Kävelemään heinäkuussa Pohjois-Espanjaan?

Vierailija

Hei,
onko muita lehden lukijoita lähdössä kävelemään pyhiinvaellusreittiä Camino Francesia ensi heinäkuussa?
Lähden kohti Barcelonaa 30.6. ja olisi mukava tietää, jos jonku toinenkin olisi siellä samaan aikaan?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Olen lukenut lehdistä juttuja tuosta vaelluksesta ja ihmiset tuntuvat olleen tyytyväisiä siihen.
Kuinka pitkä matka se olikaan?Oliko se vielä jaettu useammalle päivälle?
Tuollainen reissu olisi mukava tehdä hyvällä porukalla.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 22.03. 20:31
Olen lukenut lehdistä juttuja tuosta vaelluksesta ja ihmiset tuntuvat olleen tyytyväisiä siihen.
Kuinka pitkä matka se olikaan?Oliko se vielä jaettu useammalle päivälle?
Tuollainen reissu olisi mukava tehdä hyvällä porukalla.

http://www.lomalinja.com/mo_camino_frances_ranskalainen_tie
Matka on pitkä ja jaettu monelle päivälle.

PYHIINVAELLUS SANTIAGO DE COMPOSTELAAN

"Uutinen levisi kulovalkean tavoin koko Eurooppaan. Apostoli Jaakobin hauta oli löydetty Santiago de Compostelan kaupungista Espanjasta. Elettiin 800-lukua ja uutinen sai ihmiset liikkeelle. Santiago de Compostelasta tuli merkittävä pyhiinvaelluskohde Rooman ja Jerusalemin rinnalle. Kaupunkiin saavuttiin monelta suunnalta ja monet noista reiteistä ovat yhä olemassa."

Vierailija

No niin, alkuperäinen Anonyymi vastaa, (löydettyään tunnuksensa):
Matka, jota itse olen lähdössä tarpomaan on n. 400 kilometriä, Ranskan rajalta Roncesvallesista Leóniin. Aikaa olen varannut kesälomani eli lähes kuukauden, kävelemiseen n. 20 päivää. 15-25 kilometriä päivässä. Jos joku kiinnostuu aiheesta, tai on jo päättänyt lähteä, niin olisi mukava tutustua etukäteen. Kyseessä on omatoimimatka, "reppureissu" eli en majoitu hotellissa eikä bussi vie tavaroita eteenpäin. Varmasti valmismatkakin on kyllä antoisa.

Vierailija

Hei Virve ! Oletko jo päättänyt matkasi ajankohdan? Alotin oman reissuni SJPDP:sta viime vuonna vappuna ja nyt olisi tarkoitus jatkaa. Omaa lähtöpäivääni en ole vielä päättänyt, mutta keskikesä tuntuu liian kuumalta. Onko sinulla esim mahdollista lähteä jo toukokuussa?

Vierailija

Hei anonyymi. Olen matkalle lähdössä tosiaan heinäkuussa ja matkavalmisteluissa jo varsin pitkällä. Lennän Barcelonaan 30.6. ja sitten eteenpäin. Kuumaa tulee olemaan, jos ei sitten satu satamaan, mutta lyhyet päivämatkat varmasti onnistuu siltikin. Olisi kiva kuulla viimevuotisesta matkastasi enemmän ja tulevastakin. Laita halutessasi sähköpostia minulle.
T. Virve

Vierailija

Viime keväänä kuljin Vihreän tien:Lähdin liikkeelle Bilbaosta.Matka aikas raskas pitkien nousujen takia,mutta kannatti.Huhtikuussa oli lämmintä +2-+21astetta.Yhtenä päivänä tyli rakeita taivaan täydeltä,mutta kunnon sadeviitta mukaan niin selviää siittäkin.Santiagossa kuulemma sataa aina,mutta minulle se näytti kauniit kasvonsa. Vihreä tie on hiljaisempi,kuin muut reiti,jos haluaa rauhaa niin sieltä sitä löytyy.

Vierailija

Tuon Caminon hyviä puolia onkin, että on monta eri reittiä mitä kulkea. Kävelin viime lokakuussa ryhmässä Leonista Santiagoon, ja palaan nyt kävelemään reitin alkuosan yksin. Koska olen aika vihreä "vaeltajana", valitsin nyt juuri ranskalaisen reitin, koska se on aikas helppo, majoituksia tiheään ja paljon ihmisiä, ei pääse helpolla eksymään. Kun kokemusta taas tästäkin karttuu niin toivottavasti myöhemmin sitten uskallan jo muille reiteille. Yksin kulkeminen kun ei ole minulle ongelma vaan jopa nautin siitä. Keväällä ja syksyllähän reissu tosiaan kannattaisi tehdä, heinäkuu vaan sattuu olemaan kesälomakuukauteni tänä vuonna. Mukavaa reissua sinulle Anonyymi! Virve

Vierailija

Onko kukaan ollut täällä? Tuossa otsikossa luki,että heinäkuussa.Onko se nyt parasta-aikaa? Kuka tietää päivämäärän?

Vierailija

Fst-kanavalta on alkanut jokin ohjelma,koskien juuri tätä patikointia.Aikoja en tiedä,pitää seurata TV-ohjelmista.

Vierailija

Ohjaaja Peter Luttge käveli läpi maailman tunnetuimman pyhiinvaellusreitin ja teki matkasta neliosaisen dokumenttielokuvan vuonna 2009.

Apostolikyyti-pyhiinvaellusmatka. Yle FST5 lauantaisin.Ensimmäinen osa oli 16.7. klo 21.00.

Pyhiinvaellusreitti alkaa Espanjan Roncesvallesista,läheltä Ranskan rajaa ja päättyy maan luoteisosaan,Santiago de Compostelaan,jonka katedraali on pyhiinvaeltajien määränpää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat