Ajatustenvaihtoa & vertaistukea

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Olen vuoden verran opetellut ns. vapaaherrattaren elämää. Pitkä työura takana, eikä suuresti intoa uutta uraa luomaan/etsimään. Eli jatkan samaan malliin. Vapaalle jäädessäni olin alussa lähes eufoorisessa tilassa. Nukuttuani kaikki väsymykset ja univelat pois, aloin miettiä mitä kaikkea kivaa nyt voinkaan tehdä, kun kerrankin on aikaa.
Monenlaista mukavaa on tullut tehtyä ja koettua, mutta edelleen olen "kiinni menneissä", eli joudun muistuttamaan itselleni ettei ole kiire minnekään, ei tarvitse potea suorituspaineita tekemättömistä töistä jne. - Yksi asia, jota etukäteen en osannut kuvitella oli se, että useimmat ystävistäni ovat vielä työelämässä. Eli en pysty päiväsaikaan heitä tapaamaan, kuin satunnaisesti heidän ruokatunnillaan tms.
Kaipaisin kovasti välillä juttuseuraa, ajatustenvaihtoa, joko silmittäin tai vaikkapa kirjoitellen. Löytyisköhän täältä?

Kommentit (11)

Vierailija

Hei La Marja!
Minä olen nyt ollut eläkkeellä kolme vuotta.Tosiaan sitä ensin on euforisessa tilassa kun ei tarvitse lähteä ja mennä kellon mukaan.Jäin reilu vuosi sitten leskeksi.Nyt mulla on semmoinen vaihe että pitää itselleen muistuttaa että tämä on nyt minun elämää,jotenkin pitäs osata nauttia jäljellä olevista,toivottavasti vuosista.Pitäisi luoda uusi elämä( johon muistot rakkaasta puolisosta kuuluvat.)Kyllä sitä aika yksinäinen on.Onhan minullakin lapsia,ja heidän pieniä ipanoita jotka tuovat paljon iloa,mutta jotain vielä kaipaisin.
En nyt ole kirjautunut tänne,yrittänyt joskus muttei onnistunut.Vertaistukea suruun olen kirjoitellut aiemmin.T:mummi62

Vierailija

Hei La Marja!!Jos ei täältä löydy omalle mielelle sopivaa aihetta rupatteluun,ainahan voi avata uuden ketjun oman mielen mukaan.Jos pahat kielet heti tölväisee,älä anna sen häiritä.Mölyä mahtuu maailmaan.Kerro vaan toiveesi.Vapaaherrattarena jo pitkän tovin.Juuri noin ajattelin itsekkin aluksi,kun ei ollut työ kuviota enää.Nyt nautin täysillä,kun ei tarvitse olla kellon tarkkuudella missään.Voisi kellot hukata pois ja katsoa aikaa auringosta(jos paistaisi).

kesäheinä4
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei minultakin, La Marja!
Täältä meitä keskustelunhaluisia löytyy.
Itse olen osa-aikaeläkkeellä, mutta mukavalta tuntuu tuo lisääntynyt vapaa-aika.
Jos olet lukijanaisia, löytyy täältäkin keskustelua ja mukavia vinkkejä kirjoista.
Myös käsitöistä, valokuvauksesta ja lähes kaikesta mahdollisesta kirjoitellaan.
Samoin kuin edellinen kirjoittaja, varoitan sinua ilkeistä kirjoituksista, minä ainakin aluksi pahoitin niistä mieleni.
Nyt olen jo tottunut.
Hyvää heinäkuuta toivottelee kesäheinä4 !!

kesäheinä4
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niin kuin huomaat La Marja, häiriköt tunkevat joka palstalle.
Olisi mukavaa vaihtaa mielipiteitä asiallisten ja samalla "aaltopituudella" olevien naisten kanssa, mutta aina häiriköt tunkevat mukaan.

Vierailija

Lainaus:

Löytyisikö täältä seksiseuraa miehelle?

Voi ressukkaa, onko tosiaan pakko pilata jokainen keskustelu tuollaisella saastalla.

Näiltä ketjuilta et löydä mitään seuraa.

Nyt sinä tietysti vastaat.....onko mummulla ongelma. Voin vastata .....ei ole.

Vierailija

Heippa La Marja!Tässä tulee vielä yksi kanssasi keskustelun haluinen nainen..Minä olen ollut jo eläkkeellä n.10 vuotta.Nyt en enää töihin joutaisikaan.Päivät kuluvat niin nopeasti ja omakotitalossa on aina jotain tekemistä pihassa ja puutarhassa.Kyllä siihen eläkkeellä oloon pian tottuu.Kohta huomaat että aika kuluu ilman töihin menoakin.Toivon sinulle kaikkea hyvää.Nauti nyt kiireettömästä ajasta. tv.eläkeläis mummo

Vierailija
La Marja

Kaipaisin kovasti välillä juttuseuraa, ajatustenvaihtoa, joko silmittäin tai vaikkapa kirjoitellen. Löytyisköhän täältä?

Ainahan tänne voi kirjoitella, milloin vaan ;)

Vierailija

Itse olen ajatellut myös että olis kivaa saada täältä uusia ystäviä.Mies ja lasten lapset kyllä on ,mutta kaipaan silti mukavaa seuraa ,ja nimeenomaan naisista.Ja jos vielä sattuis löytämään sellaisen joka tykkäis samoista asioista.Vois joskus tavatakkin aivan kahvikupin ääressä.

Kerran yritinkin mutta ei se vain luonnistanu.Kylläkait sitä itsekin on varovainen tutustumaan.

Vierailija

Hei, La Marja ja kaikki toiset tämän palstan keskustelijat!

Minusta tällainen yhteydenpito on aivan nappiin! Olen osa-aikaeläkkeellä ja aikaa jää mukavasti viimeinkin ihan itselleni. Kirjoittelen mielelläni, siksikin olen kokenut nämä nettikeskustelut suorastaan terapeuttisiksi. Tosin tarkkana saa olla, mihin keskusteluihin osallistuu.

Ollaan aktiivisia täällä, saamme seuraa ja vertaistukeakin. Yksinäisyyttä tämä "harrastus" hoitaa useimmiten miellyttävällä tavalla. Itse en vielä ole saanut ilkeitä kommentteja osakseni.

Yt. mustikkasuu

Vierailija

Hei kaikki, jotka vastasitte viestiini!
Kiitos - tulin niin hyvälle mielelle, ja tapahtui samalla kuin toivoinkin, että tämä olis oikea foorumi kaltaiselleni.
Teenpä nyt niin, että siirrän edellä olevan viestini tuonne rekisteröityneitten osastolle, jossa joku halukas voisi heittää vaikka s-postilla. Kai se siellä niin tapahtuu?

Aurinkoisin terveisin
ja näissä merkeissä jatketaan siis rekisteröityneitten osastolla, ok?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat