Sivut

Kommentit (83)

Olen yrittänyt viimekesänä soilikkia lehdestä,ei lähtenyt,leikkasin kyllä vain lehden poikki puoliksi ja molemmat puolikkaat multaan.Nyt pitäisi kyllä yrittää tuota lehtiruodin kohdalta leikkausta,jospa siitä lähtisi kasvun alkuja.
Minulla on ja vielä jouluinen jouluruusu nippa nappa hengissä.
Ja kaktukset ei onnistu ollenkaan ,pitäisi kyllä luovuttaa jo,minulla oli talven jäljiltä muutama alku,vaihdoin jo mullatkin ,näyttivät hyviltä ja kuivilta.No pitihän ne tietysti sitten kastella ,virhe ,siis kastelin liikaa.Yksi aamu olin siirtämässä verhoja ikkunan edestä vähän syrjenpään niin jo tarttui kaktus hihaan piikeistään ja aivan mätä ,eikä ollut kauaa kun olin mullat vaihtanut ja hyvältä näytti.

Liika kastelu on tosiaan varmin tapa tappaa ainakin pallokaktukset. Minulla on nyt yksi vanhapoika ollut joulusta asti kastelematta vähän viileämmässä kuin huoneenlämmössä. Saa nähdä, tuleeko siihen kukkia. Edellisestä kukinnasta on varmaan kymmenen vuotta.

Yksi lehtikaktus kukkii monta kertaa vuodessa. Nytkin siinä on muutamia kukkia. Kuvassa jo kuihtumassa, mutta oli oikein kaksoset samassa lehdykässä. Vien lehtikaktukset kesäksi ulos maalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin aamulla aikeissa ruveta leikkelemään koko ikkunan täyttävää kärsimyskukkaa, mutta lähempi tarkastelu kertoi, että siellä oli ensimmäinen kukka juuri auennut ja nuppuja pilvin pimein.

Siinä se nyt on ja jollakin ihmeen konstilla pitäisi saada ruukku vaihdetuksi isompaan siinä paikallaan, koska liikuttelu on lähes mahdotonta.

Oletteko myyneet kasvejanne tai muuta netissä?

Laitoin eilen kuvan rönsyliljasta ilmoituksen Tori.fi:hin ja neljän tunnin kuluttua ilmoituksen julkaisemisesta kasvi oli saanut uuden kodin.

Luonto korjaa ihmisen tekemät virheet.

Tuon elämäni ensimmäisen orkidean sain pari kolme vuotta sitten. Se on kukkinut jo monta kertaa. Vähän aikaa sitten alemman kukan nuppuvana heti kukan alta napsahti vahingossa poikki ja sekös suretti. Melkein heti sen jälkeen kasvi herätti varrestaan seuraavan uinuvan silmun, josta alkoi kasvaa uusi nuppuoksa. Siinä on nyt saman verran nuppuja kuin katkenneessakin oli.

Minulle tämä oli uusi asia, mutta ei varmaaankaan orkideoja harrastaville.

Lainaus:

Millä hinnalla Elli möit noin komean rönsyliljan? Jos saapi kysyä. :)

terv. Lilja

Myin kymmenellä eurolla. Olin jo viemässä sen taloyhtiön kierrätyshyllyyn, kun tytär sanoi, että pistä ilmoitus, joku hakee sen. Oikeassa hän oli. En tiedä, mikä olisi ollut "oikea" hinta, mutta halusin vain päästä siitä eroon, kun oli jo liian suuri ja uusi on kasvamassa. Sanoin hakijalle, että siinä on uudet alut vaikka naapurille antaa.
Vanha elli

Kliivia tykkää ahtaasta ruukusta. Minulla on niin iso kliivia, että emme jaksa kantaa sitä enää sisälle syksyllä. Se täytyy halkaista.
Kliivia tykkää päästä ulos toukokuussa. Se tykkää kylmähoidosta. Eikä siihen saa aurinko osua. Se polttaa lehdet.
Kesän alussa neljä kertaa noin viikon välein kaadan kliiviaan kakankakkavelliä, siis veteen sekoitettua kanankakkaa. Lorotan sitä niin, että menee vadille myös paljon. Tämän lisäksi juotan kliiviaani tosi paljon. Sille alkoi ravinteikas sadekausi viidakon aluskasvina jonne ei pääse aurinkokaan.
Monena kesänä heinäkuussa kliiviani on kukkinut runsaasti. Tänä kesänä siinä oli 12 muhevaa kukkarypäskää.
Talven se lepää sisällä valoisassa huoneessa ja annan kerran viikossa sille aika paljon vettä.

Kuinka kauan kestää ennenkuin iso posliinikukka alkaa kukkia.
Tänä kesänä siersin pikkuposliinikuksan ja myös tuon ison läsi-ikunalle. Pikkuposliinikukka on kukkinut muutamia kukkia. Iso posliinikukka kasvanut tosi paljon, mutta kukkinut se ei ole. Olen kastellut molempia melko paljon, koska näyttää, että tykkäävät siitä. En olisi aluksi uskonut, mutta niin näkyy olevana.
Täytyykö ison posliinikukan olla monta vuotta vanha ennenkuin se kukkii, vai onko joitain konteja jolla sen saa kukkimaan?

Minä ainakin laitan kuvassa näkyvän kaktuksen kesäksi ulos. Kasteln sitä kun on kuiva. Ulkona se on kasvanut uusia lehtiä. Olen pitänyt sitä ulkona melko myöhään syksyyn, silloin en enää ole paljon kastellut. Sitten kun sen ottaa sisälle lämpimään on alkanut heti kukkimaan.

Ostin jouluksi valkokukkaisen tulilatvan. Nyt kun se on ryhtynyt uudestaan kukkimaan ovat kukat vaalean punaisia.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia tulilatvasta?

katinka

Ostin jouluksi valkokukkaisen tulilatvan. Nyt kun se on ryhtynyt uudestaan kukkimaan ovat kukat vaalean punaisia.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia tulilatvasta?

Ei tulilatvasta, mutta ostin vaaleanpunakukkaisen santun ja kun se teki lisää kukkia, ne olivat tummanviolettisia.

Sain toissa jouluksi tulilatvan, mutta en saanut sitä viime jouluksi kukkimaan, vaikka roudasin sitä valoon ja pimeään muka ohjeen mukaisesti. Helmikuulla leikkasin sen matalaksi ja nyt se lykkää uutta kasvua. Perheen floristi väittää, etten saa sitä uudestaan kukkimaan, mutta minähän en usko. Vien sen kesäksi maalle ja syksyllä taas valoa ja pimeää ohjeen mukaan. Siinähän taas yksi kokeilun kohde. :)
Vanha elli

Vierailija

Tässä myös tuhottu ketju kuvien poistumisen vuoksi.

Kyllähän tätäkin jatkaa voisi, mutta pitäisi saada helpommaksi kuvien liittäminen omalta koneelta. Tässähän kuten monessa muussakin keskusteluissa on tarkoitus esitellä niitä omia kasveja.

Laitoin palautetta asiasta eikä haittaisi vaikka muutkin laittaisivat

Hei! Olemme toimituksessa huomanneet, että moni keskustelija kaipaa kuvien liittämismahdollisuutta tänne keskusteluihin. Toistaiseksi tämän verkkosivun julkaisujärjestelmä ei mahdollista omien kuvien liittämistä keskusteluihin, mutta asia on otettu varteen. Teknistä järjestelmää kuvien liittämiseksi kehitetään parhaillaan! Eli toiveita on kuunneltu. Aikataulusta emme valitettavasti kuitenkaan osaa vielä sanoa enempää.

Lähettäkää jatkossakin kommentteja ja kehitysideoitanne sivun käytettävyyteen liittyen. Parhaiten toimii palaute-linkki.  

Vierailija

Hei! Olemme toimituksessa huomanneet, että moni keskustelija kaipaa kuvien liittämismahdollisuutta tänne keskusteluihin. Toistaiseksi tämän verkkosivun julkaisujärjestelmä ei mahdollista omien kuvien liittämistä keskusteluihin, mutta asia on otettu varteen. Teknistä järjestelmää kuvien liittämiseksi kehitetään parhaillaan! Eli toiveita on kuunneltu. Aikataulusta emme valitettavasti kuitenkaan osaa vielä sanoa enempää.

Lähettäkää jatkossakin kommentteja ja kehitysideoitanne sivun käytettävyyteen liittyen. Parhaiten toimii palaute-linkki.  

Miten toimitus on voinut lähettää tällaisen viestin "Vierailijana"? Onko tämä jokin provo?

Sivut

Tasan seitsemän vuotta sitten

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat