kun ei voi sietää työkaveria

Vierailija

Moi!

Minulla on yksi nuori naispuolinen työkaveri, jota en voi sietää.
Syynä on se, että hän on niin epäaito, ylipirteä ja erittäin itsevarma kaikista
asioista.
Jo aamulla kun näen hänet, minun on alettava tsempata itseäni että kestäisin
häntä taas sen päivän.
Onko kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija

Todellakin on kokemuksia, kyllähän näitä riittää. Mutta tiedätkö minkälainen ihminen hän loppujen lopuksi on? Hänen sisällään saattaa olla hyvin epävarma, arka ressukka, jonka hän yrittää kätkeä sen itsevarman kuoren alle. Usein tällaisilla henkilöillä on vielä alkoholiongelma, oletko nuuskinut aamuisin, tuoksuuko viina tai kenties sisupastillit viinan hajun peittämiseksi. Miksi sinun pitää kestää häntä, tee omat työsi ja jätä hänet omaan arvoonsa. tsemppiä!

Vierailija

Siis TÄH: mistä arvelet, että hän on epäaito?? Jos hän on oikeasti pirteä ja itsevarma?? Yritä tutustua häneen ihmisenä paremmin, juttele vaikka jostakin hänen kanssaan. Tutustumallahan sitä parhaiten oppii tietämään, että onko joku "epäaito" vai OIKEASTI iloinen...! Me olemme kaikki erilaisia..., vai...? :)

Vierailija

Erittäin tuttua vuosien myötä. (40v työkokemusta)

Oli erittäin vaikeaa välillä mennä töihin. Piti rukoilla aamuisin, että yksi ei olisi tänään niin kamala. Hän oli ällö (tuhahteli halveksivasti työkavereille) läksi vihdoin pois otettuaan pomon kanssa yhteen. Piti kestää häntä melkein kaksi vuotta.
Toisen henkilön hyväksymättömyyden (tunne että me muut emme osaa mitään) takia kävimme osastolla monta esimies keskustelua. Hän valitti meistä ylöspäin ja liittoon jatkuvasti, jopa esimiehestä joka oli mukava ja hieman lepsu. Pääsin eroon hänestä kun muutin osastoa.

Nyt yksi kaverini töissä on ärsyttävä. Jos häneltä kysyy jotain yleistä, tieto joka mielestäni kuuluu muillekin, hän rähisee : etkö sinä luota minuun, minä hoidan tämän asian..... Välillä hän esittää töissä pomoa, jolloin yritän pistää hanttiin. Vapaa-ajalla hän on aivan mukava. Vähän homssu hän on töissäkin, siksi kai hän peittää epävarmuuttaan(työt jää välillä puolitiehen tms). Luulen että hänellä on huono itsetunto jostakin syystä. Vapaa-ajalla nautin hänen huumorista yms.
Olen itsekseni analysoinut työporukkaa , huvittava tulos: pomo = kokematon pikkulikka, minä, täydellisyyden tavoittelija ;D, 1. hermoheikko, 2.neiti sievänen, 3. puheripulinen, 4.piällikkö, 5. arkalainen , 6.puolikuuro töksäyttäjä, 7. uusi kummallinen, 8. lintsaaja. 9.hössöttäjä. Lopputulos, eli ei täydellisiä löydy.

Tämä oli hieman liioiteltua, tarkoitettu rohkaisuksi sinulle. Jaksamista työhösi, erilaisuus piristää joskus päivää.

Vierailija

Lainaus:

Erittäin tuttua vuosien myötä. (40v työkokemusta)

Oli erittäin vaikeaa välillä mennä töihin. Piti rukoilla aamuisin, että yksi ei olisi tänään niin kamala. Hän oli ällö (tuhahteli halveksivasti työkavereille) läksi vihdoin pois otettuaan pomon kanssa yhteen. Piti kestää häntä melkein kaksi vuotta.
Toisen henkilön hyväksymättömyyden (tunne että me muut emme osaa mitään) takia kävimme osastolla monta esimies keskustelua. Hän valitti meistä ylöspäin ja liittoon jatkuvasti, jopa esimiehestä joka oli mukava ja hieman lepsu. Pääsin eroon hänestä kun muutin osastoa.

Nyt yksi kaverini töissä on ärsyttävä. Jos häneltä kysyy jotain yleistä, tieto joka mielestäni kuuluu muillekin, hän rähisee : etkö sinä luota minuun, minä hoidan tämän asian..... Välillä hän esittää töissä pomoa, jolloin yritän pistää hanttiin. Vapaa-ajalla hän on aivan mukava. Vähän homssu hän on töissäkin, siksi kai hän peittää epävarmuuttaan(työt jää välillä puolitiehen tms). Luulen että hänellä on huono itsetunto jostakin syystä. Vapaa-ajalla nautin hänen huumorista yms.
Olen itsekseni analysoinut työporukkaa , huvittava tulos: pomo = kokematon pikkulikka, minä, täydellisyyden tavoittelija ;D, 1. hermoheikko, 2.neiti sievänen, 3. puheripulinen, 4.piällikkö, 5. arkalainen , 6.puolikuuro töksäyttäjä, 7. uusi kummallinen, 8. lintsaaja. 9.hössöttäjä. Lopputulos, eli ei täydellisiä löydy.

Tämä oli hieman liioiteltua, tarkoitettu rohkaisuksi sinulle. Jaksamista työhösi, erilaisuus piristää joskus päivää.

Rankkaat itsesi korkealle. Muut näyttävät typeryksiltä, sinä olet peräti täydellisyyden tavoittelija. Hmmmm...
Mihinkähän kategoriaan kuulut toisten silmissä? Ei kannata ehkä kysäistä.

Vierailija

Lainaus:
anonyymilrä 06.04. 10:23 osalainaus:
.....Tämä oli hieman liioiteltua, tarkoitettu rohkaisuksi sinulle. Jaksamista työhösi, erilaisuus piristää joskus päivää.

ja anonyymi klo 11:51
Rankkaat itsesi korkealle. Muut näyttävät typeryksiltä, sinä olet peräti täydellisyyden tavoittelija. Hmmmm...
Mihinkähän kategoriaan kuulut toisten silmissä? Ei kannata ehkä kysäistä.[/quote]
Ensimmäinen kirjoittajahan sanoo kirjoittaneensa tarkoituksella vähän liiotellusti :)
En käsittänyt hänen kirjoitustaan niin, että hän vain haluaa osoittaa muut
typeryksiksi. Mutta kyllä tuossa kirjoituksessa paljon totuuden siementäkin on, se
on myönnettävä. Itselläni on myös 40-vuoden työkokemus suuressa firmassa ja kyllä
kaikenlaisia työkavereita on mahtunut joukkoon. Ei kaikista tarvitse erikoisemmin
pitää, mutta kaikkien kanssa on sovussa työtä tehtävä, enkä koko tuona aikana ole
joutunut riitoihin kenenkään kanssa. Kyllä huolimattomuus ja hui-hai meininki minuakin
aikanaan monesti ärsyttivät, kun itse olen halunnut kaikki tehtävät suorittaa mahdolli-
simman hyvin ja tunnollisesti.

Vierailija

Lapsena kesäleirillä leirin vetäjä opasti meitä lapsia vihhtymään sanoen: "Jos sinulla ei ole täällä kivaa, mieti ensin oleetko itse kiva." Pätisiköhän tuo työelämäänkin?

Vierailija

Lainaus:

Lapsena kesäleirillä leirin vetäjä opasti meitä lapsia vihhtymään sanoen: "Jos sinulla ei ole täällä kivaa, mieti ensin oleetko itse kiva." Pätisiköhän tuo työelämäänkin?

Hyvä neuvo, noin alkajaisiksi!

Vierailija

Minunkin mielestä sinä, joka näet toisessa asioita ja "vikoja" niin voisitko kääntää katseesi itseesi ja kysyä itseltäsi, että millainen minä OIKEASTI olen työkaverina!
Työkaveria kun ei voi muuttaa, mutta omaa käytöstä ja tapaa olla kanssakäymisessä toisen kanssa voi muuttaa.
Mieti kaikki keinot itsesi muuttamiseksi.
Puhu sen kanssa joka sinua ärsyttää ehkä se avaa uusia oivalluksia.
Seläntakana puhujana olet paskamaisin tyyppi työpaikallasi.

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 06.04. 20:40
Minunkin mielestä sinä, joka näet toisessa asioita ja "vikoja" niin voisitko kääntää katseesi itseesi ja kysyä itseltäsi, että millainen minä OIKEASTI olen työkaverina!
Työkaveria kun ei voi muuttaa, mutta omaa käytöstä ja tapaa olla kanssakäymisessä toisen kanssa voi muuttaa.
Mieti kaikki keinot itsesi muuttamiseksi.
Puhu sen kanssa joka sinua ärsyttää ehkä se avaa uusia oivalluksia.
Seläntakana puhujana olet paskamaisin tyyppi työpaikallasi.

Olisi hyvä laittaa joku viite kenelle sanomansa osoittaa - vaikkapa anonyymi, päivä,
kelloaika - ei tulisi turhia väärinkäsityksiä siitä asiasta :)

Vierailija

6.4. Tämä oli paljon liioiteltua, tarkoitettu rohkaisuksi sinulle. Jaksamista työhösi, erilaisuus piristää joskus päivää.

Tämä oli tarkoitettu vitsiksi (olen savolainen ja vastuu siirtyy kuulijalle, ymmärtääkö he) ;D

Uskoisin silti, että olen melko pidetty työkavereiden keskuudessa, en ole tosikko vaikka siltä näytti. Yleensä he tulevat kysymään minulta neuvoa.

Pomolta kerran kysyin olenko liian tiukka, kun vaadin työkavereilta tunnollisuutta töihinsä. (esim. JOKA aamu myöhästelyä, väliin ½ tuntia ja ns. likaiset työt jätetään toisille, lintsataan) Hän sanoi että hänestä en ole, mutta siinä on hyvä puoli, että sinä vaadit itseltäsi paljon enemmän ja muut tietää senkin.
Jaksamista töihinne.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat