Kvartetti

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vihdoinkin,kuukausien jälkeen minäkin sain lipun Helsingin Kaupunginteatterin Kvartetti-esitykseen.
Esityksen Suomen ensi-ilta oli jo 31.1 2002.Liput ovat aina menneet,kuin kuumille kiville ja yhä näytelmää esitetään täysille katsomoille ja jonotukseen saa varautua.
[Kvartetti on Ronald Harwoodin kirjoittama näytelmä.]
Nimirooleissa loistavat karismaattiset: Lasse Pöysti 84v.,Ritva Valkama 79v.,Kyllikki Forssell 86v. ja Antti Litja 70v.
Esitys sai yleisön hohottelemaan ja tyrskähtelemään väliin kyynelet silmissä,vaikka aihe sinällään ei mikään naurun asia olekkaan.Siinä eletään vanhusten hoito-kodissa ikääntymisen ja luopumisen jokapäiväistä arkea.
Taide ei ole mitään,jos ei se kosketa,lausuttiin näytelmässä usein ja tämä kyllä kosketti.
Näin upeaa ja suurenmoista näyttely-työtä pääsee harvoin katsomaan.Varsinkin Lasse Pöystin ja Ritva Valkaman kohdalla meinaa adjektiivit loppua,niin suurenmoisia he olivat.
Kämmenet ovat vieläkin hellät abloodeista.
Olettaisin,että näytelmä on taltioitu filmille,mutta sitä ei varmaankaan esitetä ennen kuin,kuin live-esitykset Helsingin Kaupunginteatterissa loppuvat.

Kommentit (1)

Vierailija

Minä olen käynyt katsomassa Kvartetin kaksi kertaa.Ensimmäisellä kerralla mukana oli vielä Pentti Siimes.
Kvartetti on katsomistani teatterikappaleista aivan yliveto,ihan omaa luokkaansa.Näyttelijät ovat rooleihinsa todella sopivia.
Ja voi miten minä rakastankaan Lasse Pöystiä.Ajatella mikä mahtava ura hänellä on.Koko ajan hän ollut suosittu ja pidetty,ihan lapsinäyttelijästä asti.Hän suorastaan huokuu karismaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat