia elämästä omalla tavallaan. Jos ette itse käytä viiniä se on teidän tapanne...

Vierailija

Lainaus:

Puput eivät kulje autolla edes pääsiäisenä. Sehän sanotaan Sanassa.

Mun naapuri Pupu kulkee koko ajan autolla ,
pääsiäisenä kuulema menossa sukuloimaan.
Ulkoilee joka päivä.
Sillä on tosi mageita valjaita ja heijastinliivejä,
varmaan koko kaupungin parhaiten pukeutuva pupu.

Kovasti urheilullinen pupu, aikoo kuulema osallistua
kanihyppyynkin ihan SM-tasolla.
http://www.suomenestekanit.net/kanihyppy.html
Sitä en tiedä mitä Sana asiasta sanoo :)

Vierailija

Kellään hyvää lampaanpaistin valmistusohjetta, sellaista jota voi ehdottomasti suositella?
Itselläni kyllä mainio sellainen, mutta kun olen tehnyt tämän reseptin mukaan about 20 v. niin tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Sanotaanahan että vaihtelu virkistää.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

No hei, palasihan tämä keskustelu itse asiaan. Kävin katsomassa tuon menyyn ja oli kyllä herkullisen näköistä ja sopii karppaajallekin. Jälkkärin sokerit voi vaihtaa steviaan. Kuulun niihin, jotka pitävät lampaan lihasta ja karitsa on taatusti parempaa. Ei ole vielä vanhan villasukan maku päässyt tarttumaan ;)
Jos on hyvää lampaanlihaa, luulisi, että melkein mikä ohje tahansa olisi hyvää. Paljon valkosipulia :) :)

Ps millainen sinun ohjeesi on??

Vierailija
kirsikankukka55

No hei, palasihan tämä keskustelu itse asiaan. Kävin katsomassa tuon menyyn ja oli kyllä herkullisen näköistä ja sopii karppaajallekin. Jälkkärin sokerit voi vaihtaa steviaan. Kuulun niihin, jotka pitävät lampaan lihasta ja karitsa on taatusti parempaa. Ei ole vielä vanhan villasukan maku päässyt tarttumaan ;)
Jos on hyvää lampaanlihaa, luulisi, että melkein mikä ohje tahansa olisi hyvää. Paljon valkosipulia :) :)

Paistin pintaan hierotaan suolaa ja valkopippuria. Lihaan työnnetään tiuhaan pitkittäin leikattuja valkosipulinkynsiä.
Uunipannulle mukaan pieniä sipuleita ja pikkuporkkanoita tai jos on isompia porkkanoita niin suikaloituja.
Paistamisen aikana valellaan paistia liemellä joka sisältää vahvaa kahvia, paksua kermaa ja hiukkasen sokeria.
Kun paistomittari näyttää n. 72 astetta niin valmista on.

Vierailija

Alottelijaa en neuvoisi puukottamaan lihaan valkosipulin liuskoja. Neuvo on ikivanha ja aina on tuloksena lihanesteen valuminen ja paistin kuivuminen. Lampaasta löytyy kalvotaskuja, jonne valkosipulia voi jemmata mielin määrin. Muuten Anonyymi 31.03.2012 14:09:n ohje vaikuttaa mukavalta. -lammashullu

Vierailija
kirsikankukka55

No hei, palasihan tämä keskustelu itse asiaan. Kävin katsomassa tuon menyyn ja oli kyllä herkullisen näköistä ja sopii karppaajallekin.
Jälkkärin sokerit voi vaihtaa steviaan. Kuulun niihin,
jotka pitävät lampaan lihasta ja karitsa on taatusti parempaa.
Ei ole vielä vanhan villasukan maku päässyt tarttumaan ;)

Luetaan ensin kotona lapsenlapsen kanssa Raamatusta kertomus siitä kuinka paimen etsi kadonnutta lammasta.....
Sitten mennään lapsenlapsen kanssa kauppahalliin ostamaan karitsaa.

Paimenhan tappoi sen kadonneen lampaan ja myi ostarin lihakauppiaalle,
jotta saamme Pääsiäislammasta?
vai olikse Punahilkka jota myydään karitsana ....
Tai haetaan kotieläinpuistosta paisti..äähh..

"Lampaansyöjät"

Vierailija

Lainaus:

Taas ahdasmieliset asialla.. tottakai viini kuuluu ainakin juhla-aterialle ja ei se kenestäkään tee alkoholistia jos ottaa lasin viiniä hyvän ruuan kanssa. Hurskastelua, sanon minä jos ruvetaan taas moralisoimaan.. antakaa kaikkien kukkien kukkia ja nauttia elämästä omalla tavallaan. Jos ette itse käytä viiniä se on teidän tapanne...

Joo mut jos on valmiiksi alkoholisti, niin ei passaa ottaa tippaakaan punaviiniä tai muitakaan juomia joissa on prosentteja. Sinä se hölmö olet jos juopolle viinaa tarjoat.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

kirsikankukka55

No hei, palasihan tämä keskustelu itse asiaan. Kävin katsomassa tuon menyyn ja oli kyllä herkullisen näköistä ja sopii karppaajallekin.
Jälkkärin sokerit voi vaihtaa steviaan. Kuulun niihin,
jotka pitävät lampaan lihasta ja karitsa on taatusti parempaa.
Ei ole vielä vanhan villasukan maku päässyt tarttumaan ;)

Luetaan ensin kotona lapsenlapsen kanssa Raamatusta kertomus siitä kuinka paimen etsi kadonnutta lammasta.....
Sitten mennään lapsenlapsen kanssa kauppahalliin ostamaan karitsaa.

Paimenhan tappoi sen kadonneen lampaan ja myi ostarin lihakauppiaalle,
jotta saamme Pääsiäislammasta?
vai olikse Punahilkka jota myydään karitsana ....
Tai haetaan kotieläinpuistosta paisti..äähh..

"Lampaansyöjät"

hei Lampaansyöjä, viestisi ei ihan avautunut minulle ??

Anonyymi 14.09 Ohjeesi kuulostaa kyllä tosi herkulliselta :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat