Toisen ihmisen kunnioittaminen

Vierailija

Miten toista ihmistä, esim. puolisoa, lasta, työkaveria, ystävää tai mies/naisystävää pitäisi kunnioittaa? Miten se ilmenee käytännön elämässä? Onko teidän mielestänne esim. sellainen toisen ihmisen kunnioitusta, että tehdään tälle iso fritsu kaulaan?! Minulle kävi noin - ei kai siinä olisi niin paljon häpeämistä, jos olisimme nuoria, mutta yli 50-vuotiaita pitkälti!! Onko tällainen käytös hyväksyttävää? Vai onko tarkoitus "estää" seurusteluni muiden miesten kanssa...? Ollaanko sillä tavoin salakavalasti mustasukkaisia, vaikka en todellakaan juokse muiden miesten perässä!! :( T: kiukustunut mummo

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Kyllä minäkin kiukustuisin tuollaisesta. Samoin valehtelemisesta ja asiattomista vastauksista kuten esim. edelliset. Se mikä vastaajalle on turhanpäiväistä, on jollekin muulle tärkeää. Samoin kiukustun siitä, että joillekin vain aiheet jotka itseä kiinnostavat ovat oikeita ja asiallisia. Muita kiinostavat aiheet ovat turhaa vouhkamista.

Vierailija

Lainaus:

Miten toista ihmistä, esim. puolisoa, lasta, työkaveria, ystävää tai mies/naisystävää pitäisi kunnioittaa?
Miten se ilmenee käytännön elämässä?

"Äläpäs aloita taas tätä vouhkaamista, järjetön keskustelun aihe,
kerro vaikka kalareissuistasi, tai Juna-aikatauluista."

Toki kalareissut kiinnostaa ,
mutta lähimmäisen,
ihmisen,kunnioitus ei sitten yhtään, vähääkään, tippaakaan....

"nonsoleeraajat rules"

Vierailija

Aivan oikein: ei kukaan meistä voi asettua toistenkirjoittajien yläpuolelle, niin että meillä olisi oikeus sensuroida
muiden kirjoituksia ja päättää, mikä on turhaa asiaa ja mikä ei. Kuten tässä yläpuolella todettiin, eri ihmisille ovat eri
asiat tärkeitä; elämäntilanteetkin muuttuvat, ja mielipiteet niiden mukaan. - Eipä siis olla tietääksemmekään letkautteluista, vaan mennään keskustelussa eteenpäin ja vastaillaan asiallisesti.
Niin, fritsuistahan tässä oli puhe. En minä nuorenakaan niistä tykännyt, vaikka koulutyttöinä niillä jopa ylpeiltiin, vaikka shifonkihuivilla muka koetettiin peitellä.

Vierailija

Fritsujen teko on teinien touhua.
Alkava dementiako alkaa Papparaisen muistoissa nostaa fritsut ajankohtaiseksi...?

Vierailija

Lainaus:

Miten toista ihmistä, esim. puolisoa, lasta, työkaveria, ystävää tai mies/naisystävää pitäisi kunnioittaa? Miten se ilmenee käytännön elämässä? Onko teidän mielestänne esim. sellainen toisen ihmisen kunnioitusta, että tehdään tälle iso fritsu kaulaan?! Minulle kävi noin - ei kai siinä olisi niin paljon häpeämistä, jos olisimme nuoria, mutta yli 50-vuotiaita pitkälti!! Onko tällainen käytös hyväksyttävää? Vai onko tarkoitus "estää" seurusteluni muiden miesten kanssa...? Ollaanko sillä tavoin salakavalasti mustasukkaisia, vaikka en todellakaan juokse muiden miesten perässä!! :( T: kiukustunut mummo

Olet tosi lapsellinen yli 50 vuotiaaksi. Semmoista se on jos teinipoikien tai vampyyrien kanssa lemmiskelee.

Vierailija
valonen ystävä

Kyllä sinä nimimerkki valone olet aivan syötävän ihana nainen kaikkine noine hassuine sepustuksinesi. Ei sinua voi muuta kuin kuin ihalla. Onneksi sinunlaisia on vielä olemassa... Luojalle Kiitos!

No niin, ja taas rakkaus kukoistaa : )

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

valonen ystävä

Kyllä sinä nimimerkki valone olet aivan syötävän ihana nainen kaikkine noine hassuine sepustuksinesi. Ei sinua voi muuta kuin kuin ihalla. Onneksi sinunlaisia on vielä olemassa... Luojalle Kiitos!

No niin, ja taas rakkaus kukoistaa : )

Toki annoit hyvän mielen tähä ikävään!
Kiitos! sulonen olet! Kuka sitten lienetkin.

Vierailija

Lainaus:

Siis fritsuja. Voi jössys. Miten annoit sen tapahtua? Olitko a) sammunut, b) unilääketokkurassa? Oma on häpeäs jos annoit toisen imeskellä. Ja sitä paitsi, heitä mäkeen tommonen keskenkasvunen kakara. Ainakaan minun huushollissani ei toista kertaa vierailis. hohhoijaa.

Ei se kuule niin vaan onnistu se esteleminen, kun toinen ei päästä irti, vaikka miten olet pirteä ja selvin päin!! :( Minä sitä paitsi luulin ensi alkuun, että hän vain suukottaa kaulaan... Ja tuossa yhden kirjoittajan kommentti MINUN lapsellisuudestani ei ihan pidä paikkaansa: itse en tuollaista toiselle tekisi, ja ystäväni on kyllä ihan saman ikäinen kuin minä, ei siis mikään teinipoika! :(

Vierailija

Onhan asiassa se iloinen puoli, ettet ole pieniin päin. Sellaistakin on ainakin tarinoissa tapahtunut. Eikä sukulaiset aina ole sitä ihastelleet, vaikka lapsi niin muistuttaisi mummia. Opettele fritsun teko seuraavaksi kerraksi. Tässä minun mielipiteeni, kun kerran kysyit.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Siis fritsuja. Voi jössys. Miten annoit sen tapahtua? Olitko a) sammunut, b) unilääketokkurassa? Oma on häpeäs jos annoit toisen imeskellä. Ja sitä paitsi, heitä mäkeen tommonen keskenkasvunen kakara. Ainakaan minun huushollissani ei toista kertaa vierailis. hohhoijaa.

Ei se kuule niin vaan onnistu se esteleminen, kun toinen ei päästä irti, vaikka miten olet pirteä ja selvin päin!! :( Minä sitä paitsi luulin ensi alkuun, että hän vain suukottaa kaulaan... Ja tuossa yhden kirjoittajan kommentti MINUN lapsellisuudestani ei ihan pidä paikkaansa: itse en tuollaista toiselle tekisi, ja ystäväni on kyllä ihan saman ikäinen kuin minä, ei siis mikään teinipoika! :(

Siis vielä väkivaltainenkin - ohhoh, ja jatkat vain vai?

Vierailija

Lainaus:

Onhan asiassa se iloinen puoli, ettet ole pieniin päin. Sellaistakin on ainakin tarinoissa tapahtunut. Eikä sukulaiset aina ole sitä ihastelleet, vaikka lapsi niin muistuttaisi mummia. Opettele fritsun teko seuraavaksi kerraksi. Tässä minun mielipiteeni, kun kerran kysyit.

No joo, kyllä varmaan "osaan" tuon fritsun teon ehkä itsekin: joten ensi kerralla miespolo saakin kunnon "muiskun" kaulaansa!! ;DD

Vierailija

Onpas aika kummaa, että yli viiskymppiset tekevät vielä fritsuja kaulalle! Ihan kuuluu teini-ikäisten juttuihin sellaiset.
Ei fritsujen tekijällä ole tosiaan kunnioitusta toista henkilöä kohtaan paljon mitään eikä ainakaan oikealla tavalla. Kaikki ihmissuhteet pitää perustua kunnioittamiseen työpaikan ihmissuhteista parisuhteisiin asti. Omaa tilaa kuuluu aina antaa toiselle ihmiselle ja päästää omiin harrastuksiin. Kaikenlainen rajoittava toiminta ei ole oikeaa kunnioitusta toista ihmistä kohtaan. Jos parisuhteessa puoliso vahtii puheluita, keskusteluja, menemisiä, tekemisiä, jne., ei eläminen vahtijan kanssa ole kotoisaa. Sitten vielä jos ei vahtivan osapuolen kanssa ole mahdollista edes keskustella rakentavasti omista toiveista/haluista ovat tilanteet vielä rasittavampia henkisesti. Henkinen yhteys ainakin parisuhteessa on enemmän kuin plussaa. Kaikenlainen pakottaminen ja vahtiminen on pahasta ja johtaa ennen pitkää jopa fyysisiin sairauksiin. Miten koulutat itsekkään puolison keskustelemaan ja tuntemaan myötätuntoa, jos asianomainen ei halua sellaista ollenkaan pitäen turhanpäiväisenä vouhotuksena kaikkea muuta kuin omia mielihalujaan ja tapojaan?

Vierailija

Lainaus:

Onpas aika kummaa, että yli viiskymppiset tekevät vielä fritsuja kaulalle! Ihan kuuluu teini-ikäisten juttuihin sellaiset.
Ei fritsujen tekijällä ole tosiaan kunnioitusta toista henkilöä kohtaan paljon mitään eikä ainakaan oikealla tavalla. Kaikki ihmissuhteet pitää perustua kunnioittamiseen työpaikan ihmissuhteista parisuhteisiin asti. Omaa tilaa kuuluu aina antaa toiselle ihmiselle ja päästää omiin harrastuksiin. Kaikenlainen rajoittava toiminta ei ole oikeaa kunnioitusta toista ihmistä kohtaan. Jos parisuhteessa puoliso vahtii puheluita, keskusteluja, menemisiä, tekemisiä, jne., ei eläminen vahtijan kanssa ole kotoisaa. Sitten vielä jos ei vahtivan osapuolen kanssa ole mahdollista edes keskustella rakentavasti omista toiveista/haluista ovat tilanteet vielä rasittavampia henkisesti. Henkinen yhteys ainakin parisuhteessa on enemmän kuin plussaa. Kaikenlainen pakottaminen ja vahtiminen on pahasta ja johtaa ennen pitkää jopa fyysisiin sairauksiin. Miten koulutat itsekkään puolison keskustelemaan ja tuntemaan myötätuntoa, jos asianomainen ei halua sellaista ollenkaan pitäen turhanpäiväisenä vouhotuksena kaikkea muuta kuin omia mielihalujaan ja tapojaan?

Niin, onneksi sentään emme ole missään liitossa keskenämme, ainakaan vielä. Ja jos tällainen minua suuresti hävettävä "väkivalta" vaan jatkuu, niin en tiedä, onko mitään yhteistä tulevaisuutta olemassakaan meillä... Eipä silti, mieskaverini ei edes halua yhteen asumaan, joten lieneekö tuo imeskely- ja "merkkaaminen" jokin ovela (mutta alkukantainen) tapa pitää minut ikään kuin aisoissa ja hänen "omanaan" kuitenkin? Kumma vaan, kun muuten hän ei vaikuta yhtään mustasukkaiselta.

Vierailija

Tämä senioen fritsuilu on koomista. Jos näkyvät fritsut on ulkonäköhaitta, käännä kaverillesi peffa. Pyydä innostavasti komeeta fritsua peffaan.

Vierailija

Heltteet tekevät tehtävänsä!

valonen ystävä

Kyllä tämä meidän valone on niin ihanaakin ihanampi nainen että ai ai sentään. Tässähän tulee ihan heikkopäiseksi, kun muut vielä kiihkeinä kirjoittelevat fritsuista ja muusta mukavasta... kesähelle nyt sekoittaa minun päänuppini.

[

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat