Vanhat valokuvat kertovat

Vierailija

Ajattelin, että sopisikohan tänne kulttuuripuolelle keskustelu johon voisi liittää vanhoja valokuvia, jos on mahdollisuus skannata niitä.
Ajattelin lähinnä vanhoista tapahtumista, työstä ja yleensä elämänmenosta kertovia kuvia. Mahtaako muita kiinnostaa, minua ainakin.
Arvelin, että jos kuviin liittyy henkilöitä jotka eivät ole elossa tai ovat muuten tunnistamattomia kuvasta, voisi laittaa tänne. Olenkohan oikeassa? Jos Sari tai joku muu vastaisi.

Sivut

Kommentit (225)

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Laitoin tuon aloitusviestin vahingossa kirjautumattomana. Tarkoitus oli laittaa kuva mukaan.
Tässä on nyt henkilöitä mukana. Näistä ei kukaan ainakaan esitä valitusta. Kuva on luultavasti noin 80 vuotta vanha. Useimmat varmasti tietävät, mikä työ on alkamassa tai meneillään?
Lippalakit olivat silloin miesten päässä jo tuohon aikaan vuodesta.

Lisäisin vielä, että vanhoja rakennuksia ja paikkoja olisi myös kiva vaikka arvuutella.

Vierailija

Hei te kaikki, joilla on skanneri ja vanhoja valokuvia,
olisi mielenkiintoista saada jatkoa tähän keskusteluun :)

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Valokuvaaja taisi olla vielä aika harvinainen vieras kun tanssikansa oikein on poseeraamaan asettunut. En tiedä miltä vuodelta kuva on, mutta sen tiedän missä lava sijaitsee, tai siis sijaitsi.
Kaakonkulmalta tuo on, mutta tarkemmin en kerro, kun koetan olla tunnistamaton.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tämä kuva on ainakin 55 vuotta vanha.
Paikka ei taida olla enää ennallaan, onko tietoa?

Lisään vihjeen: rakennelma sijaitsee, tai on ainakin sijainnut kaupungissa joka on lähellä itärajaa, ei kuitenkaan ihan niin lähellä rajaa kuin Imatra.
Mikä on kuvassa?

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Katinka!
En olekaan hetkeen käynyt täällä,mitä muutaman kerran tuolla puutarha-osiossa.Minua kiehtoo kovasti vanhat valokuvat ja niiden tarinat.
Onneksi tuli niitä aikoinaan äidin kanssa katsottua ja selattua,sillä hän muisti niistä paljon ja tiesi tapahtumia.
Nyt ei ole enää ketään,keltä niistä voisi kysyä,tai kuka tietäisi niistä jotain.
Minulla on paljon ihania vanhoja valokuvia,etenkin iso-äidistäni,mutta en taida niitä kuitenkaan tänne nettiin laittaa.
Jos löydän jotain maisema-tai tunnettujen rakennusten kuvia,niin niitä voisi laittaakin tänne.

Vierailija

Voi pahus, kun minulla olisi niin paljon sodanaikaisia kuvia joissa on minulle tuntemattomia henkilöitä - mutta annoin opiskelijapojalle scannerin hänen muuttaessaan. Ehkä joku kerta pyydän häntä laittamaan niitä tänne.
Kiva kun laitatte noita arvuutuksia. Vaikka harvoin tunnen paikkaa, niin kiinnostavat kovasti. Se on kuin pieni rangasmatka, kun sellaisia oikeasti harvoin teen. Viimeksi vanhempien kanssa 50 vuotta sitten, hehe!

Vierailija

Lainaus:

Voi pahus, kun minulla olisi niin paljon sodanaikaisia kuvia joissa on minulle tuntemattomia henkilöitä - mutta annoin opiskelijapojalle scannerin hänen muuttaessaan. Ehkä joku kerta pyydän häntä laittamaan niitä tänne.
Kiva kun laitatte noita arvuutuksia. Vaikka harvoin tunnen paikkaa, niin kiinnostavat kovasti. Se on kuin pieni rangasmatka, kun sellaisia oikeasti harvoin teen. Viimeksi vanhempien kanssa 50 vuotta sitten, hehe!

Siis RENGASmatka sen piti olla, eikä rangas-
Nyt minun on parasta asettua lepäämään TV-sohvalle ihan reporankana.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiva kun tännekin on ilmestynyt jokunen "puheenvuoro."
Siitä kiitollisena laitan ainakin 60 vuotta vanhan kuvan. Kuvassa oleva näky on varmaan käynyt jo harvinaiseksi. Mainittakoon, että olen minäkin tuota työtä joskus tehnyt. Jos lehmät olivat ympäri vuorokauden laitumella, ne myös lypsettiin siellä tietenkin. Usein lehmät kuitenkin haettiin navettaan lypsettäväksi ja yöksi.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Täytyy pitää tätäkin palstaa hengissä.

Kuvassa pistetään kuusta poikki kahden miehen voimalla. Juuri ja juuri tuosta selvän saa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat