Kommentit (10)

Vierailija

Harmi, kun sinulla ei ollut mitään omaa sanottavaa tuosta asiasta. En nimittäin koskaan avaa tänne ladattuja linkkejä, vaan odotan lukijoiden omia ajatuksia.
Nimim. myöskin sipulista pitävä

Vierailija

Lainaus:

Harmi, kun sinulla ei ollut mitään omaa sanottavaa tuosta asiasta.
En nimittäin koskaan avaa tänne ladattuja linkkejä, vaan odotan lukijoiden omia ajatuksia.
Nimim. myöskin sipulista pitävä

Minun ikioma
ajatukseni on, ettei Suomessa sipuli kasva noin isoksi.
Mikä lienee SE eli Suomen ennätys sipulin koossa?
Onko hyvän makuinen kun kasvaa oikein kookkaaksi?

"Allium"

Vierailija

Minä suorastaan rakastan sipuleita syön niitä ihan raakana viipaleina voileivällä.
Ruokaillessani viipaloin lautaselleni raakoja sipuliviipaleita useimmiten koko sipulin kerrallaan.
Muistan että isänikin tykkäsi niistä näin.
Sipuli on hyvä terveysvaikutteinen kasvi.

Vierailija

Minä pidän myös sipulista, vaan mikä siinä on, että pierettää sipulin syönnin jälkeen. Tuo terveellinen sipuli lisää kaasunmuodostusta suolistossa, joten en kovin paljon siksi sitä käytä, kun muuten päivä menee piereskellessä. Piereskely on mukavaa ajankulua kylläkin, jos ei kukaan ole hajuetäisyydellä. Oma pieru haisee aina hyvältä.

Vierailija

Lainaus:

Minä suorastaan rakastan sipuleita syön niitä ihan raakana viipaleina voileivällä.
Ruokaillessani viipaloin lautaselleni raakoja sipuliviipaleita useimmiten koko sipulin kerrallaan.
Muistan että isänikin tykkäsi niistä näin.
Sipuli on hyvä terveysvaikutteinen kasvi.

Niin - minulle ei perunoita eikä voileipää ilman sipulia.
Lapsena ihmettelin, kun naapurin tyttö laittoi raakoja sipulinrenkaita leivälleen,
minusta se oli pahaa. Mutta parikymppisestä lähtien olen minäkin innostunut
erilaisiin sipuleihin. Valkosipuli on kunkku, sanokoot lähimmäiset mitä hyvänsä.
Minä vaan henkäilen ja hönkäilen sen hajua, karkottaen sippusammat ihmiset,
mutta myös flunssat.

Vierailija

(kopioitu Terveys ja hyvinvointi sivulta)

Vanhat valkosipulikikat terveyden hoitamisessa ovat suomalaisille tuttuja. Korvatulehduksia on hoidettu työntämällä valkosipulinkynsiä korviin, sipulihauteilla on parannettu haavoja, ja valkosipulimaidolla on karkotettu flunssan oireita.

Perinteiset niksit saattavat nykypäivänä kuulostaa vanhentuneilta, mutta ne ovat kuitenkin oikeilla jäljillä. Valkosipuli sisältää antibioottista allisiinia, joka hillitsee ja estää bakteerien, hiivojen, sienten ja myös virusten kasvua.

Olen valkosipuli maitoa ottanut flunssa aikoina, sitä en tiedä onko se tuosta johtunut, mutta ei ole tarvinnu petissäkään olla flunssan takia. Eikä kuumeilua ole ollut. Muutenkin käytän runsaasti sipulia, puuro taitaa olla ainoa mihin en laita.:DD

Vierailija

Sipuli antaa makua moniin ruokiin ja minä käytän sitä usein.
Keittoihin purjosipulia.Muihin ruokiin kelta-valko-tai punasipuleita yleisimmin.
Sipulin maku muuttuu kypsennettynä makeammaksi.
Mikä onkaan sen parempaa,kun kypsennetyt sipulirenkaat esim. jauheliha-tai maksapihvin kanssa.
En minä ensimmäisenä ajattele sipulin terveellisyysvaikutuksia,vaikka niitäkin on,
jos sipuli puuttuu ruoasta,
niin kyllä sen huomaa mausta,että jotakin puuttuu,niin hyvän maun se antaa ruokiin.

käyttäjä-1153
Seuraa 
Liittynyt1.1.2015

Vähän tiedossa oleva konsti vähentää sipulin aiheuttamia vatsavaivoja on seuraava: kuumenna sipulihakkelus aluksi ILMAN RASVAA (varo palamista) ja laita vasta höyryn nousemisen (rikkiä?) jälkeen öljyä/voita pannulle kuullottamista varten. Alkukuumentamisen olen tehnyt joskus myös mikrouunissa.

Toimii minun kohdallani erinomaisesti. Voin syödä jopa itsetehtyä sipulikeittoa tuon käsittelyn jälkeen. Kärähtäminen on tosiaan pahin uhka eli matalalla lämmöllä kuumennus.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat