Maalle muutto...

Vierailija

Maalle muutto häämöttää, vihdoinkin pääsen rapsuttamaan pihaa, möyrimään maata, istuttamaan kukkasia ym.ym.
Tiedän, että ei se aina ole helppoa, mutta on se sen arvoista.
Kun on viime ajat asunut lähiössa kerrostalossa naapureina nuoria ja meno on ollut sen mukaista, eikä mikään auta.
Mitta tuli täyteen enkä enää jaksa.
Voihan se olla, että joskus yksinäisyys iskee mutta iskeehän se täällä kerrostalossakin. Jatkossa valitsen tarkkaan kenet päästän lähellen tunnen olevani niin petetty.i

Sivut

Kommentit (93)

Vierailija

Tervetuloa vaan tänne maaseudun rauhaan, täällä on niin hyvä elellä. Kohta alkaa toukokuu ja maa alkaa viheriöidä, tuomet kukkii ja kesä on kauneimmillaan
Täällä missä minä asun, on paljon kesämökkejä, nytkin taitaa monilla mökeillä olla porukoita. Niin, Mitäs mökillä tekee, jos sitä ei käytä. Tuossa päivällä radiosta kuuntelin, joku säätieteilijä oli luvannut tänne pohjolaan kaunista ja erittäin lämmintä kesää, niinkun viime kesäkin oli.
Toivotaan, jotta löydät kivaa puuhaa kesäksi, eikä se yksinäisyys pääse iskemään.
Väliin on ihan rentouttavaakin olla yksin, minä ainaskin nautin siitä kovasti.

Vierailija

Niin, toukokuu onkin ihana kesän avaus. Sitä tekemistä varmasti riittää, en epäile yhtään.
Lapsenlapsetkin tulevat lomallaan(ehkä) ilahduttamaan mummia, näin uskon.
Ja pääsen sitten ongelle ja uimaan, kun ranta on lähellä. Sitten on vielä ne synttäri, kesänlapsi kun oon, juhannuksen aikoihin, jos huvittaa juhlia, mistä se tietää.

Vierailija

Niin, toukokuu onkin ihana kesän avaus. Sitä tekemistä varmasti riittää, en epäile yhtään.
Lapsenlapsetkin tulevat lomallaan(ehkä) ilahduttamaan mummia, näin uskon.
Ja pääsen sitten ongelle ja uimaan, kun ranta on lähellä. Sitten on vielä ne synttäri, kesänlapsi kun oon, juhannuksen aikoihin, jos huvittaa juhlia, mistä se tietää.

Vierailija

Hei, hieno homma, onneksi olkoon. Minnepäin muutit? Miten valmistauduit muuttamiseen, eli kuinka kauan mietit lähtöä ja miten valitsit paikkakunnan? kerrohan vähän enemmän tästä asiasta.

Itsekkin haaveilen maalle muutosta, mutta toistaiseksi työ ja nuoret aikuiset lapset pitävät minua paikallaan. Myös se mietityttää, että minulla ei ole ajokorttia. Pitää siis löytää paikka, jonne on jonkunlaiset kulkuyhteydet ja josta ei ole ihan hirvittävän pitkä matka kauppaan yms... Saa siis nähdä, miten omien muuttohalujeni käy, kun alan tätä paikkaa etsimään. Joka kevät kuitenkin iskee maallemuutto ja mökki-innostus... vaikka olen ihan kaupunkilainen!

Vierailija

Täällä toinen maalle muutaja.Nuorisoon olen minäkin kyllästynyt ja nyt rauhaisaan paikkaan muutan.Kaupunki on naapuri ,joten ei ihan toiselle puolen Suomea.Tosin tämä se vasta rasittava aikaa on,kun pahvilaatikoiden keskellä.Mutta toivossa on hyvä elää....kyllä maalla on ihanaa:):)

Vierailija

Minäkin haaveilin maallemuutosa ja paikkakin siellä olisi, mutta sitten sairastuin ja olen nyt tyytyväinen, että lääkärit ja hoidot ovat ihan lähellä ja omassa kunnassa kaikki toimii hienosti, mitä ei voi taas monesa pikkukunnasta sanoa.
Onnea yritykselle.

Vierailija

Minäkin ajattelin aiemmin, että sitten kun pääsen eläkkeelle, muutan maalla eli pikkukaupunkiin, joka on lähellä mökkiä. Voi olla mökillä mahdollisimman pitkään.
Kuitenkin mieli muuttuu. On alkanut tuntumaan, ettei halua pois ihmisten keskeltä ja palveluiden läheltä.
Kun tulee ikää lisää, ei taida olla kovin hyvä olla metsän keskellä itsekseen.

Vierailija

Tervetuloa vaan malle, Voisin täällä asuneena luetella niitä puolia,,HUONOJA: marraskuiset pimeät illat, mitkä alkaa kolmen aikaan. sitten,,,, no en minä keksi muuta.no jotain HYVÄÄ .no vaikka nämä kesä aamut, ja tietysti koko kesä aika. ,talvella tietysti lumimyrkyssä kävely tai hiihtäminen,ja pitkät potkuri kelkkailu retket. Kaupoilla tetysti käydään vain kerran viikossa. Ihmisiä täällä ei paljon ole, mutta aina juttusille pääsee lenkeillä jos haluaa , talvella on hienoa kun voi yöllä vuoteesta ihailla kuutamo taivasta, niin rullaverhoja täällä ei tarvitse...Toivottavasti ei tarvitse mihinkää muuttaa .Paras paikka!!

Vierailija

Kerronpa toisenlaisesta elämästä. Naapurisi ja sukulaisesi tietävät sinun asiasi paremmin kuin sinä itse, sellaisetkin joita ei ole vielä tapahtunutkaan ja kertovat kaikki muille ihmisille, uusille tuleville naapureillekin kertovat millainen olet ja millainen oli jo kuollut puolisosi. Ja kulkujasi seurataan, vahditaan, menetkö kauppaan vai jonnekin muualle, kenen kanssa juttelet ja mistä. Tämä kaikki on minun elämääni nykyisin, pidän asuinpaikastani mutta pois täältä on muutettava jos meinaa pitää mielenterveytensä kunnossa. Ikävää mutta totta.

Vierailija

Lainaus:

Kerronpa toisenlaisesta elämästä. Naapurisi ja sukulaisesi tietävät sinun asiasi paremmin kuin sinä itse, sellaisetkin joita ei ole vielä tapahtunutkaan ja kertovat kaikki muille ihmisille, uusille tuleville naapureillekin kertovat millainen olet ja millainen oli jo kuollut puolisosi. Ja kulkujasi seurataan, vahditaan, menetkö kauppaan vai jonnekin muualle, kenen kanssa juttelet ja mistä. Tämä kaikki on minun elämääni nykyisin, pidän asuinpaikastani mutta pois täältä on muutettava jos meinaa pitää mielenterveytensä kunnossa. Ikävää mutta totta.

Minä asun kaupungiss, mutta ikävä kyllä täällä on ihan samanlaista !
Kerrostaloissa onkin enemmän kytättävää kuin maalla ;)
Roska-aitauksissa utelias naapuri dyykkaa roskapussisi sisällön kuin joku rikosetsivä tv:ssä.
Mikä riemu, jos löytää käytetyn raskaustestin....!
Sitten arvuutellaan, tekikö/tekeekö abortin ,kun ei maha kasvakkaan...

Vanhat ihmiset kehtaa kyllä kysyä ihan suoraan, missä olet töissä,
paljonko saat palkkaa ja onko sulla paljonkin asuntovelkoja vielä kun noin komealla autolla kuitenkin ajelet...
Parkkipaikan autot syynätään ja otetaan netin kautta ? selville, kuka on se-ja -se vieras, jonka auto oli yki yön parkissa...pitäisiköhän ilmoittaa sille työmatkalla olevalle puoliskolle, että täällä öisin majoitetaan ties ketä?
Kyllä maalla on mukavempaa.Ei tule ihmiset sun pihaan tutkimaam roskapussisi sisältöä sentään.....

Vierailija

Voi itku.. nuo ei ole hauskoja juttuja ,kun kehtais mennä sanomaan suoraan, ei kyllä ole reilua jos toisten takia joutuu muuttamaan, Jos kokeilisit, kerro jollekin tutun tutulle että aiot muuttaa pois,tietohan leviää nopeasti, sitten vaan myhäilet kun tulevat kyselemään minne aiot muuttaa,, joku voi jopa tulla sanomaan että ompas ikävää kun muutat, sitten sanot että pakko ja syyn.

Vierailija

kaupungissa näkee paljon ihmisiä ja samojakin naamoja pikkukaupungeissa, mutta kukaan ei tiedä kenestäkään mitään, mutta maalla ei näe ketään, mutta siellä kaikki tietävät toistensa asiat.
Molemmat koettu.

Vierailija

Onneksi voi itse valita, asuuko yksin tuntemattomana kaupungissa, tai pikkukylällä tuttujen kanssa,,Me on valittu tämä viimeinen, mitään hankaluutta ei ole koskaan ollut, omiamme touhutaan, ja naapurit poikkeaa pihaan katselemaan miten joku savusauna projekti etenee..Naisten kanssa vaihellaan perennan taimia, sitten pyöräillään tutkimassa toisten istutuset, Apua saa minkälaisiin talkoisiin tarvitsee, En vaihtais kylää enkä ihmisiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat