Mitä marjoja/hedelmiä samaan höyrymehuun?

Vierailija

Onko kellään kokemuksia siitä, mitkä kotipuutarhan tuotteet sopivat hyvin yhteen samaan "maijaan"?
Puutarhamme huippuvuosi yllätti minut. Kaikkea on kosolti enkä ole kovin tottunut säilöjä.
Kesäomenoita, punaherukoita, mustamarja-aroniaa sekä karviaisia on valtavasti. Pakastin jo aiemmin sekoituksia, joissa on lisäksi valko- ja mustaherukoita.
- mustikkasuu -

Kommentit (4)

Vierailija

Vain mielikuvitus on yhdistelemisessä rajana. Omena ja aronia ainakin on minusta hyvä yhdistelmä. Mustaherukan maku on niin vahva, että maistuu missä tahansa sekoituksessa. Jos pitää siitä, ei sekään haittaa.

Vierailija

Olen itse kokeillut punaherukkaa ja mansikkaa yhdessä sekä vadelmaa ja mansikkaa. Mustikkaa ja mansikkaa - tosin maku oli aika laimea.Pakastan mehun joten en käytä paljoakaan sokeria. Puolukka ja mansikka sopii myöskin aika hyvin . Yhdyn edelliseen kirjoittajaan siinä että vain mielikuvitus on rajana.
janttukatriina

Vierailija

Musta- ja punaherukoista yksistään en enää keitä mehua, tulee liian kirpakkaa. Miedonnan herukkamehun makua mustikalla tai metsävadelmalla. Joskus laitan kaikkia neljää marjaa sekaisin. Jo pienikin määrä mustikoita tai vadelmia riittää pehmentämään makua.

Muistaakseni olen joskus tehnyt karviaisista ja mustikoistakin mehua.

Terveisin Es

Vierailija

Mikähän kävisi omenan kanssa ,puolukoita ei vielä mulla ole.Ei taida pihlajanmarjatkaan ihan vielä olla kypsiä.T:mummi ja mehumaija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat