Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vegaani-makkaraahan saa kaupoista,
olisikin kiva saada ohje kuinka tehdä kotona vegaanimakkaroita?

Proteiini olisi sitten peräisin esim. soijasta, herneestä jne?

Vierailija

No sehän on helppoa ja mukavata. Ensin hankitaan gluteenijauhoa. Sitä saa joistakin erikoisliikkeistä (esim. Punnitse ja Säästä) ja käsittääkseni myös leipomoista (ainakin Citymarketin leipomoilta kannattaa kysellä). Vehnägluteiinilla saadaan makkaraan proteiinia ja haluttu koostumus. Tämän jälkeen voidaankin käyttää luovutta halutun maun saamiseksi. Valmiita reseptejä löytyy netistä vaikka kuinka. Tässä youtuben anglikaaninen vinkki: http://www.youtube.com/watch?v=4wmNlHOfSrA ja tässä joku toinen: http://www.theppk.com/2012/01/vegan_sausage/ . Itse olen ostanut Pirkan oliivi-pastakastiketta ja lisännyt siihen savuaromia, pippuria, paprikajauhetta ja muuta mitä mieleen juolahtaa. Taikina kääritään folioon ja paistetaan uunissa. Nam.

Vierailija

Kuoreen liittyen tuli mieleen, että foliossa paistettua makkaraa voi käristää vaikkapa uunin grillivastuksella kysennyksen loppuvaiheessa, jos kaivaa rapsakampaa pintaa. :)

Vierailija

Myöskään minä en syö lihoja enkä makkaroita, eettisistä mutta myös terveys-syistä. Ainakin punainen liha kuuleman mukaan on syöpäriski. Ja vuosikymmentiä kun on ilman lihatuotteita, niiden valmistus ja näkeminenkin etoo. Kamala käry joskus porraskäytävässäkin, kun joku kärventää kuolleen ruhon kappaleita.
En jaksa paljon aikaa ruoanvalmistuksen parissa viettää, perunoita keittelen ja muita vihanneksia. Leipää ja maitotaloustuotteita sekä hedelmiä. Näillä pärjäilen hyvin, kun päivittäin vielä lisäksi huuhtelen terveyskaupan kapseleita kurkusta alas.

Vierailija

Mitä sen on väliä, mitä täällä syö? Kaikki kuolemme kuitenkin syöpään, ennemmin tai myöhemmin!! Ihan turha siis pelätä väistämätöntä!!

Vierailija

" Ensin hankitaan gluteenijauhoa"
milläpäs korvaa sen
Hän jolla on keliakia elikä gluteeni tappaa suolinukan?

Vierailija

Lainaus:

Mitä sen on väliä, mitä täällä syö? Kaikki kuolemme kuitenkin syöpään, ennemmin tai myöhemmin!! Ihan turha siis pelätä väistämätöntä!!

Mutta mieluummin myöhemmin kuin ennemmin! Jokainen hetki on arvokas, elämä on sen verran lyhyt. Muutaman vuosikymmenen täällä taaperramme.

Vierailija

Lainaus:

No sehän on helppoa ja mukavata. Ensin hankitaan gluteenijauhoa. Sitä saa joistakin erikoisliikkeistä (esim. Punnitse ja Säästä) ja käsittääkseni myös leipomoista (ainakin Citymarketin leipomoilta kannattaa kysellä). Vehnägluteiinilla saadaan makkaraan proteiinia ja haluttu koostumus.

HÖH?

Vehnän gluteiinia? Ei pahempaa myrkkyä enään vois makkaraan/ ihmiskehoon tunkea!!!!!!!!!!!!!

Vierailija

Lainaus:

Myöskään minä en syö lihoja enkä makkaroita, eettisistä mutta myös terveys-syistä. Ainakin punainen liha kuuleman mukaan on syöpäriski.
---

Noi voi hellanlettas sentään, että punainen liha olis syöpäriski - mistä ihmeessä oot tällaista saanut pieneen päähäsi? Totuus on aivan jotain muuta, mutta ettehän te tätä koskaan tule ymmärtämään, teillä kun on vain se "kotiseutulehti", josta näitä tietojanne ammennatte - kyseenalaistamatta mitään, voi voi ja vielä kerran voi voi...

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Myöskään minä en syö lihoja enkä makkaroita, eettisistä mutta myös terveys-syistä. Ainakin punainen liha kuuleman mukaan on syöpäriski.
---

Noi voi hellanlettas sentään, että punainen liha olis syöpäriski - mistä ihmeessä oot tällaista saanut pieneen päähäsi? Totuus on aivan jotain muuta, mutta ettehän te tätä koskaan tule ymmärtämään, teillä kun on vain se "kotiseutulehti", josta näitä tietojanne ammennatte - kyseenalaistamatta mitään, voi voi ja vielä kerran voi voi...

Googleta: Red meat increases death, cancer and heart risk, says study - BBC

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat