Löydätkö sopivia vaatteita?

Vierailija

En tiedä onkohan tästä täällä keskustelua aiemmin?Tähän ongelmaan törmää nykyisin tälläinen pulskan puoleinen tavis nais ihminen.Mitotus on täysin pielessä.Minkä kokoinen ennen kävi ,ei tule nyt kuuloonkaan.Siis vaikka itse on saman oloinen.Takit oudon tiukkoja ,jos ennen kävi 44 niin nyt ei edes 46 mahdu.Kertokaa ,onko samoja havaintoja?Voihan olla ,että kommentteja tulee:laihduta.Mutta nuorison vaate muodin mukaan täytyisi varmaan siirtyä.
Minkäs näköinen on jos pingviini ahdetaan "tuubiin"?

Kommentit (3)

Vierailija

Lainaus:

En tiedä onkohan tästä täällä keskustelua aiemmin?Tähän ongelmaan törmää nykyisin tälläinen pulskan puoleinen tavis nais ihminen.Mitotus on täysin pielessä.Minkä kokoinen ennen kävi ,ei tule nyt kuuloonkaan.Siis vaikka itse on saman oloinen.Takit oudon tiukkoja ,jos ennen kävi 44 niin nyt ei edes 46 mahdu.Kertokaa ,onko samoja havaintoja?Voihan olla ,että kommentteja tulee:laihduta.Mutta nuorison vaate muodin mukaan täytyisi varmaan siirtyä.
Minkäs näköinen on jos pingviini ahdetaan "tuubiin"?

Kyllä löydän.Painoni pysynyt samana ja muutoinkin samoissa mitoissa kuin kymmeniä vuosia sitten eli ei mitää ongelmaa löytää kauniita ja hyvin istuvia vaatteita.
Sen olen huomannut että minulle käy useimmiten vielä pienempi koko kuin aikaisemmin vaikka mitaani muutoin vakaat löydän myös vaatteita nuoriso-osastolta.
Entiedä mutta itselläni tullut monasti mieleen että vaatemitoitus on suurentunut vuosien saatossa.
Oletko huomannut että vaateissa on eri mitoituksia vaikkakin koko olisi sama?
Pyydä myyjää avuksi.

Vierailija

En ole huomannut että vaatteet olisivat pienentyneet. itse löydän yläosia monesta koosta (38-42) koska niitä tehdään niin eri mitoituksella riippuen mallista. Housujakin löytyy ihan sopivia, entisin lukemin. Onneksi on kirjoa ja tyyliä joka makuun ja ikään. Kevät- ja kesävaatetuksessa uskaltaa jotenkin tarttua nuorekkaampaankin malliin, talvivaatetuksessa olen konservatiivisempi. Se on vähän kurjaa että syksyllä ja talvella on vaan niin synkkiä värejä tarjolla.

Vierailija

Lainaus:

En ole huomannut että vaatteet olisivat pienentyneet.itse löydän yläosia monesta koosta (38-42) koska niitä tehdään niin eri mitoituksella riippuen mallista. Housujakin löytyy ihan sopivia, entisin lukemin. Onneksi on kirjoa ja tyyliä joka makuun ja ikään. Kevät- ja kesävaatetuksessa uskaltaa jotenkin tarttua nuorekkaampaankin malliin, talvivaatetuksessa olen konservatiivisempi. Se on vähän kurjaa että syksyllä ja talvella on vaan niin synkkiä värejä tarjolla.

Vaatekokoja on itse asiassa suurennettu, sellaista olen ollut lukevinani. Ihmiset ovat lihoneet kaikkialla, mutta haluavat mahtua samaan kokoon kuin ennenkin ja vaatevalmistajat auttavat harhan ylläpidossa.
Löydän kokojani kaupasta helposti, mutta kun muoti on kovin niukkalinjaista, etsin hieman tarvitsemaani suurempia. En pidä vartaloa nuolevista vaatteista, samoin anteliaat pääntiet eivät sovi rusinaksi rypistyneelle muorille :(
Taitaa maan vetovoimakin vaikuttaa siihen, että vuosikymmenet entisenä säilynyt paino on jakautunut nyt pinnanmuodostuksellisesti väärin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat