Pariskunnat

Vierailija

Onko aiemmin keskusteltu pariskuntien ystävyydestä ihan rehelliseltä pohjalta, kun vaimoni kanssa ihmettelemme yksinoloamme. Harrastamaan yhdessä liikuntaa, ruuanlaittoa, keskustelua ym.normaalia kanssa käymistä.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ihmetellään yksinoloa, kun harrastetaan ja touhutaan yhdessä.

Mikähän aloituksen tarkoitus mahtaa olla? En tavoita.

Vierailija

On tavallista että yksinäisyyttä koetaan vaikka ollaan koolla kaksistaan tai useamman hengen ryhmässä. Suosittelen leffaa "Lemmenloma", siinä käsiteltiin pariskunnan kannalta asioita ja lopputulos oli onnellinen.

Vierailija

Lainaus:

Mikähän aloituksen tarkoitus mahtaa olla? En tavoita.

En minäkään saa tolkkua.
Onko kyse
- pariskuntien yksinäisyydestä yleensä?
- aloittajan ja vaimonsa kokemasta yksinäisyydestä parisuhteesta huolimatta?

Kehoittaako aloittaja pariskuntia harrastamaan yhdessä tavallisia asioita?

Vierailija

Lainaus:

Onko aiemmin keskusteltu pariskuntien ystävyydestä ihan rehelliseltä pohjalta

En minä kyllä tiedä, mitä tällä tarkoitat. Voisitko kirjottaa laajemmin ja kansantajuisesti, mitä ajat takaa.

Vierailija

Lainaus:

Ymmärtääkseni tässä on kyse pariskunnan harrastuksista toisen (toisten) pariskunnan kanssa.

Jaa, yhym...
Omalla kohdallani on vaikea keksiä sellaista pariskuntaa, jonka kanssa viihtyisin / viihtyisimme keittiössä, ulkoillen tai keskustellen. Viihdymme puolison kanssa sekä yhdessä että omissa harrastuksissamme. MInulla on omia ystäviä ja kavereita joihin pidän yhteyttä ja joita tapaan harrastuksissa, puoliso ei tarvitse muita ihmisiä viihtyäkseen.

Meitä ihmisiä on joka junaan. Toiset viihtyvät laumoissa, toiset yksin tai kaksin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ymmärtääkseni tässä on kyse pariskunnan harrastuksista toisen (toisten) pariskunnan kanssa.

Jaa, yhym...
Omalla kohdallani on vaikea keksiä sellaista pariskuntaa, jonka kanssa viihtyisin / viihtyisimme keittiössä, ulkoillen tai keskustellen. Viihdymme puolison kanssa sekä yhdessä että omissa harrastuksissamme. MInulla on omia ystäviä ja kavereita joihin pidän yhteyttä ja joita tapaan harrastuksissa, puoliso ei tarvitse muita ihmisiä viihtyäkseen.

Meitä ihmisiä on joka junaan. Toiset viihtyvät laumoissa, toiset yksin tai kaksin.

Kyllä itse tehty pizza ja pullo, pari kevyttä italialaista punaviiniä (vaikka Bardolinon alueen huokeaa) rakentaa tunnelman jos tuttuja löytyy ja henkilökemiat pelaa.

Vierailija

Aikamoinen hässäkkä huonosti muotoillusta avauksesta mutta yksi kahdeksasta yritti edes. Pariskuntien yhteisestä tekemisestä ja ystävyydestä on kyse. Suomen kokoisessa maassa on paljon parisuhteita mitä voitaisiin sisällöltään eheyttää toisen parin kanssa. Sama asia kuin kaksi yksinäistä kohtaavat ja huomaavat tulevansa keskenään toimeen.

Vierailija

Voi elämän kevät miten ihmiset on vieraantuneet käsitteestä normaali ystävyys!! Jostain syystä kaikilla pariskunnilla ei vaan ole ystäväperheitä tai ystäväpariskuntia. Suunnilleen samanikäisiä, samassa elämäntilanteessa olevia ja samoista asioista kiinnostuneita.
Saattaa olla että tuttavapariskunnat ovat eronneet, muuttaneet muualle tai itse on muutettu jonnekin, missä ei vielä ystävyyssuhteita ole ehtinyt syntyä. Täällä heti ihmetellään onko jostain seksistä tai muusta oudosta kyse, kun jotkut hakee semmoista ihmettä kun ystäviä.
Ollaan mekin mieheni kanssa monesti mietitty että yli 50v on vaikeampi tutustua kun esim.aikoinaan kun oli koira, tuli muita koirallisia tutuiksi, lasten pieninä ollessa ja kouluikäisinä tuli lasten kautta tuttuja mutta kaikki ne on jonnekin haihtuneet ja etääntyneet. Ehkä ei muuta yhteistä ollutkaan kun senhetkiset tilanteet jotka yhdistivät silloin.

Vierailija

Otsikko on pariskunnat. Joten tämä tapahtuma sopinee otsikon alle. Eli jotkut parisuhteessa olevat sokeutuvat omassa itserakkaudessaan niin pahasti, että loukkaavat tahallisesti tai tahtomattaan yksin olevia. Olin tilanteessa, minäkin siis yksinäinen ja yksin asuva, jossa olivat lisäkseni nuori tuore leski ja sitten eräs työyhteisömme jäsen, joka elää parisuhteessa, ilmeisen onnellisessa tai ainakin teko-onnellisessa. Keskusteltiin jatko-opiskelusta yms. opintotukien pienuudesta jne. Tämä parisuhteinen leuhotti isoon ääneen että onneksi on tuo ukko joka elättää. . . . jnejne. Minuun sattui, mutta tuskin läheskään yhtä kovasti kuin tuohon nuoreen tuoreeseen leskeen. Mutta tämä kolmas vain jatkoi kaakatustaan tajuamatta meidän kahden vaitonaista olemusta, toisella meistä pyörivät kyyneleet silmissä.
Eli pariskunnat yhdessä ja puolisot erikseen voivat olla todella kovia ja kylmiä ihmisiä. Onni on heille niin itsestäänselvyys etteivät ymmärrä voivansa menettää sen millä tahansa hetkellä.

Vierailija

En oikein ymmärtänyt aloitusta, mutta
minulle tuli mieleen tilanne, jossa tämä mies ja nainen pariskuntana luovat ympärilleen tai haluavat jostain syystä luoda ympärilleen täydellisyyden sädekehän johon ei mahdu muita. Lieneekö heidän keskinäinen tilanteensa sitten totta vai näyttelemistä. Kuitenkaan heihin ei monikaan ns. normaali, "epätäydellinen" pariskunta halua lähemmin tutustua.

Vierailija

Lainaus:

Onko aiemmin keskusteltu pariskuntien ystävyydestä ihan rehelliseltä pohjalta, kun vaimoni kanssa ihmettelemme yksinoloamme. Harrastamaan yhdessä liikuntaa, ruuanlaittoa, keskustelua ym.normaalia kanssa käymistä.

Anteeksi, että sotkeudun asiaan. Olen sinkku! Mutta tuon ihmettelynne kahdestaanne olsta käsitin, että kaipaatte normaaliin seurusteluunne ystäväpariskuntaa? Oliko näin?
Eikö ystävähakupalstalle voi myöskin laittaa hakua pariskuntana, joka kaipaisi toisen pariskunnan seuraa?

Vierailija

Ihanaa että sinkku ymmärsi tuon joidenkin ystävapariskunnan etsinnän ! Toisaalta ihmettelen ettei kukaan parisuhdetta kokenut tajua muuta kuin negatiivisena koko asian. Miksi aina pitäisi olla jotain kieroa tai ilkeilyä syynä jos on jäänyt yksin joko sinkkuna tai pariskuntana? Vaikka on varmaan heitäkin, joiden seurassa ei kukaan viihdy, niin kaikki ei silti ole "ansainneet" yksinäisyyttä. Heti kun luin eilen tuon pariskuntajutun, tuli mieleen aivan normaali tilanne, ei mitään pervoa tai että siitäs saivat tms. Hyvä suhtautuminen ja hyvä vinkki sinkulta !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat