Sivut

Kommentit (93)

musta peruna

Tämä oli vielä lehdessä, se on sitten eri asia mitä tarkoitetaan "asuttava"
ja mistä tykkää ja mitä arvostaa, sitten voi olla niinkin että saa paremman kuin uusi. kyllähän nämä on ihan lahjoituksia. yleensä niistä on vanhukset kuolleet ja perikunta myy "kunhan jotakin saa"

Olisit kuvannut koko lehtimainoksen olisi ollut uskottava, tuollaisen osaa kyhätä pikkulapsikin.

Joo, tuo kannattaa ostaa vaikkei tarvitsekkaan, pikkusen fiksailee ja myy parin vuoden päästä 150 000 € eikös sen voi myydä jo kahden vuoden päästä ilman myyntivoittoveroa, pitä siellä muistaakseni kuitenkin asua, muutoin se katsotaan liiketoiminnaksi, olikohan näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

musta peruna

Tämä oli vielä lehdessä, se on sitten eri asia mitä tarkoitetaan "asuttava"
ja mistä tykkää ja mitä arvostaa, sitten voi olla niinkin että saa paremman kuin uusi. kyllähän nämä on ihan lahjoituksia. yleensä niistä on vanhukset kuolleet ja perikunta myy "kunhan jotakin saa"

Olisit kuvannut koko lehtimainoksen olisi ollut uskottava, tuollaisen osaa kyhätä pikkulapsikin.

No kaikenlaista sakkia on olemassa mutta on tapauksia missä juuri perikunta ahneuksissaa pyytää aivan tolkuttomia hintoja meillä päinkin on yksi perikunta mynyt mummon mökkiä 3 vuotta, hinta on pudonnut jo 25 000 € lähtö oli 135 000 € järvi on melko lähellä mutta ei kuitenkaan ole järvenranta tontti. -50 luvulla rakennettu rintamamiesmökki /talo.

Anonyymi 08.14
Olisit kuvannut koko lehtimainoksen olisi ollut uskottava, tuollaisen osaa kyhätä pikkulapsikin.[/quote]

Miksi joku viitsisi nähdä moisen vaivan ja kyhäillä tarinoita ilmoituksista?? Taidat olla huonolla tuulella??

Lainaus:

Joo, tuo kannattaa ostaa vaikkei tarvitsekkaan, pikkusen fiksailee ja myy parin vuoden päästä 150 000 € eikös sen voi myydä jo kahden vuoden päästä ilman myyntivoittoveroa, pitä siellä muistaakseni kuitenkin asua, muutoin se katsotaan liiketoiminnaksi, olikohan näin?

Voi voi,jos on käsistään kätevä raksa ihminen ,tosta saa vaikka minkälaisen linnan,ja myy kohtuullisella hinnalla,niin aina omansa pois saa parin vuoden päästä.täähän on hyvää bisnestä tänä päivänä.

kirsikankukka55

Anonyymi 08.14

Miksi joku viitsisi nähdä moisen vaivan ja kyhäillä tarinoita ilmoituksista?? Taidat olla huonolla tuulella??
[/quote]

Täällä taida muita ollakkaan,kun AKRESSIIVISIA ihmisiä,onko elämä niin vaikeeta.

kirsikankukka55

Anonyymi 08.14

[/quote]
Päin vastoin enemmän on vaivaa nähty kun on leikattu ilmoitus, mukamas lehdestä pois, kuva olisi voitu ottaa ilman saksimistakin, ilmoitus voi olla tekaistu.
Sori vaan mutta tälläinen vaikutus tuosta saksimisesta minulle jäi.

Oli siinä toki se talon kuva ja paikkakunta tietysti, mutta enhän nyt toki ala mainostamaan, kyllä se ihan oikea myynti ilmoitus on , ja vaikka kymmenen laittasin tallaisia. sillä laitoin että jos ei todella joku tieda että maalta saa vielä halvalla asuntoja.

t. mp.

Minä mietin oman mökin hankkimista. Kävin joitakin katsomassakin. Mikään ei kuitenkaan tuntunut minun mökiltä. Sitten tapasin maajussin ja nyt olen muuttamassa hänen luokseen asumaan. Saan kuoputella sydämeni kyllyydestä.Tehdä kukkapenkkejä ja kasvimaan. Eikä tarvinnut käyttää rahaa yhtään. Riitti vain molemmin puolinen rakastuminen tulisesti.

Taitaa olla tuon hintaiset mökit ja talot kaukana etelästä, ainakin 400 km päässä Hgistä.
Paras järjestely on kesät maalla, talvet kaupungissa. Minun kesämökki kunnassa ei ainakaan ole toimivaa terveydenhuoltoa,
kaupat kaukana, apua ei saisi mistään. En tiedä miten talvi menisi vaikka mökki talviasuttava onkin. Ei ole kyllä talvi mökillä koskaan houkutellutkaan, on mukava palata kaupunkiin kun illat pimenee ja vettä sataa.

Itse muutin maalle 9 vuotta sitten ja kyllä tämä in sen arvoista ainakin niin kauan kun pystyn itse ajamaan autoa ja hoitamaan pihatyöt. julkinen liikenne on olematonta, mutta ei kuulu kuin linnun laulua ja isäntien traktorit silloin tällöin.En päivääkään vaihtaisi pois.

Maalle Muuttanut Maalainen !
Syntynyt maalla, asunut ulkomailla 2v. ja suomen kaupungissa 10 vuotta. Palannut syntymäkotiin 23 vuotta sitten.
En enää mistään hinnasta vaihtaisi noihin toisiin vaihtoehtoihin. Ainakaan niin kauvan kun pääsee omalla autolla ja terveys niin että pärjää.
Uutisoinnin mukaan maallemuutto on huomattavasti vilkastunut kun isot ikäluokat eläköityy ja nuoremmatkin joilla mahdollisuus, hakeutuvat väljempiin asumisoloihin ja luonnon läheisyyteen.
Täällä pienessä maaseutupitäjässä on paljon autiotaloja joihin vois muuttaakkin vaikka heti. Vanhempia hirsitaloja jotka vois kunnostaa, jos ei oo peukalo keskellä kämmentä. Siinä sitä mielenkiintoista askaretta olisi.
Nytkin yksi perikunnan talo ihan naapurissa saa ilmeisesti uudet asukaat ihan ulkomailta asti. Perikunnan jälkeläisiin kuuluva aikoo sen kunnostaa. Talossa asuttu viimeksi n. v1962.
Pienellä kylälläkin meillä on yli kymmenen autiotaloa.
- Kesäterveiset Maaseudulta - Etelä-Pohjanmaalta

Olen asunut noin puolet elämästäni maalla/kaupungissa.Kaupungissa asuessani kaihoilin aina maalle,vaikka suurimman osan sielläkin ajastani vietin omakotitalossa.Reviiri vain tuntui liian pieneltä.Olen maalta syntyisin,nuorena kyllä halusin kaupunkiin muuttaa heti kun oli mahdollista,silloin kuusikymmenluvulla,ja muutinkin.
Nykyisin asun maalla taas ja olen ihan onnellinen täällä.Toivoisin voivani asua täällä mahdollisimman pitkään,ehkä loppuelämäni.Loppusyksyn pimeimmän ajan voisin kyllä asua kaupungissakin,mutta se on vielä toteutumatta.
Kyllä maalla tyhjiä asuntoja on mutta ehkä kuitenkaan kaikki ei ole myytävinä,omistajat vaikkeivat asuntoa käyttäisikään eivät halua luopua niistä kuka mistäkin syystä.Ja joillakin asunnoilla on sitten todella korkeat hintapyynnöt.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat