Plan lahjoitus pankkiautomaatilla

Vierailija

Mitä mieltä olette pankkiautomaatin lahjoitusnapista, joka on huhtikuun ajan pankkiautomaatissa käytössä. Aikoinaan kun pankit nostivat tuntuvasti palvelumaksuja, ja henkilökuntaa vähennettiin nykytekniikan vallatessa alaa. Ehdotin pankeille, laittakaa viiden markan maksu (silloin markka oli käytössä) ulko-ovelle, niin jokainen asiakas vielä maksaisi siitä että pääsisi sisälle asioimaan, kaikilla kun ei ollut näitä nettiyhteyksiä, eikä taida olla kaikilla niitä vieläkään. Näitä keräyksiä on minun mielestäni jo aivan tarpeeksi, julkkikset keräävät varoja PLan järjestölle, ja on myös paljon muita kanavia, miten voi tätä rahaa lähettää, joka sitä haluaa lähettää. Mielestäni tämä keräys pankeissa on jo liikaa. Tämä avustustyö kun ei lopu ikinä, minä kun olin lapsi oli näitä Biafran nälkää näkeviä, heille kerättiin rahaa jo kouluaikana. Olen jo aika vanha, ja mietin, milloin nämä autettavat oikein loppuu? Eniten minua kuitenkin harmittaa, miksi aina nämä avustuskohteet ovat ulkomailla, omat köyhät on meilläkin, ja vuosi vuodelta vain lisääntyy, kun tuloero kasvaa, rikkaitten ja köyhien välillä.

Sivut

Kommentit (133)

Vierailija

Olet siinä oikeassa että keräyksiä on aivan liikaa. Jotenkin tuntuu että apu menisi toisin ehkä paremmin perille, iman väliportaita, mutta toisaalta maksaahan avun saaminenkin perille. Tarkoitan lähinnä kenttäsairaaloita ja telttoja, ruoka-apua . Itse olin SRR:n kerääjänä monet vuodet ja muutenkin toiminnassa mukana. Jo silloin kritisoitiin avun perillemenoa. Uskon että jokaisen keräyksen takana on halu auttaa. Tuntuu vain niin toivottomalta,
kun keräyskohteita tulee aina vain lisää. Vielä kotimaan keräyksiin. Jotenkin tuntuu siltä, että ihmisten on helpompi auttaa kauempana olevia kuin lähellä. Ehkä kotimaanasiat ovat liian lähellä , mene ja tiedä. Itse olen tuuminut, jotta
esimerkiksi Joulun alla, ystävänpäivän alla ynm. olisi hyvä muunneltu entisajan naapuriapu. Tarkoitan yksinäisten
ja köyhien auttaminen. Ajan antaminen, siivousapu, lämpimäisten vienti. Tiedän ajatukseni kuulostaa lapselliselta, mutta silloin kummallekkin tulisi hyvä mieli. Tietenkään avun tarve ei vähene noin , mutta yksinäisyyyden tunne voi vähentyä.Toinen ajatukseni on, että esim. kirkolle on hieno idea toisenlaisesta lahjasta, miksei sitä voitaisi soveltaa
kotimaahan?
janttukatriina

Vierailija

Itselläni on kaksi kummilasta Planin välityksellä.Maksan heistä 25e kuukaudessa.Apu menee poeille ja saan joka vuosi tiedotteen miten rahat on käytetty.Pankkiautomaatin näppäin voi olla joillekkin hyvä mahdsollisuus auttaa silloin tällöin.Pankeillahan on jo kaikennäköisiä "palvelumaksuja"pelkästään jo tilin yllöpitomaksukin. Maksat millä tavalla vain niin aina on jokin palvelumaksu.Nyt vielä kortilla maksaminenkin on kaupalle aikas suuri menoerä. Onneksi meillä Suomessa ei ole enään sellaisia ongelmia kuin näissä avustuskohteissa. Meillä on puhdas vesi,syntymätodistukset ,koulut ja muut mahdollisuudet.Autettavat Suomesta ja maailmalta eivät lopu,vaan lisääntyy.
En tarkoita sitä etteikö meillä olisi köyhyyttä,mutta pienelläkin tulee toimeen,kun asettaa itselleen selvät rajat.
Olen lapsuudessani kokenut mitä on olla sosiaalitoimiston asiakas,se on opettanut toisenlaisen tavan käyttää rahaa.
En tarvitse autoa,lomamatkoja, kaikkea krääsää ympärilleni.

Yksi ONNELLINEN LHJOITTAJA

Vierailija

Näistä lahjoituksista tuli mieleeni seikka, joka on aika yleinen ongelma. Tämä että saavuttavatko ne kohteen, Madonna ja moni muu varakas julkkis lahjoitti miljoonia, että saataisiin tytöille koulu kehitysmaahan. Mutta siinä kävi niin, että tämä neekeri joka valittiin asiaa siellä hoitamaan, pisti miljoonat omaan taskuun, eli leveästi itse ja hummasi rahat omaan käyttöön. Nyt koulua ei sitten tule, vaan mahdollisesti pitkä oikeusjuttu. Näin kävi myös venäjän orpokodin lapsille, jonne vietiin kasapäin leluja ja vaaatteita, henkilökunta otti ne kaikki itselleen. Ja näitä tapauksia on vaikka kuinka paljon, kaikki eivät tule edes median kautta tietoon. Tämä jo vaikuttaa siihen, onko turvallista lähettää mihinkään, kun ei tiedä loppujen lopuksi kenelle ne menee.

Vierailija

Ei kiitos.Sentään saan vielä valita,painanko sitä nappia.En paina.Kyllä liika on liikaa kerjätessäkin.

Vierailija

Käväisin pankkiautomaatilla katsomassa ja otin kuvan siitä!

Totesin samalla että kyse on ihan omaa luokkaansa olevasta "huiputuksesta" joka perustuu siihen että käyttäjä painaa vahingossa alinta nappulaa ja vahingon tapahtuessa tapahtumaa ei voi edes perua. Varsinkin eläkeläiset, huononäköiset ovat alttiita turhalle lahjoitukselle. Poistaa tämmöiset pitäisi automaateista!

Vierailija

No on aikoihin eletty kun täytyy ulkomaille eläkeläisten viimeinenkin ropo ohjata ja vielä pankkien avulla.

Vierailija

Lainaus:

Niin kannatta miettiä mitä kautta avustuksensa antaa.

Jos vastaanotto kohde on rosvoja täynnä, on ihan sama mitä kautta lähetään, riski on aina olemassa. Suomessa kerättiin myös kerran sairaille lapsille, ja johtaja otti rahat ja häipyi, joten mikään ei ole siis täysin riskitöntä.

Vierailija

Minä ainakin olen sitä mieltä, että on suoranaista häirintää "rämisyttää" niitä SPR:n purkkeja nokan edessä, käydessäni kaupassa. Jos joku haluaa auttaa, tietää takuulla mitä kautta voi rahaa lähettää, esim. pankin kautta.

Vierailija

Jos vielä joskus sen ihmeen näen, että kerätään varoja oman maan leipäjonon ihmisille, siihen aion osallistua. Pelastusarmeijan keräyksiin osallistun viemällä vaatteita, jotka ovat ehjiä ja käytttökelpoisia, joita en enää tarvitse.

Vierailija

Minä, minä, omat kansalaiset! Voi tuota itsekkyyden määrää ja piittaamattomuutta vaikeissa oloissa elävistä ihmisistä.

Vierailija

Lainaus:

Minä, minä, omat kansalaiset! Voi tuota itsekkyyden määrää ja piittaamattomuutta vaikeissa oloissa elävistä ihmisistä.

Ällös laps suomen vaihda pois kotimaatas armaampaa....
Älä huolehdi olllenkaan kyllä valtio huolehtii näistä vaikeissa oloissa olevista, muistat vain maksaa tarpeeksi veroja, ettei kassa tyhjene.

Vierailija

Hei kaikki yökyöpelit ja hyvää aamuyötä! Luin viestejänne ja ajattelin osallistua kertomalla omat ajatukseni näistä rahakeräyksistä. Minä en anna mihinkään keräykseen rahaa, koska minulla on sellainen käsitys, että keräysvaroista menee
iso osa välityskuluihin, vain murto-osa keräyskohteeseen. Teen vapaaehtoistyötä, auttamalla vanhuksia ja vammaisia. Näen että apuni menee juuri oikeaan paikkaan, ihmiselle joka apua tarvitsee. Näin auttamalla saan ihmisen onnelliseksi, näen hänen kasvonsa ja olen itsekin onnellinen. Ja autettavia meillä täällä kotimaassakin riittää.

Vierailija

Tämä keräys on suunnattu kotimaamme köyhille eläkeläisille joilla ei ole varaa lahjoittaa ulkomaan keräyksiin. Äitin 70v. on ehtinyt jo nyt lajoittaa epähuomiossa 3 euroa pienestä eläkkeestään jotka hän tulee kyllä avustuksellani hakemaan takaisin. Vaan kuinka käy monen muun vanhuksen? joilla ei ole nettiä käytössään?
Ko. lahjoitukset selvisivät kun äitini ihmetteli minulle -1 eurosia kuiteissaan. Tämä keräys aiheutti sen että minä en enää ikinä lahjoita yhtään mitään Planille.

Automatian sivulta:
'Mikäli asiakas tekee lahjoituksen epähuomiossa, lahjoitetun euron saa takaisin tekemällä Automatialle kirjallisen oikaisupyynnön, jossa on tapahtuman aika, automaatin tiedot ja tilinumero. Osoite on palaute@automatia.fi.'

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat