Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kiitos sairaalakammotekstistä
Itselläni ei sitä ole,sillä olen ollut niin paljon sillä vuoteella aiemmin,3-4 sair.korttia täynnä,mutta monella varmasti on.Tekstissä oli muutoinkin hyvää muistutusta lähimmäisen välittämisestä,verukkeiden keksimisestä,velvollisuudesta.
Olen kokenut parin vuoden aikana sairaalaa tuntuvasti .Lähetin luotamme hyvän ystävän lkriin ja siitä matkasta tuli 1,5vuotinen tuskaisa taival taudin riehuessa tosissaan hoidoista huolimatta,perhettään autoin päivittäin eri tavoin tuona aikana kovan surunsa keskellä kunnes siunauspäivänä itseltäkin meni jalat alta,sairaalavisiitin jälkeen jatkamaan.Silti jäi hyvä mieli,sain autettua nuorehkon ihmisen sisuni avulla surustaan takaisin elämään.Lääkäriltä hän sai vain lääkkeitä joista tuli apaattisuus/masennus.Saimme myös hyvät ystävät toisistamme.Pian tuon jälkeen oli äitini leikkauspöydällä jolta paluu ei ollut varmaa,palasi kuitenkin.Sitten miniäni ja lapsi olivat menehtyä erittäin vaikeaan synnytykseeen jossa useita vaaratekijöitä,se onneksi päättyi hyvin ja kuinka ihanaa voi olla kun pieni käsi repii hiuksista ja nauraa.Äskettäin lähti toinen nuorehko hyvä ystävä yhtäkkiä ja puolisolleen olen tukena nyt.Viikko sitten sain tietää äitini pahanlaatuisen syövän uusiutuneen ja pian kts onko levinnyt aivoihin ,todettin myös alzheimer.Haluan tällä kertoa että jos joskus olet ollut sairaalassa ,muistelepa kuinka vierastuntia odottelit,kuinka laskit minuutteja.Muistelepa surullisinta/yksinäistä aikaasi,olisiko ollut mukava kun joku olisi tullut?Ikäihminen odottaa sinua ja saa iloa vaikka hänen aktiiviaikansa muistelemisesta,kädestä kiinni pitämisestä.
Ole rohkea,se on välittämistä,mikä on tärkeämpi aikataulussasi kuin toinen ihminen,ehkei häntä kohta ole,

Anna hetki itsestäsi-ison ilon toiselle-lopulta saat sen itsellesi ihan uutena voimana

Vierailija

Tuli mieleen eräs vanha juttu, jolloin olin vileä nuori neitonen. Kävin katsomassa tulevaa appiukkoa sairaalassa, hänellä ja muilla oli kukkia pöydät täynnä, vain yksi vanha mies oli ilman kukkia ja vieraita. Seuraavan kerran kun menin sairalaan, ostin kimpun kukkia ja vein ne tällä kertaa tälle yksinäiselle miehelle. Hän liikutttui kyyneliinja kiitti minua oikein kädestä ja sanoi, miten onnelliseksi tuli näistä kukista, ja siitä että joku häntäkin muistaa. Hän kertoi olevansa seitsemän pojan isä, kaikki asuvat samassa kaupungissa, mutta heilä ei ole aikaa. Lopuksi hän totesi, yksi isä, hoitaa seitsemän poikaa, mutta seitsemän poikaa, ei yhtä isää. Seuraavan kerran kun menin taas sairaalan, vanhus oli saanut sydänkohtauksen ja kuoli siihen. Tämä tapaus jäi mieleeni, ja toivoisin, että jos minulle joskus käy samoin, joku muistaisi minuakin.

Vierailija

Jotkut ovat allergisia kukille, eivätkä edes halua, että niitä tuodaan. Ei seitsemän poikaakaan voi korvata lääkärin hoitoa sairaalassa.

Vierailija

Lainaus:

Jotkut ovat allergisia kukille, eivätkä edes halua, että niitä tuodaan. Ei seitsemän poikaakaan voi korvata lääkärin hoitoa sairaalassa.

Heko,heko,

Vierailija

Lainaus:

No juu, kukathan ovat vain yksi tapa muistaa potilasta - ajatus on tärkein. Jos potilas on kukille allerginen, voi
viedä esim. hedelmiä tai luettavaa. Mutta seitsemän poikaa voisivat vuorotellen käydä isäänsä katsomassa. Ainoan lapsen velvollisuudet ovat seitsenkertaiset, ja kuolemantapauksessa suruakaan ei voi jakaa.
Terv.
Aino

Vierailija

Lainaus:

Jo oli positiivinen kannanotto taas tällä sivustolla.

Vierailija

Minusta ei seitsemän lääkäriä yhdessäkään pysty korvaamaan sitä iloa ,
mitä yksi ainoa lapsi minulle voi vierailuillaan tuottaa :)

Vierailija

Taas on ymmärretty asiat väärin. Rautakangesta pitää vääntää....Lääkärit hoitavat potilaat sairaalassa. Sukulaisten tuottama ilo on eri asia.

Vierailija

Lainaus:
aloittaja anonyymille:
"Kiitos sairaalakammotekstistä
Itselläni ei sitä ole,sillä olen ollut niin paljon sillä vuoteella ......"

Kirjoituksesi on hyvä, mutta mihin aikaisempaan sairaalakammo-asiaan
tämä liittyy? Siis mihin tämä on jatkoa? Kertoisitko ystävällisesti?
Kiitos!

Vierailija

Lainaus:

Niin, ja mitä noilla kissankokoisilla kirjaimilla yrität sanoa? Omituista!

Täällä kolmas epätietoinen. Kuka Kesken Mallu on? Hän ilmeisesti jatkaa lujaa huutamalla jotakin aloitettua juttua. Mutta mitä?

Vierailija

Lainaus:

Miten erilailla voidaan asiat täälläkin käsittää, ymmärryksessä on näköjään suuresti eroja. Ei tämä kirjoittaja maininnut missään vaiheessa, että henkilö jota muisti, olisi ollut allerginen. Ei takulla niitä sinne jättänyt, jos asia olisi näin ollut. Jos joku ihminen tekee jotain hyvää, vaikka eleenä, sekin ilkeämielisesti väännetään vääräksi. Ei auttanut lääkärin hoito tässä tapauksessa, potilashan kuoli. Miksi joidenkin pitää aina olla niin ilkeitä, onko se kateutta vai mitä? Eikö tässä kylmässä maailmassa ole hyvä, jos joku on joskus inhimillinen.

Vierailija

Lainaus:

Sairaalakammo on yleensä pelkoa kipua tuottavista toimenpiteistä ym, mutta tämä.....

No miten jatkuu tuo aloittamasi lause?

Eihän tällainen muutenkaan ole mitään keskustelua, emmekä ole saaneet edes
selville, mitä, mistä jatketaan ja Kesken Malluko jatkaa vai kuka?
Kohtuullisen sekavalta tämä ainakin vaikuttaa...

Vierailija

Lainaus:

Tämä tapaus jäi mieleeni, ja toivoisin, että jos minulle joskus käy samoin, joku muistaisi minuakin.

Olen aika varma ettei sinun tarvitse yksin sairastaa. Niin hyväsydäminen olet, että varmaan on niitä, jotka käyvät katsomassa.

Sairaalakammosta puheen ollen: itse pelkään sairaaloita "sairaasti". Tiedän syynkin. Olen ollut 50-luvulla vauvana sairaalassa useita kertoja. Se oli karmeaa vaikka en aktiivisesti muistakaan. Äidinriistokokemus. Eikä lapsia siihen aikaan kipulääkitty.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat