Kärsimyskukka

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kylvin kokeeksi kärsimyskukkaa (Passiflora caerulea) ja nyt minulla on kuusi tainta, jotka ovat nopeasti venähtäneet jo yli 30 cm:n mittaisiksi. En löytänyt netistä kaikkea haluamaani tietoa.

Kertokaapa, oletteko laittaneet yhden vai useampia taimia samaan ruukkuun. Kukkimisesta on myös monenlaista tietoa. Siemenpussin kyljessä luvataan kukintaa jo samana kesänä, mutta monet kirjoittavat kärsimyskukan kukintaa pitäneen odottaa monta vuotta. Jotkut ovat latvoneet ja joku taas sanoo, että kasvi kuoli, kun hän katkaisi sen. Tekisi mieli jo heti pistää poikki, jos tuota vauhtia jatkavat venymistä.

Luulen osaavani muuten hoitaa kasvin, mutta nuo seikat vähän mietityttävät.

Kommentit (5)

Vierailija

En kyllä ymmärrä tätä systeemiä. Minulta jäi ruksaamatta "Koti ja piha", johon sovellus sanoi, että keskustelua ei voitu aloittaa. Merkkasin ruksin ja tallensin uudestaan. Sitä ei kai olisi pitänyt tehdä, koska tuli kaksi aloitusta. Aika outoa. Yleensä jos jotakin korjataan niin ei viesti ihan lennosta uudelleen lähde.

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kesän kasvi vietti ulkona tuulessa ja sateessa omenapuun juurella. En leikellyt varsia vaan kiersin vain kiepille tukisäleikölle.

Sisälle päästyään se alkoi heti puskea nuppua. Nyt kolmas kukka puhkesi tänä aamuna ja nuppuja köynnöksessä on neljätoista. Näköjään yksi kukkii kerrallaan ja kukka kestää vain muutaman päivän. Kuvan kukka on luonnollisen kokoinen.

Mielestäni aivan ihastuttava tuttavuus tämä kärsimyskukka.

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Aamulla maalta muutettuamme oli kasvissa kaksi kukkaa ja yksi iso nuppu. Parin tunnin kuluttua kukkia olikin kolme ja kipitin kiireesti ottamaan kuvaa. Syytä olikin, koska jo nyt yksi kukista on melkein kuihtunut. Kukkien yläpuolella ovat jo kuihtuneet kukkaset. Epäilenpä kehittyykö passionhedelmää näissä oloissa. :)

Nopea kasvi tämä eikä näköjään tee vain yhtä kukkaa kerralla niin kuin aluksi näytti.

Vierailija

Minulla on myös nyt kärsimyskukka purkissa.
Kesän se kukki heti,mutta ostin sen kärhönä ,vahingossa.Tuolla muualla minua neuvottiin,että sen pitäsi olla talven viileässä.
Olen ihan vihertumpelo.jotan katostaan miten käy kärsimyskukan.Kaunis se on kesällä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat