Keraaminen liesitaso

Vierailija

Liekköhän hyvä, olisi lieden uusiminen edessä, meneekö kattilatkin uusiksi, miten on onko jollain tietoa, joku mainitsi ettei kaiiki kattilat sovellu tälläiselle tasolle.

[IMG]http://i1.aijaa.com/b/00290/10565575.jpg[/IMG]

Kommentit (12)

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ostin kuusivuotta sitten uuden asunnon, jossa on keraaminen liesi. Kaikki kattilat käy liedelle, se on vähän hitaampi kuin perinteiset liedet. En silti vaihtaisi entiseen lieteen. Puhdistus silloin tällöin siihen sopivalla aineella ja teräsvillalla niin on taas kuin uusi liesi. Liesi ei pidä siihen valuvasta sokeripitoisesta aineesta, se voi syövyttää pintaa.

Vierailija

Nykypäivänä on olemassa kahdenlaisia keraamisia keittotasoja, niille soveltuu kaikki
kattilat ja pannut.
Lisäksi on olemassa ns induktiivinen keittotaso. Se vaatii aivan omat kattilansa.
Suosittelen normaalia keraamista tasoa. Hyvännäköinen, helppokäyttöinen helppo
pitää puhtaana.

Vierailija

Lainaus:

Nykypäivänä on olemassa kahdenlaisia keraamisia keittotasoja, niille soveltuu kaikki
kattilat ja pannut.
Lisäksi on olemassa ns induktiivinen keittotaso. Se vaatii aivan omat kattilansa.
Suosittelen normaalia keraamista tasoa. Hyvännäköinen, helppokäyttöinen helppo
pitää puhtaana.

No niin tuo olikin tärkeä tieto, ettei kattiloita tarvitse uusia, sellainen pitää sitten hankkia!

Vierailija

Olen keittänyt sellaisella liedellä jossa on kaksi tavallista ja kaksi induktio levyä, joihin kävi erilaiset kattilat.
Ne induktiolevyt oli ihanan nopeita ruuanlaitossa. Jos levyllä ei ole mitään, induktiolevy sammui yksin.

Minulla itsellä on ollut n. 5v keraaminen taso. Elektrolux merkkinen. Minusta se kuumenenemisen alku on toivottoman hidasta. Yksi kuparipohjainen kattila on erittäin hidas siihen. Merkkivalot ja kuuman levyn punaisena näkeminen on plussaa.
Ehkä en vaihtaisi enää vanhaan malliin.
t.K

Vierailija

Käyköhän puhdistamiseen esim.Fairy.Mulla jollekin levylle tullut vähän kirjavuutta-on vuoden vanha liesi

Vierailija

Olen sen verran kokeillut keraamisia liesiä, etten halunnut sellaista keittiöremontin yhteydessä. Olen tottunut monia keitoksia kypsentämään tavallisen lieden jälkilämmöllä. Myös kokkaan niin paljon ja monenlaista, että tavallinen liesi sopii siihen parhaiten.

En toki silti ole minkään erilaisen vastustaja vaan kerroin vain omat kokemukseni.

Vierailija

Minulla on menossa toinen keraamisella keittotasolla varustettu liesi, tämä on nyt myös kiertoilma. En mistään hinnasta ottaisi tavallista enää. Puhdistaminen on helppoa, kun heti pyyhkii liat pois ja jos on jotakin jäänyt pahemmin, löytyy kaupan hyllyltä hyviä aineita, joilla saa pienellä määrällä puhdasta. Tapaan myös aina  kuivata pinnan pesun jälkeen kuivalla pyyhkeellä. Lieteni on yli 10 vuotta vanha ja kiiltää kuin uusi edelleen. Olen tehnyt sillä kolmen hengen ruokajutut, joten ei ollenkaan vähän käytetty.

Ania1
Seuraa 
Liittynyt16.6.2014

Minulla myös jo toinen keraaminen liesi,tykkään kovin puhdistaminen on helppoa  ja on siistin näköinen aina.Nykyisen lieden rinnalla on kyllä puuhella käytän molempia ja keraaminenliesi on jo reilusti ylikymmenvuotias.Edellisessä "kämpässä" oli myös keraaminen liesi yli kymmenen vuotta käytössä sielläkin ja ainoana lietenä siellä.Emali ja kuparipohjaisia kattiloita en käytä. Seuraava liesi voisi olla joku sellainen joka sammuttaa "levynsä" itsestään jos unohtuu päälle.

Vierailija

Kiitos vinkistä :) Sehänse onkin tuo vedonlyönti unohtunut kokonaan meiltä tuon mellastajan touhuista, nauraa räkätetty täällä kyllä on. on niin läpinäkyvää sen huijaaminen monta naisen nimmariakin ja vierailijana lisäksi ja mainoksia tunkee tänne. Kiittää Oikeat aidot mummelit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä :) Sehänse onkin tuo vedonlyönti unohtunut kokonaan meiltä tuon mellastajan touhuista, nauraa räkätetty täällä kyllä on. on niin läpinäkyvää sen huijaaminen monta naisen nimmariakin ja vierailijana lisäksi ja mainoksia tunkee tänne. Kiittää Oikeat aidot mummelit.

Kuka, mitä, täh? Onko asiallinen keskustelu karkaamassa ulapalle? Kertoisiko joku, mistä on kyse?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat