Netissä listaa kaikista eläke-eduista?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Lukijamme lähestyi toimitusta kysymyksellä: "Olen hiljattain siirtynyt eläkkeelle. Tulot ovat romahtaneet totaalisesti mieheni ja minun osalta ja rasitteeksi tuli yllätyksenä velkataakka. Haluaisin listan kaikista eläkealennuksista. Tietooni on tullut vain VR, bussiliput ja elokuvaliput. Haluamme kuitenkin voida elää ja nauttia. Olen netistä hakenut tietoja, mutta kaiken kattavaa listaa eläke-eduista ei ole löytynyt." Oletko törmännyt eläkeläisten alennuslistaan netissä - jaa tietosi muillekin!

Kommentit (6)

Vierailija

Eläkeläisalennuksista.
Minäkin olen nuori eläkeläinen ja haluan osallistua mahdollisuuksieni mukaa.
Kaikkia eläkeläisalennuksia ei välttämättä saa yhdestä ja samasta paikasta, valitettavasti.
Itse olen kuitenkin aktiivinen, kysyn ja tarjoan eläkeläiskorttiani aina kuin vaan mahdollista.
Onnekseni se on kannattanutkin, vaikka alennus olisi pienikin.
Museot on ainakin niitä kohteita joista saa eläkeläisalennuksia.
Alennuksen olen saanut myös Virossa käydessäni Kumussa.
Kuntien tarjoamat liikuntapalvelut, sekä aikuisopistojen kurssit. Toki voi olla kuntakohtainen.
Laivamatkoissa on myös alennuksia.
Rohkeasti vaan kysymään ja tarjoamaan korttia. Mielellään voisi vinkkejä tulla muiltakin raatilaisilta.

Vierailija

Löytyi tuolta viimevuoden puolelta aloitettu kysely eläkeläisalennuksista,kovin lyhyeksi on lista jäänyt.Onko kellään tosiaan tietoa,onko mitään "listaa" eläkeläisalennuksista olemassa,vaan onko se vaan erikseen aina kysyttävä,onko ko.asialle myös eläkeläisalennusta?

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kovin on hajallaan tieto eläkeläisalennuksista ja monesti tieto on kirjoitettu hyvin vaikeaselkoisesti.
Joskus alennuksen saa 63-vuotias, joskus 65-vuotias ja joskus vain kansaneläkeläinen.
Esim. Helsingin kaupungin liikennelaitos ei anna eläkeläisalennusta kaupungin sisäisessä liikenteessä, kuin ainoastaan niille 65-v täyttäneille jotka saavat kansaneläkettä.
Työeläkettä nauttiva maksaa lipusta saman kuin muutkin.

Vierailija

Helsingin bussialennus ei edellytä65 vuoden ikää vaan sen kansaneläkkeen saamisen. Siis jos saat kansaneläkettä edes 1 euron olet oikeutettu bussialennukseen, ja kansaneläkkeenhän saa hakea ennen 65 vuoden ikää jos niin haluaa

Vierailija

Saakohan Helsingissä busseihin alennuksen? Oltiin lomalla siellä ja meistä kyllä näkee että ollaan eläkkeellä jo iän perusteella, mutta eipä virkailija mitään puhunut kun ostimme päivälipun helsingin alueelle. harmi jos sellaisen olisi saanut, kun ei ainakaan meidän paikkakunnalla saa alennusta muutoin kuin pitemmille matkoille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat