Hymiöt

Vierailija

Tunnetko hymiöt, tämän kirjoitetun kielemme uuden ilmiön? Käytätkö niitä? Itse tunnistan perushymiöt ja luultavasti osaisin laittaakin sellaisen oikeaan paikkaan, mutta käytän vähän. Mutta olen ajatellut pyytää sisarentyttäreltä perehdytystä asiaan, "hymiöiden käytön lyhyt oppimäärä". Olen saanut sen vaikutelman että nuorempi polvi (esim face bookissa) kertoo niiden avulla enemmän kuin mitä minä ollenkaan osaan lukea. Siispä olen ajatellut ottaa ilmiön haltuun! -Miten sinä?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Hauskaa jospa kertoisit noin opetuksen muodossa,sitten kun itse saat tiedon,taidon jyvät haltuusi.En itse osaa ja ilmeisesti vasta toukokuulla nuorempaa väkeä tulee käymään.Hyvää viikonvaihdetta kaikille jne.

Vierailija

Meillä on kaunis oma äidinkieli, miksi emme käyttäisi sitä?
Miksi ryhtyisimme käyttämään jotain ihmeellisiä merkkiyhdistelmiä, joiden
kirjoittamisessa ja suomentamisessa menee enemmän aikaa kuin asian
ilmaisuun oikeilla sanoilla? Minulle ainakin riittävät :) ja :( jos jotain pientä
haluan hymiö-linjalta käyttää.

Vierailija

Hymiöitä:
:E = olla epävarma jostakin
8D = olla todella innoissaan jostain
:O = "nyt en oikein ymmärrä"; huutoa
;) = silmänisku, edellä mainittu asia voi olla ironiaa
^-^ = kissa
^^ = "hymyilevät" silmät, hymyillä
<3 =sydän, rakkautta ja tykkäämistä ilmaiseva, voi kohdistua mihin tahansa, esim. "minä<3suklaa"
:) =vilpitön hymy, ilon, hyväksynnän ja toisinaan myös kiintymyksen ilmaisu, myös tapa pehmentää jotakin pyyntöä, esim "tuotko mulle huomenna kouluun sen kirjan? :)"
:( =pahoittelu, empatian ilmaisu, oman pahan mielen ilmaiseminen, esim. "sain tentistä kakkosen :("
:D =suuri riemu ja ilo, esim "meidän koira saa kohta pentuja :D"
;) =silmänisku, viekas, ovela, laskea leikkiä, vihjailla, flirttailla
:> =piruileva, hieman kuittaileva, ironinen hymy, kannattaa harrastaa tätä hymiötä vain kavereiden kesken
:< =kuin edellinen, mutta surullisella vireellä, usein tätä käytetään ilmaisemaan, että olisi muka loukkaantunut toisen jutuista vaikkei oikeasti olisi, esim. "no nyt mä en kyllä puhu sulle enää koskaan :<"
:'( =itkeä
:') =itkeä onnesta, olla syvästi liikuttunut
8) ="sammakkohymiö", käytän tätä laskiessani leikkiä, lisäyksenä jonkin kommenttini perään, jotta siitä näkisi, etten ole aivan tosissani
x) ja xD =hymyillä ja nauraa silmät ristissä, esim. rivommanpuoleiset jutut aiheuttavat usein tällaisen reaktion
Näitä kaikkia voi varioida ja yhdistellä, taitava netinkäyttäjä osaa tulkita saman hymiön eri yhteyksissä eri tavoilla, silti oikein.

"Ihan kujalla"

Vierailija

Lainaus:

ilmaisuun oikeilla sanoilla? Minulle ainakin riittävät :) ja :( jos jotain pientä

Olen kanssasi samaa mieltä siitä että äidinkielemme on kaunis ja haluan kyllä vaalia sitä(kin). Mutta tietyissä asiayhteyksissä, esim. nuorison kanssa kommunikoidessa (ersim. fb:ssa) on ihan mukava hallita nämä "tunnelmasävyjen lyhenteet". haluan myös pysyä ajan virrassa kiinni ja kieli(kin) kehittyy koko ajan!

Vierailija

Kiitos!
Sekoittaisin heti kissan ja hymyilevät silmät.En ole siis taitava netinkäyttäjä.Maksan laskuja ja surfailen siinä se taito joka enää jäljellä kun oli vuosi ilman nettiä.Mukavaa kun joku näkee muiden käyttäjien vuoksi noin paljon vaivaa. Hauskaa illan jatkoa kaikille.

Vierailija

Lainaus:

Samoilla linjoilla olen, minulle riittää tavallinen kieli, vaikken kiellä ketään käyttämästä
merkkikieltä. Kukin taaplaa tyylillään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat