Ketä/keitä ihailet?

Vierailija

Haluan erään TV- ohjeman innoittamana avata keskustelun tästä aiheesta.

Synnyin 1950- luvun puolivälissä, jolloin meillä kotona kuunneltiin radiosta uutiset, jumalanpalvelukset, aamuhartaudet sekä Lauantain toivotut alkupuolelta.
Naapuriin ostettiin telkkari ollessani kymmenvuotias. Kävimme heillä katsomassa hiihto- ja mäkikisat sekä muutamia muitakin tärkeitä ohjelmia. Ja aina vain sunnuntaisin, ei muina päivinä.
Ihailin lapsena Eero Mäntyrantaa, Veikko Kankkosta sekä Kalle Päätaloa, koska olin urheilu- ja lukuhullu.
Viimeksi mainitun kirjat minun täytyi isältäni "varastaa", me lapset kun emme saaneet lukea niin "roisia" tekstiä.

Olen ihaillut Pirkko Mannolaa, Liam Neesonia, Meryl Streepiä sekä Clint Eastwoodia.
Haastan teidät kaikki mukaan tähän kekusteluun.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Minä olen syntynyt -30 luvulla ja kun sain ensimmäisen taskupeilin niin siellähän näkyi ihailuni kohde!

Vierailija

Tuo otsikko on liian laaja,siinä mielessä ,että siihen on kovin vaikea vastata.
Ymmärrän,että aloittaja on tarkoittanut varmaan julkisuuden henkilöitä ihailun kohteeksi?Kai?
Nyt tähän sitten voi vastata kuka vaan mitä vaan.
Keitä/ketä ihailen?
Minulla on paljon ,mitä ja keitä ihailen.
-Isoäitiäni,joka eli 96-vuotiaaksi täysissä järjen voimissaan,enkä muista kuulleeni valituksen sanaa
hänen huuliltaan,vaikka elämä ei ollut helppo.
-lapsiani,jotka ovat vaikeuksien kautta löytämässä oman elämänsä suunnan
-eläimiä,kaikkia,koska ne ovat täydellisiä,Luojan luomana olentona,ilman kateutta,väkivaltaa
jne.jne.
Julkisuuden henkilöitä en tunne,mutta suoritusten perusteella heitä on lukematon määrä,joten en luettele
(vielä suurempi määrä,joita en ihaile)
Kirjailijoita,jotka ovat tuottaneet mahtavia lukuelämyksiä,heitä ihailen

(Huumorin kukka tuli kyllä tuossa Ave Mariassa,liekö kirjoittanut tarkoittanut sitä;)ko.on kyllä ihan ok.
-taskupeilissä ja kissanpojissa....;)

En ole vuosiin omistanut tv-ta,joten olen jäävi niissä pyöriviin filmeihin

Elokuvista sen verran,että "Amadeus",Mozartin elämä ,olen katsonut kahdeksan kertaa,ehkä siinä ihailen ko.Amadeuksen esittäjää.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Valitettavasti!
En koskaan ole ollut kuuluisuuksien ihailija, en koskaan ole ymmärtänyt ihmisiä jotka ottavat jostain paha tai jyvätäpaisestakaan, julkkiksesta idolin elämäänsä.
Minusta se on ja ilmentää aikamoista luonteen kypysmäätömyyttä.
Tämän päivä festarit ovat juuri sitä joukkohysteriaa ja väärän palvontaa, jota järjestäjät käyttää hyväkseen höynäyttäessään ihmisiä liikkeelle, rahastaakseen.
Palvotaan rahaa, siitä on tullut jumala, jumalien joukkoon.

Kuitenkin mielelläni kuuntele Mozartia, Vivadia, Beatlesia, Italialaisia sävelmiä, suomalaista iskelmämusiikkia..
Kotimaisia runoilijoita, Kirsi Kunnasta, Oksasta, Leinoa...monenlaista...
Kuka mitenkin elämäänsä viihdyttää, sitä kai se on!

Vierailija

Kumpa oppisi itseänsä ensin hyväksymään, sitten varmaan löytyisi muistakin hyvää. Onhan näitä julkkiksia Elvis Presley ja Brigitte Bardot , Marilyn ja Marlon Brando, olen myös 50-luvun paremman puolen immeinen. Kotimaisista Paula Koivuniemi on kadehrittavan nuorekas ikäisekseen.

Vierailija

Lainaus:

Haluan erään TV- ohjeman innoittamana avata keskustelun tästä aiheesta.

Synnyin 1950- luvun puolivälissä, jolloin meillä kotona kuunneltiin radiosta uutiset, jumalanpalvelukset, aamuhartaudet sekä Lauantain toivotut alkupuolelta.
Naapuriin ostettiin telkkari ollessani kymmenvuotias. Kävimme heillä katsomassa hiihto- ja mäkikisat sekä muutamia muitakin tärkeitä ohjelmia. Ja aina vain sunnuntaisin, ei muina päivinä.
Ihailin lapsena Eero Mäntyrantaa, Veikko Kankkosta sekä Kalle Päätaloa, koska olin urheilu- ja lukuhullu.
Viimeksi mainitun kirjat minun täytyi isältäni "varastaa", me lapset kun emme saaneet lukea niin "roisia" tekstiä.

Olen ihaillut Pirkko Mannolaa, Liam Neesonia, Meryl Streepiä sekä Clint Eastwoodia.
Haastan teidät kaikki mukaan tähän kekusteluun.

Kyllä se on, naisista Elizabeth Taylor, miehistä, Marlon Brando kuvassa!
[IMG]http://i.imgur.com/s1K9Q.jpg[/IMG]

Vierailija

Näyttelijöistä olen "tykännyt" minäkin Meryl Streepistä näistä ulkolaisista.Kotimaisista näyttelijöistä Tauno Palo tykkäyslistalla ihan ensimmäisenä. Ja Olavi Virta näistä vanhemmista mies laulajista. Ja kyllä ne Päätalon kirjatkin on luettu jotkut jopa useampaan kertaan.

Vierailija

Kyllä Elvis on ihailun kohteeni, kuten myös Diana oli aikoinaan.Ihailen myös kaikkia raittiita ihmisiä, koska he ovat harvinaisia nykypäivinä. Samoin kaikkia jotka tekevät vapaa-ehtoistyötä, hatun nosto heille. Ihailen heitä,jotka tekevät jotakin toisen ihmisen hyväksi.

Vierailija

Minäkin ihailen ihmisiä jotka tekevät vapaaehtoistyötä.Tänään eritoten oman invalidiyhdiststyksen puuhanaisia ,jotka järjestivät meille jäsenille ,jotka olemme käyneet kerhossa ,kesän lopettajaiset kesä paikassamme. Sauna oli lämmin ,uima vesi samoin,ilma helteinen ja ohjelmassa oli lettukahvit salaatit ja grillimakkarat sekä paljon hauskoja leikkimieleisiä kilpailuja ( joissa jo jotkut olivat ihan tosissaan) ryhmissä joten entiset ystävyys porukat hajoitettiin ja tehtiin juttuja uusien ehkä vähän vieraampien kavereiden kanssa.
lopuksi lauloimme toivelauluja.
Tälläisiä juttuja ihailen koska olen itsekin ollut vetämässä näitä toista kymmentä vuotta nyt on uudet ihanat ihmiset vihdoin astuneet kuvioihin ja saan olla mistään hätäilemättä mukana.

Ihailen myös omaa fysioterapeuttiani,joka on jaksanut 15 vuotta järjestää minulle joka maanantai aamuksi jumppaa uutta ja samanlaista ,mutta kannustaen ja iloisin mielin aina tapaamme.
kirjoitteli nim.Rusina (joka ei taaskaan päässyt vastaamaan omalla nimimerkillä)

Vierailija

Ketä/keitä ihailet?
Kysymys noin esitettynä,- eipä ole oikein ketään sellaista ihmistä, jota enää näin iäkkäänpänä miehenä suorastaan ihailisin,- joka idolini olisi tietäen jo, että emme virheettömiä ole,- nuokaan palvotut idolit.
Nuorempana ehkä,- silloin kun elämänarvot olivat vielä kehittymättä lopulliseen muotoonsa, silloin ehkä oli joku idoli, menin senaikaisten nuorten/virran mukana,- mutten enää.
Mutta, jos kysyttäisiin,- ketä/ tai mitä arvostan niin siihen olisi helppo vastata: asteikolla yhdestä kymmeneen, kymmeneen kuuluisivat itseoikeutettuna vanhempani ja jotkut muut sukulaiseni sekä muutama muu tuntemani ihminen sekä muihin asteikoihin kuuluvat jotkut eri alojen ihmiset,- joista vain Eino Leinon, ja A E Järvisen mainitsen, mutta on muitakin niihin kuuluvia sekä luontoa kokonaisuudessaan/ sen eläimiä ja kasvejakaan unohtamatta.
Ja ettei menisi niin kovin totiseksi: omaa kultaani,- tietysti m e l k e i n aina!

Vierailija

Lainaus:

Iäkkäällä Anonyymillä klo 18:52 itsensä näköiset ihanteet.

Niinpä,- ja miksi anonyymi 18:52 vastauksessasi kopioit lainaamalla nuo hirvityksen kuvatkin ellet itse ole tuon alkuperäisen viestin lähettäjä,- haluamalla tulpata kaiken järjellisen keskustelun? T. Asiaton nappia klikannut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat