Miten koette Japanin tilanteen?

Vierailija

Pakostakin tässä tulee mieleen,että mikä ihmeen tarkoitus tällä kauheudella on ?Aivan uskomaton luonnon voima.Tulee elävästi mieleen kyllä v.2004 ja Tapanin päivä.Myös tuo paniikki ostaa Jodi tabletit Apteekeista loppuun.On ihmisillä kauhu skenaario kyllä olemassa.Onko kaikki maailmanlopun enteitä?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Japanihan on hyvin maanjäristysherkkää aluetta ja siellä opetetaan lapsia jo pienestä pitäen,miten toimitaan järistysten sattuessa.Japanissa on isommat rakennukset rakennettu "joustaviksi",eli kestämään tämän tästä tapahtuvia maan järähtelyjä.
On varoitusjärjestelmiä tsunamien varalta,eli kaikki on viety huippuunsa.
Mutta perjantaina näistä ei mikään riittänyt,kaiken lisäksi oli vielä vaara ydinvoimala katastrofista.
Olin kauhuissani, katselin lamaantuneena niitä uutiskuvia.Se inhimillinen hätä,mikä siellä on on valtava.
Kokonaisia kyliä on tuhoutunut,kymmeniä tuhansia ihmisiä on kateissa,ilmeisesti kuolonuhrien määrä kasvaa kymmeniin tuhansiin.
Ihminen on pieni luonnon suuressa näytelmässä,olen tämän lauseen jostakin lukenut ja perjantaina se kyllä piti paikkansa.
Tuli taas jälleen kerran myös mieleen se,että pieniä on murheet,joita me täällä valitamme,kun toisilla on on koko elämä kyseessä.
Olen surullinen japanilaisten puolesta ja olen rukoillut heidän puolestaan,että jäljelle jääneet kestäisivät suuressa surussaan.Voimia se vaatii ja jälleenrakennus vie vuosia,mutta kuten historiasta olemme lukeneet,aina sieltä kuitenkin noustaan.

Vierailija

Minua hämmästyttää se tyyneys, mikä heijastuu japanilaisista. Me täällä tulemme hysteerisiksi jo tv-kuvia katsellessa, ostamme joditabletit apteekeista ja ehkä tarvitsemme kriisiapuakin!!

Vierailija

Lehdet kertoivat: Seismologit ennustavat,että Japaniin tulee vielä suurempi maanjäristys.kuin mitä nyt oli tämä perjantainen järistys.
Tulee vaan mieleen,että miltä tuntuu olla ja asua ikäänkuin "ruutitynnyrin" päällä joka hetki.
Vai siihenkö se japanilaisten tyyneys perustuukin,se mikä tulee on tullakseen,kohtaloaan ei voi muuttaa.

Vierailija

Niin näkyy tuo tyyneys olevan aivan uskomatonta.Ei voisi kuvitellakkaan Suomalaisista samaa.Mutta sen maan kansalaiset ovatkin aivan erityisiä.Minkä paineen alla nytkin elävät.Ei tietoa,mitä tapahtuu?Kauhu kuvia on tuollaiset kyllä,että herättää monenlaisia ajtuksia?Lähinnä ihmisen pienuudesta.

Vierailija

Järkyttävä onnettomuus taas jälleen kerran.
Eikä vieläkään ole pois suljettu,etteikö ydinonnettomuuden uhka olisi olemassa.
Muutama sata ihmistä on ainakin altistunut säteilylle.

Vierailija

Maanjäristyksiä on ollut aina ja tulee aina olemaan. Surullista nuo luonnon mullistukset. Mitään emme voi tehdä sille, että mannerlaatat liikkuvat. Luonnon lakiin on tyytyminen. Saamme olla kiitollisia, että asumme täällä Suomessa, ettei kaiken aikaa ole pelko maanjäristyksistä. Kyyneleet tulee silmiin tv:tä katsellessa, kun myötäelää japanilaisten surullista kohtaloa. Mieleen tulee myös Thaimaan tsunami, jolloin itsekin olin siellä lomamatkalla, tosin en onnekseni tsunamialueella. Maan suru oli valtava, silti thaimaalaiset jaksoivat hymyillä ja olla ystävällisiä. Ihailtavaa aasialaisessa kulttuurissa tuo tunteiden hallinta.

Vierailija

Aivan,"tuomion pasuunat" pysykööt lestissään.Tämä onnettomuus ei ole mikään rangaistus ihmiskunnalle,vaan täysin järjellä selitettävissä oleva asia.
Maanjäristyksiä on ollut tosiaan usein,mutta nykyään ne järistykset ovat vieläkin vaarallisempia,jos alueella on ydinvoimaloita,niinkuin nyt tässä Japanin järistyksessä on.

Vierailija

Lainaus:

Aivan,"tuomion pasuunat" pysykööt lestissään.Tämä onnettomuus ei ole mikään rangaistus ihmiskunnalle,vaan täysin järjellä selitettävissä oleva asia.
Maanjäristyksiä on ollut tosiaan usein,mutta nykyään ne järistykset ovat vieläkin vaarallisempia,jos alueella on ydinvoimaloita,niinkuin nyt tässä Japanin järistyksessä on.

Olen kanssasi samaa mieltä. Luonnonkatastrofeja on todellakin ollut aina. Maankuori on järkkynyt tulivuorenpurkausten ja mannerlaattojen liikahdusten vuoksi kautta historiansa. Turha tähän on vetää apokalyptista raamatuntulkintaa kuten jakeita viljelevä ystävämme >:/ tekee.
Jos on kiinnostusta tutustua katastrofien historiaan, voi tutkia vaikka tätä koostetta:

http://www.uusikaupunki.fi/~illaivo/luonnonkatastrofien_historiaa.htm

Yhtään maailmanloppua ei ole näidenkään seurauksena tullut.

Vierailija

Maapallo vaan on liikahtanut n. 5 metriä vinoon tuon Japanin maanjäristyksen voimasta, muttei maailman lopun meininki silti ole kyseessä eikä Jumalan rangaistukset. Meteorologit voi antaa järkeen käyvät selitykset tästä luonnon katastrofista.

Vierailija

Hirvittävä tragedia.Nyt alkaa tippumaan tietoja kuolleista,joita sattaa olla kymmeniä tuhansia.
Eloonjääneet ovat menettäneet kotinsa ja koko omaisuutensa.Sähköt ei toimi,vettä ja ruokaa ei ole.Kohta rupeaa taudit jylläämään,niinkuin aina tälläisissä tapauksissa.
Nyt jännitetään,rupeaako ydinvoimala vuotamaan ,vai ei ja tuleeko vielä mahdollisia jälkijäristyksiä.

Vierailija

Hurja kommentti,kun joku sanoi,että ei meitä pitäisi heilauttaa jos Japanilaisia kuolee.Eipä.Voi tuota itsekästä ajattelua.Ihmisiähän hekin ovat ja kyllä pitäisi heilauttaa ainakin miettimään asioita,jos tälläista tapahtuu.Tämä maailma on niin sekaisin,että ei sitä tiedä mikä onnettomuus se vielä meitäkin liikuttaa.Tosin eihän sille mitään mahda ,kun siellä on kauheus,mutta koskettaa se joka tapauksessa normi ihmistä.Ajatteppa ite!!

Vierailija

Kaupassa kuultua: "Hienostorouva" keskusteli suureen ääneen,että ei hän tuota Japanin tilannetta pidä minään,koska se oli luonnon aiheuttama katastrofi,se oli tullakseen ja sillä siisti.
Ennemmin hän ajattelee ja säälii Libyalaisia,koska siellä oleva sota on ihmisen aikaansaannosta!
Minä en voi ymmärtää,että joku näin ajattelee.Eikö se ihmisen hätä ole samanlainen,riippumatta siitä,kuka tai mikä sen aiheuttaa?
Monet siitä jonosta siirtyivät viereiselle kassalle.Rouva jäi kinastelemaan siihen erään mies-asikkaan kanssa.
Kuulin vielä lähtiessäni,kun mies sanoi sille naiselle,että älä puhu potaskaa.Sinne he jäivät kinaamaan,kun muut lähtivät pois.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat