yksinäisyys

Vierailija

mikä auttaa kun ahdistaa yksinäisyys

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Itseäni Yksinäisyys ahdisti kun jäin leskeksi kymmenien aviovuosien jälkeen.
Mieheni oli myös Paras Ystäväni,
ei ollut minulla ns.Ystävättäriä ihan lähellä.

Lapset ja lapsenlapset saivat usein yksinoloni tuntumaan entistä pahemmalta.....

Nyt olen jo kaveri Yksinäisyyden kanssa.
Tajusin että nyt olen Itse se Tyyppi jonka hyvinvoinnista minun on pidettävä huolta.

Olen se Tyyppi jonka kanssa vietän 24h/vrk,
joten kohtelen itseäni hyvin ja puhuttelen itseäni ystävällisesti ja rohkaisevasti ;D

Olen jopa oppinut nauttimaan yksinolosta,
luen paljon ja tutkailen kaikenlaista netin ihmeelisessä maailmassa,
teen nojatuolimatkoja ympäri maailmaa ja katson Googlen Street Viewissä välillä
kotikaupunkia ja välillä seikkailen vaikkapa Lontoossa ja katsastelen museoita ja ravintoloita ja hotelleja siellä.
Livenä en ole koskaan Lontooseen päässyt,
yksi lapsistani vietti siellä kerran leirikouluviikon
ja olin kamalan kateelllinen ;)

Välillä luonani piipahtaa joku tuttavista mutta ihan Ystäviä minulla ei edelleenkään ole :(
nuorena haaveilin tapaavani Sieluntoverin...
mieheni ei Sieluntoveri ollut vaikka muuten rakas olikin.

Lopetin sen haikailun, nykyisin riittää kun saan muutaman kerran viikossa puhua kasvokkain jonkun kanssa.
Olkoon sitten vaikka kaupan kassahenkilö ;)
http://norpatti.sarjakuvablogit.com/2009/02/03/ystava-nimelta-yksinaisyys/

Vierailija

Kiitos ihanat ihmiset vastauksista. Mieheni kuoli yllättäen n. 2 vuotta sitten ja tuntuu vieläkin vaikealta. Tiedän etten ole ainoa maailmassa suruni kanssa, mutta siltikin.... Ns. ystävillä on omat menonsa ja perheensä. Jaksamista teille kaikille kohtalotovereille.

Vierailija

Lainaus:

HYVÄ, hyvä, viisaat ihmiset, tämmöistä tekstiä enemmän! Kiitos!

Onhan teksti hyvä, mutta ei oma, vaan Eeva Kiven kirjoittama...

liekko2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Laitoin monikossa -viisaat ihmistet, koska 20:23 laitettu teksti oli hyvä ja ajatuksia herättävä , kuin myös toinen anonyymi, hän osasi laittaa asiaan sopivan Eeva Kilven tekstin ikäänkuin jatkoksi edelliseen, lähteen mainitsemalla.

Vierailija

Varmaan tämä yksinäisyys on monen seuralainen.
Vaikka kaikki olisi ulkoisesti hyvin.
ihmisellä on vain ikävä toisen luo.
Kun jäin leskeksi pitkän avioliiton jälkeen mietin että nyt en ota enää ketään vaan
nautin vapaudesta.Kuitenkin usein tulee sellainen ikävä ja haikeus.
Sitä ei poista läheiset .Ei lapset eikä lastenlapset vaikka he ovatkin korvaamattonat.
kaipaa jotakin lähemmäksi,niinkuin iholle.

Vierailija

Huomenta vua tiältä susjrajalta kaikillen tasapuolisesti

Kiriotampa miekii pätkä tähä(nnii) keskustelluu. vaikka tiijjähämmie nottei miu osalistumine ouk kaikkiim mielee.

Minnoon ollunna yksi ja yksinäine jo ernäisii vuosii. aina ei se tunne ou nii voimakas. vain sillo ko ois jottai joko myönteistä tahikko kielteistä jonka halluis jakoo sen yhe ja ainuu kansak. vain ko sitä yhtä ja ainutta eijjouk olemassakkaa. seoj just niinko Anonyymi 22.09.2012 22:24 asja ilimas. sitä ei korvoo kaverit ei sisasukset eikä ies lapset. lapsel lapsii miullei oukkaa eikä niitä kuulemma ies tuu.

Oha sitä jo täsä vuosiim mittaa oppinna yksi elämää. ehämmie sitä sano. Ei se kyllä herkkuu ouk sekkää tällee liikuntarajotteisena vaikka oha siinä omat hyvätti puolesa ja kaitpa sihi tavallaa tottuuhi. vain tähä yksinäisyytee. tähä sitä ei taho tottuu. eikä kait pitäskää. Eikähä ne kaikki keskennää eläjät ou yksinäisii ja jokkut suattaa olla yksinäisii vaikkeivät yksi oiskaa. vain minoon sitä mieltä notta. jokaine tarviis sen yhe jonka kansak vois jakoo nii ilosa ja surusa ko arkesa ja juhlasahi. vain kaikilen ei vua näköjää ouk suotu sitäkää.

Tässäpä ne tähelisimmät tällen erree

Oikei hyvvee alakanutta omallaistaam pyhäpäivee jokkaisellen

T.suapisti

Vierailija

Yksinäisyys voi olla myös henkistä yksinäisyyttä.
Sielunystävyydestä joku täällä kirjoitti,hän olisi toivonut sellaista koko elämänsä ajan.Se onkin eräs niistä suurimmista ilonaiheista jos sellaisen löytää.
Sinulle,joka kaipaat sielunystävää ehdotan kirjaa, Donohue;" Anam Cara",siinä on jotain sellaista,mistä itse ammennan.
Haluan myös sanoa ,että hieno runo,mikä esiintyi palstalla,on siinä viereisessä kuvassa kuvattuna ja nimettynä tekijällä,eli Eeva Kilpi.
Mutta luulen,että se/hän Anonyymi ,joka tarkoitti lisää tällaista keskustelua ei viitannut pelkkään runoon ,vaan näihin kirjoituksiin.
Jos Anonyymien tilalla olisi kirjekuori,voisi vastata yksinäisille ehkä joskus joku smanhenkinen,mutta näin ollen se jää
vain ilmoitukseksi yksinäisyydestä.
Lopultahan kuitenkin ihminen on aina yksin,syntyy ja kuolee yksin,itsensä kanssa on vain joskus kovin vaikea olla.

Vierailija

Lainaus:

Kiriotampa miekii pätkä tähä(nnii) keskustelluu. vaikka tiijjähämmie nottei miu osalistumine ouk kaikkiim mielee.

T.suapisti

Monet kerrat olen toivonut että murremammat peittelisivät vaihteeksi Sinut, tekstiilejä heiltä ei ainakaan puutu.
Tunnut siellä omien sairastelujesi uhallakin täyttävän alkamasi velvollisuuden, aivan hauska tapa kuten kirjoituksesikin.
Kaipa se kuitenkin on jokaisella ne omat jutut päällimmäisenä, en oikein ole kärryillä niistä "kertauksistakaan".

Olisihan se mukava jos joskus laittelisit mielipiteitä tulemaan näille tavallisten ihmisten ketjuihinkin.
Kaikilta ei murrehtiminen suju.

Terv: ei aloittaja, ei Juuli (joka kerran jonkun loimen löysi).
Muuten vaan mukana hengaileva.
Oikein topakkaa aamua, päivää, iltaa ja yötä ihan Sinulle itsellesi.
Kuvitelmatäkki on paksu ja lämmin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

T.suapisti

Monet kerrat olen toivonut että murremammat peittelisivät vaihteeksi Sinut, tekstiilejä heiltä ei ainakaan puutu.
Tunnut siellä omien sairastelujesi uhallakin täyttävän alkamasi velvollisuuden, aivan hauska tapa kuten kirjoituksesikin.
Kaipa se kuitenkin on jokaisella ne omat jutut päällimmäisenä, en oikein ole kärryillä niistä "kertauksistakaan".

Olisihan se mukava jos joskus laittelisit mielipiteitä tulemaan näille tavallisten ihmisten ketjuihinkin.
Kaikilta ei murrehtiminen suju.

Terv: ei aloittaja, ei Juuli (joka kerran jonkun loimen löysi).
Muuten vaan mukana hengaileva.
Oikein topakkaa aamua, päivää, iltaa ja yötä ihan Sinulle itsellesi.
Kuvitelmatäkki on paksu ja lämmin.

Ja täältä vähän ohuempi lisukkeeks.

Vierailija

Lainaus:

Varmaan tämä yksinäisyys on monen seuralainen.
Vaikka kaikki olisi ulkoisesti hyvin.
ihmisellä on vain ikävä toisen luo.
Kun jäin leskeksi pitkän avioliiton jälkeen mietin että nyt en ota enää ketään vaan
nautin vapaudesta.Kuitenkin usein tulee sellainen ikävä ja haikeus.
Sitä ei poista läheiset .Ei lapset eikä lastenlapset vaikka he ovatkin korvaamattonat.
kaipaa jotakin lähemmäksi,niinkuin iholle.

Tuo ylläoleva kirjoitus onhyvä, aika pitkälti samanlainen kuin itse olisin kirjoittanut. Vaan miten kummassa tästä pääsee eteenpäin - minunkin puolisoni kuoli, eikä avioliitto niin kovin pitkä vielä edes ehtinyt olemaan! (alle 30 vuotta), toki tunsimme toisemme jo nelisen vuotta ennen naimisiin menoa. Mutta, olen nuori olemaan yksin, miten tästä oikein selviää...??

Vierailija

Minulta kuoli mies 12v sitten.Olin alle 50v. Alku oli vaikeaa ja hyvin yksinäistä. Usein tuntui, että ei jaksa elää. Oltuani 6v yksin tapasin kivan miehen. Hänen kanssaan tunsin taas eläväni. Silti se sama musta ahdistus tuli välillä. Vasta nyt olen alkanut tuntea itseni täysin vapaaksi entisestä. Muistot ovat haalistuneet ja menneet taka-alalle. Miesystäväni on ollut tukenani. (Emme asu yhdessä) Tänä päivänä voin viimeinkin sanoa, että olen vapaa siitä surusta, tuskasta ja yksinäisyyden tunteesta.
Toivon muille voimia kestää vaikeat ajat ja että ne eivät kestäisi niin kauan kuin minulla. Se kuluttaa ihmistä hyvin paljon.Tuulikki

Vierailija

Lainaus

...........kun kaikille elämäntiellä, ei onnea riittänytkään............

Minulle sitä ei ole riittänyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat