pään vihlontaa

Vierailija

moi!

Kun täytin 50 ovat monet eri vaivat tulleet tutuiksi.
Olen stressi-ihminen ja syön migreeniestolääkettä.
Olen vaihdevuosien alkua elävä nainen ja nyt sitten on vielä pään vihlontaakin.
Onko kellään kellään samoja oireita?

Kommentit (4)

Vierailija

Joillakin alkaa todenteolla vipata ja vihloa nupista vaihdevuosissa. Minä aikoinaan söin lisäravinteena Femisoijaa, enkä potenut juuri mitään oireita, hieman joskus puna nousi kasvoihin, mikä ei liiemmin häirinnyt elämääni.

Vierailija

Eipä tuohon tule muuta mieleen, kuin se, että kuinka tärkeää on oikeanlainen ravinto.

Tuo Soija on ihmiskeholle tosi "myrkkyä" jota tulee välttää. Myös hiilihydraatit ja kasvirasvat (margariinit, rypsi- ja auringonkukkaöljy, jne.) sekoittavat hormonijärjestelmän. Ja monille viljat aiheuttavat noita oireita.

Eli vähähiilihydraattinen elämäntapa käyttöön!

Vierailija

Tulihan se sieltä - vhh! Auttaisikohan jalkasilsaan?

Aloittajalle sanoisin, että vihlovaan päänsärkyyn saattaa olla syynä niska-hartiaseudun kireys tai huono työasento päätteen äärellä. Jos oire vaivaa usein, menisin kyllä työterveyslääkärille.
Milloin näkösi on viimeksi tarkastettu?

Soijaa on pidetty vaihdevuosioireitten lievittäjänä, mutta kun asiaa on tarkemmin tutkittu, mitään tieteellistä näyttöä ei ole löytynyt. Se ei ole estänyt soijan markkinointia luonnon estrogeenina.

Vierailija

Lainaus:

Soijaa on pidetty vaihdevuosioireitten lievittäjänä, mutta kun asiaa on tarkemmin tutkittu, mitään tieteellistä näyttöä ei ole löytynyt. Se ei ole estänyt soijan markkinointia luonnon estrogeenina.

Viitaan tähän kaksoissokkotutkimukseen:

"Suojaako soija vaihdevuosivaivoilta? Viimeaikaisten tutkimusten mukaan näin ei ilmeisesti ole.
-Kaksoissokkotutkimus, jotka tehtiin rintasyövästä toipuneilla, osoitti että 150 mg soijaestrogeenia päivässä helpotti kuumia aaltoja vähemmän kuin lumelääke (J Clin Oncol, 2000). Toisessa tutkimuksessa seurattiin kuuden kuukauden aikana soijan vaikutuksia lisämunuaisen hormoneihin; mitään muutoksia ei havaittu estrogeenipitoisuuksissa. ."

Mutta jos uskoo vahvasti, se auttaa aina!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat