Vanhetessa tulee pirulliseksi, voi vitalis!

Vierailija

Kun vanhenee, kieli terävöityy, koska on niin tietävä.
Kun sitten kahvipöydässä pamauttaa väliin oman mielipiteensä,
monet loukkaantuvat eikä kutsuta enää mukaan.
Miten ihmeessä vanhana oppisi nauramaan itselleen ja vaikenemaan.
Kuuromykkä pappa ja mummo ovat kai parhaita.

Kun on tätä viisautta,kokemusta ja koulutusta pitkän elämän ajan vaivalla hankkinut,
luulee että ajatuksia saisi keskusteluun heittää.
Sitten ei kukaan tykkää. Jää yksinäisyyteen terävyyttäsi miettimään. Oma vika.

Jääkärinmorsian

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

En usko, että vanhetessa tulee pirullliseksi, vaan tieteellisesti on todistettu, että iän myötä luonteenpiirteet terävöityvät, eli jos on ollut pikkupiru nuorena, niin ehkä sitten on iso sellainen vanhana.
t.myyrä

Vierailija

Oikeasti viisas ei vanhanakaan ole teräväkielinen, vaan osaa antaa antinsa keskusteluun niin, että se vie ajatustenvaihtoa eteenpäin. Töksäyttelevä "besserwisser" ei ole viisas(tunut).
Juhana Torkin kirjassa Puhevalta on ilmaistu hieno ajatus: joskus on viisainta jättää sanomatta juuri se mitä haluaisi, saadakseen ajatuksensa "markkinoitua" kuulijoille.

Vierailija

Lainaus:

En usko, että vanhetessa tulee pirullliseksi, vaan tieteellisesti on todistettu, että iän myötä luonteenpiirteet terävöityvät, eli jos on ollut pikkupiru nuorena, niin ehkä sitten on iso sellainen vanhana.
t.myyrä

Minä olen myös lukenut tuosta iän myötä pahenevasta vaivasta. Jos ihminen tulee työelämänsä aikana hyvin toimeen muiden kanssa, ei hän ole sen pahempi vanhanakaan.
Elämäänsä pettyneet katkerat ihmiset ovat pahimpia.

Vierailija

Kyä mää oon huamannu,et musta alkaa tulla kärttyisä.Sellaiset asiat jokka eivät nuarempana paljoo hätkäyttänyt niin kyä nykyään ärsyttää. Alottajan kans oon samassa veneessä,et tuon asiani kovin voimakkaasti esille,eikä siitä hyvää seuraa.Auttakaa hyvät immeiset,miten tästä pääsee eroon. En varmaan ollu tällanen nuarena.
Terveiset muillekkin:mörri

Vierailija

Luonteenpiirteet vain hiukan vahvistuvat iänmyötä. Jokainen osaa olla kettumainen ei siihen suurta taitoa tarvita, joskus vaan ei kestä kaikenlaista narinaa jos on käynyt elämänkoulua, pitää sitten vain etsiä ihmisiä joilla ei ole niin hieno hipiä. Iän karttuessa ei myöskään ole tarvis miellyttää ketään ei tarkoita kuitenkaan toisen mollaamista.Ja onhan se kuuntelemisen jalo taitokin opteltavissa,niin ei tule sanottua heti kärkevästi.Toiset ihmiset vaan on sellaisia että turhat törinät pois ja asiaan. Toiset taas miettii niinkauan että menee vuoro ohi, jokainen taplaa tyylillään. Ei tartte syyllistyä jokaisella oikeus ELÄÄ:Jos jouku asia on perseestä niin se on ei se vaikenemalla parane suomalaistenkin on opittava puhumaan ja kuuntelemaan .Vanhempaa ihmistä ei tartte kunnioittaa vaikenemiseen asti eikä vanhemman ihmisen tartte vaieta kuoliaaksi.Jokainen sanoo joskus ohi suunsa se on ihmisen osa kaikki ollaaan epätäydellisiä jopa puheissamme. Rennosti vaan sekaan ja menoksi ja puheeksi. Sanavalmis

Vierailija

Ise olen huomannut että minä vanhetessani käy yhä leppoisemmaksi ja se on hyvä se.
En siis allekirjoita aloittajan esittämään väittämää.

Vierailija

Minusta nykysin kitistään paljon ihan turhasta.
Pidän kuitenkin sen omana tietonani ja mölyt mahassani,
- enkä lähde polttamaan /Koraaneja/Raamattuja, kuten maailmalla
kuuluu olevan tapana ,ihan pastorispiireissä :((

Naamakirjassakin olen vain "kuuntelulla" eli isoäitinä seuraan nuorison mekastusta :)
Osuipa, ihan kolahti kuitenkin tämä, toisen isoäidin "postaus" ;D
Olkaapa hyvät:

"Ollessani lapsi; minulla ei ollut tietokonetta, Nintendoa, XBoxia tai Wiitä.
Minulla oli polkupyörä ja kotiintuloajat.
Ulkomaailma oli leluni.
Jollen syönyt, mitä meillä kokattiin, en syönyt mitään.
En edes ajatellut väittäväni vanhempiani vastaan tai ainakin jouduin ISOIHIN VAIKEUKSIIN, jos niin tein.
Elämä ei ollut kovaa, se oli elämää.
Ja minä selvisin. Kopioi tilaasi, jos arvostat sitä, miten sinut on kasvatettu."

""Arvostan ;)"

Vierailija

Lainaus:

Naamakirjassakin olen vain "kuuntelulla" eli isoäitinä seuraan nuorison mekastusta :)
Olkaapa hyvät:

Ulkomaailma oli leluni.
En edes ajatellut väittäväni vanhempiani vastaan tai ainakin jouduin ISOIHIN VAIKEUKSIIN, jos niin tein.
Ja minä selvisin. Kopioi tilaasi, jos arvostat sitä, miten sinut on kasvatettu."

""Arvostan ;)"

Mitä ???

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Olkaapa hyvät:

Ulkomaailma oli leluni.

""Arvostan ;)"

Mitä ???

Arvostan kasvatustani.
Eikä ollut tavararikas lapsuus ----Mitä???

Vierailija

Mitä???

"Koraanin polttanut pastori ei ota vastuuta Afganistanin YK-kuolemista
2.4.2011 7:21 | Kommentit A A
STT–AFP
GAINESVILLE, YHDYSVALLAT. Koraaninpolttokohun keskiössä oleva yhdysvaltalaispastori Terry Jones ei koe olevansa vastuussa YK-työntekijöiden tapoista Afganistanissa.

Seitsemän maailmanjärjestön työntekijää sai surmansa perjantaina, kun Koraanin polttamisesta raivostunut väkijoukko hyökkäsi YK:n toimistoon Mazar-i-Sharifissa Afganistanin pohjoisosassa.

Evankelista Wayne Sapp poltti Koraanin Jonesin kirkossa Floridassa toista viikkoa sitten. Jones johti toimitusta.

"Radikaalit islamilaiset ainekset käyttävät (Koraanin polttoa) tekosyynä väkivaltaisuuksiinsa", Jones sanoi uutistoimisto AFP:lle.

Jonesin mukaan Afganistanin tapahtumat eivät vaikuta hänen kirkkonsa toimintaan. Lisää Koraanin polttamisia ei näillä näkymin kuitenkaan ole luvassa.

Jones nostatti maailmanlaajuisen kohun jo viime vuonna, kun hän halusi polttaa Koraaneja syyskuun 11. päivän terrori-iskujen vuosipäivänä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Koraanin+polttanut+pastori+ei+ota+va...
Mitä-häh ???

Vierailija

Ihmisten typeryys ärsyttää. Nuorempana ei hoksannut yhtä hyvin ihmisten tyhmyyttä. En silti viitsi alkaa sanan vaihtoon, jos huomaan puhekumppanin törpöksi. Vanhuus ja viisaus ei välttämättä kulje käsikädessä.

Vierailija

Pirullinen nuorena on pirullinen vanhetessaankin eli pirullinen kaiken ikää.
Pirullisuus on luonteen laatu joka seuraa läpi elämän kaaren.

Vierailija

Lainaus:

Pirullinen nuorena on pirullinen vanhetessaankin eli pirullinen kaiken ikää.
Pirullisuus on luonteen laatu joka seuraa läpi elämän kaaren.

Totta :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat